Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-16, 19:40   #1
Vänersborgs_Stinsen
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 598
Standard Ombyggnad

Hej! Ni som kan o vett hur kan jag göra för att få en "dragspelsbälg" istället för gummibälg?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg SJ R3.JPG (188.9 KB, 66 visningar)
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar.
Edwin Bohm
Vänersborgs_Stinsen besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 00:17   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Det beror på...

Är vulst-bälgen inbyggd i meshen på vagnen? I så fall går det inte. Om de är egna mesher så tar du bara bort dem ur configens mesh-table och ersätter med de bälg-relaterade mesherna du kan hitta i configen i till exempel mina vagnar. Bör vara en hel radda med dem, eftersom de är "fuskanimerade", genom att de är flera bälgmesher i ett antal ulika utfällningsgrad, sedan byts de efter varandra så det blir som en animation. Du behöver inte kopiera några mesher, de refererar till ett bälgbibliotek som jag har gjort, precis som STL-koppel-biblioteket. Du ska bara behöva editera config-filen.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:47   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Tyvärr går det inte att fixa på vagnen du visar (det är en av MatsH's original 40-tals vagnar).
Däremot har 40-tals vagnarna på STL's hemsida dragspelsbälgar om jag inte missminner mej helt.
Men tyvärr finns inte exakt den vagnen du visar på bilden i det paketet, om det är just den du är ute efter.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 09:35   #4
Vänersborgs_Stinsen
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 598
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Tyvärr går det inte att fixa på vagnen du visar (det är en av MatsH's original 40-tals vagnar).
Däremot har 40-tals vagnarna på STL's hemsida dragspelsbälgar om jag inte missminner mej helt.
Men tyvärr finns inte exakt den vagnen du visar på bilden i det paketet, om det är just den du är ute efter.
Det är matsH´s vagn o dom är lika allihopa förutom målningen och fördelen är att vagnarna har målade fönster i stället för "hål" som STL vagnarna har, dom går ju ej att texturera om till en Restaurang vagn.
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar.
Edwin Bohm
Vänersborgs_Stinsen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009