Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-08, 19:45   #1
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard TSW betan börjar nu att gå ut i världen

Info från Dovetail om den

As of now, we are busy working through the list of more than 15,000 Train Sim World Pioneers and activating their Beta. This may take some time so we urge you to be patient. There are a number of factors that determine when Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta will appear in your Steam Library, so the actual time you’ll receive access to it may vary. While you wait for access, we would recommend you read through the whole of this article as there’s some really important information you should take on board.
jorgen3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 20:05   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Nedladdning pågår....
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 20:06   #3
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Trodde den skulle laddas ned själv men man får gå in i Steam och bibliotek och spel.
Där ligger den och man kan installera den. Så nu håller jag på att ladda ned den. 2,4 gb tror jag.

Har nu fått igång den nu gäller det bara att lära sig den. Men det ser verkligen lovande ut

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-12-08 klockan 20:20.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 22:19   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Har testat den i lite olika scenarion och i stort säger jag Wow
Bra saker
1: Grafiken är väldigt bra tycker jag. De olika väder man kan ha har jag inte testat så mycket men det jag sett ser väldigt bra ut.
2: Hade bästa grafikinställningen Ultra 1900*1200 (V-sync off) och hade mellan 12-40 i fps.
3: Att man kan gå kring tåget och på loket känns verkligen bra. Det känns ju som det är på riktigt om man ska vara lokförare och ska ta ett tåg och köra iväg.
4: Ljudet är det bästa jag hört i någon simulator tror jag men måste testas mera
5: Hud för loket är väldigt bra tycker jag.
6: Sättet att TSW visar vad man ska göra gillar jag (tex lägga om växlar, lägga ur bromsen etc )

Mindre bra saker
1: Saknar Hud för banan framför. Lutningar hastigheter och signaler.
Här gissar jag att de inte har tagit fram den ännu.
2: Bromsarna på tåget tar alldeles för bra och jag tycker även att tågen accelererar för bra. Just här är jag inte alls nöjd med fysiken. Såg att på forumet i Uk train hade skrivet samma sak om bromsarna.
Men tågen verkar rulla bra men det är ju svårt att avgöra när det inte finns någon information om lutningar.
Möjligt att det kommer att finns olika svårighetslägen i simulatorn och detta var det lättaste men de har inte skrivit något om detta.

Men jag kommer att testa den mycket mera under dessa 12 dagar. Man kan ju klicka på varje knapp i loket och även öppna luckor och det kan bli intressant och se
vad som händer.

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-12-09 klockan 00:03.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 22:26   #5
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Själv så har betan inte dykt upp i mitt bibliotek än...
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 22:41   #6
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Den borde ju vid denna tid ha legat där om du hade pioners edition
dvs de rutter som krävdes (5 specifika rutter)
Har du Pioners Edition så får du kontakta dovetail Länk
(Submit a ticket)

Men de har ju över 15000 betas som ska ut så det kan nog ta lite tid för dem. Låter som de får göra det manuellt.

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-12-08 klockan 22:50.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 22:43   #7
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Yes, har pioneers edition och har skrivit en ticket för kanske 40 minuter sedan men fortfarande inget svar :/
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009