Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-31, 16:41   #16
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scaniar500
för att göra detta enklare så testar jag att avinstallera spelet och sen ominstallerar jag det igen och sedan får vi se vad vi får för resultat
ok, när du har ominstallerat, se då till att kontrollera så att add-on-rutterna verkligen är borttagna.

Har du inte installerat om än, kan du ju helt sonika radera rutterna ifall du har dom sparade på annat sätt.

Totte, MSTS startade inte ens för scanair500, så DK2000 är ett senare bekymmer. Gäller att få igång ett rent MSTS först.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 17:06   #17
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Lycka till!
DK2000G (tror jag du har den) är mycket stor. När du startar den första gången så skapar MSTS Terrain och det tar lång tid.
nepp, där hadde du fel. jag har dk2000F
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 17:18   #18
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard MS(Microsoft) Train Simulator

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Lycka till!
DK2000G (tror jag du har den) är mycket stor. När du startar den första gången så skapar MSTS Terrain och det tar lång tid.
nej, jag har DK2000F
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 17:20   #19
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard MS(Microsoft) Train Simulator

sorry, dubbelpostning
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 17:30   #20
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard MS(Microsoft) Train Simulator

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
ok, när du har ominstallerat, se då till att kontrollera så att add-on-rutterna verkligen är borttagna.

Har du inte installerat om än, kan du ju helt sonika radera rutterna ifall du har dom sparade på annat sätt.

Totte, MSTS startade inte ens för scanair500, så DK2000 är ett senare bekymmer. Gäller att få igång ett rent MSTS först.
har ominstallerat nu. det var dk2000 version F som var problemet. för när jag hadde ominstallerat så startade jag om och sedan startade jag spelet. och då laddades spelet hur fint somhelst. och sedan så testade jag att installera addonen dk2000 version F och då komm problemet tillbaka. men vet ej om addonen S-Tog också kan ha något med dethär att göra. ska kolla
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 18:13   #21
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Lägg in senaste New Roads, Xtracks och Tsection.dat filen. Den filen ingår i spår- och vägpaketen. Men ladda hem den senaste Tsection.dat separat och lägg in den sist, så ska det fungera. Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 18:37   #22
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard MS(Microsoft) Train Simulator

det var addonen som var bovarna. när jag inte hadde dom installerade så funkade det finfint
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 18:38   #23
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Lägg in senaste New Roads, Xtracks och Tsection.dat filen. Den filen ingår i spår- och vägpaketen. Men ladda hem den senaste Tsection.dat separat och lägg in den sist, så ska det fungera. Lycka till!
och var får jag tag i dessa filer???
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 19:54   #24
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scaniar500
och var får jag tag i dessa filer???
Här:
http://steam4me.railpage.org.au/trainsim/routes/

I kolumnen till höger under "Accessories" hittar du X-tracks och NewRoads
  Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 20:19   #25
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scaniar500
och var får jag tag i dessa filer???
Sök på www.google.se och du skall finna!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 20:35   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
DK2000F finns inte längre kvar att ladda hem. Nyare version är DK2000G är är driftsäkrare. Den kräver NewRoad och X-Tracks. Efterson rutten är dansk, så kan du ladda hem NewRoad och X-Tracks från danska sidan för de är enkla att installera. Börja med installera NewRoad och sen X-Tracks enligt dansk forum. http://team.routebuilders.dk/
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 20:38   #27
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard MS(Microsoft) Train Simulator

NewRoads, Xtracks och Tsection.dat, hur ska man installera dessa filer?? ska dessa installeras före eller efter addonens?? och var ska filerna installeras?? jag antar att de ska installeras i samma mapp som själva spelet. eller?? och likaså addonens. bäst att fråga så att jag inte gör något fel.
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 20:41   #28
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Om du tar mitt förslag så installeras de automatiskt. De är inbakade i installationsprogram.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 21:04   #29
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Om du tar mitt förslag så installeras de automatiskt. De är inbakade i installationsprogram.
om jag har fattat detta rätt så ska jag göra såhär:
1. Installera Newroads och Xtracks först. har för mig att man i detta fallet ska installera newroads först och sedan Xtracks. läste det på en dansk hemsida
2. installera addon spelen
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 21:13   #30
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scaniar500
om jag har fattat detta rätt så ska jag göra såhär:
1. Installera Newroads och Xtracks först. har för mig att man i detta fallet ska installera newroads först och sedan Xtracks. läste det på en dansk hemsida
2. installera addon spelen
Ja, precis så skall du göra!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009