Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-06, 19:42   #1
Dm3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: , , .
Inlägg: 269
Standard En massa dumma frågor...

Så sitter man här, febrig och förkyld, och hemma från jobbet... [xx(] Har äntligen gått och köpt mig en ordentlig spelmaskin som klarar alla spel som finns och nu har jag stoppat in MSTS igen som jag inte haft installerat på väldigt länge...

Törs man ställa några nybörjar-frågor utan att ni blir gramse?

Har sökt lite här och där, men det går inge bra idag ... Jag har tyvärr glömt allt jag kunnat om MSTS.
(Svar med bara en länk går utmärkt...)

- - - - -

Vad heter intro-filmen?

Vill ju ta bort den där Kujo-reklamen förståss.

- - - - -

Vad är minsta antalet train och consist som MSTS kräver för att starta utan en massa felmeddelanden?

Jag kommer, som tidigare, att ha flera installationer av MSTS. En med bara svenska rutter och tåg, en fransk, en amerikansk och en "default" så att bat-filerna kan kopiera alla objekt.
Alltå kommer jag att plocka bort alla "onödiga" lok och vagnar.

- - - - -

Var finns Roggas svenska trackmonitor?

- - - - -

[8]


Dm3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-04-06, 20:50   #2
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Dm3

Vad heter intro-filmen?
Filmen heter startup.mpg och återfinns i mappen C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\GLOBAL

Den tar jag bort eller döper om så fort jag installerat MSTS, jag avskyr den jag också!

Citat:
quote:Tidigare skrev Dm3

Var finns Roggas svenska trackmonitor?
Den hittar du här: http://members.chello.se/averdahl/msts

Övriga frågor har jag inte svar på tyvärr men det är nog någon annan som fixar det.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-07, 01:41   #3
Mark
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Netherlands
Inlägg: 99
Standard

Hej,

Om du vill ha flera versioner av MSTS, så behöver du 'bara' att lämna de 5 default-rutter i din 'default'-MSTS-version. De övriga versioner fungerar även utan dessa rutter. Tänk på när du installerar en ny rutt, att göra det i default-version så att du kann utföra installme.bat riktigt.

Tåg är lite komplicerade: olika typer tåg användar ibland t.ex. cab- och ljudfiler från default-MSTS-tåg, t.ex. Acela. Så dessa tåg måste man också ha i de övriga MSTS-versioner...

Hoppas att ni förstår...

Mvh
Mark
Mark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
undeliga frågor andelind Trainz - Allmänt om Trainz 6 2005-02-27 17:38
Nybörjar frågor magnus_y1 MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 6 2004-11-28 17:53
Frågor om de svenska signalerna i TRS 2004 Joel Trainz - Allmänt om Trainz 6 2004-05-16 00:42
CiT och ETAB.... Frågor! Pursche Virtuella Tågbolag 7 2004-03-24 12:30
Lite frågor om Trainz för en nybörjare Surfsmurfen Trainz - Allmänt om Trainz 6 2002-12-15 23:42



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009