Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-17, 22:04   #1
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard Boggiebyte

Har bytt boggier på div vagnar och lok för att få mer detaljerade och i bland rätt spårvid men på denna vagn hammnade dom dock helt tokigt. Är det något som går att fixa? Ska man skriva om eller lägga till något i config. eller....? (Har provat med en hel drös olika boggier men alla hammnar likadant) MVH. Ekan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_181.jpg (116.5 KB, 151 visningar)
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 10:38   #2
JohanV
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Lund , Sweden.
Inlägg: 159
Standard

För att fixa det skulle man nog behöva gmax-filen till vagnen så att man kan flytta "markern" där boggien ska sitta fast. Problemet uppstår när en boggie är tänkt att ha exempelvis markern i markplan och en annan där boggien ser ut att sitta på vagnen, om du förstår vad jag försöker förklara.
__________________
M V H Johan
JohanV besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 12:52   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Är det den där snygga spanska vagnen med meterspårvidd? Jag har också försökt utan att lyckas. Du kanske vill ta på dig att mejla tillverkaren.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 14:10   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Är det den där snygga spanska vagnen med meterspårvidd? Jag har också försökt utan att lyckas. Du kanske vill ta på dig att mejla tillverkaren.
Antar att det är Euskocargo Sgh du syftar på, nej det är inte den. Har provat på den själv också med samma resultat. Har dock för mej att det fanns nån slags beskrivning på STW's gammla sida där det fanns en boggie att ladda ner (i.o.f. 1-axl.) om hur man ändrade höjd men det kanske var något med det som Johan svarade. Tänkte avvakta och se om sidan med boggien dyker upp igen eller om någon har nån annan lösning, för det där med Gmax är något som jag helt saknar kunnskaper om. MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 19:14   #5
JohanV
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Lund , Sweden.
Inlägg: 159
Standard

Är det inte så att den boggien var en gmax fil och inte en färdig boggie för trainz? Som jag skrev kan man ju lätt ändra höjden om man har gmax filen, men det förekommer ju inte så ofta.
__________________
M V H Johan
JohanV besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 21:15   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JohanV
Är det inte så att den boggien var en gmax fil och inte en färdig boggie för trainz? Som jag skrev kan man ju lätt ändra höjden om man har gmax filen, men det förekommer ju inte så ofta.
Det är nog säkert som du säger, lite svårt att kolla bara när sidan inte är tillgänglig. Det är ju bara det att man blir lite bortskämmd när det kommer nya fina objekt, då vill man ju uppdatera ALLT på en gång fast dom flesta objekt egentligen har boggier som duger fullgott som dom är. Du vet hur det är, mycket vill ha mer . MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 22:34   #7
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Det här är varför alla som gör rullande material borde sätta anslutningspunkten på samma höjd oavsett boggiens och lokets utformning...

Men, vad har jag att säga i saken, jag är lika inkonsekvent själv
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009