Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-12, 14:34   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Installera TANE

Jag har en TANE, Deluxe Edition som inte går att installera. Jag har ju haft den installerad tidigare men nu är det stopp. Allt går bra ända fram tills det är en mycket liten bit kvar men då stannar allt av.
Vad kan vara fel?
Jag har den senaste versionen av Windows 10 Home.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-10-12, 15:47   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

TANE finns ju inom Steam och där kan du försöka installera därifrån. Rätta gärna om jag har fel.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-12, 17:00   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Ja, inte vet jag. Men om jag nu köpt skivorna direkt från N3V så kan jag väl inte installera den från någon annan plats. Men mina kunskaper om Steam är inte stora.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-12, 17:54   #4
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Var det inte så att det tog en evighet för första versionen av TANE att installeras? Så länge så att många trodde att datorn hade fastnat eller är det ett annat spel jag tänker på?

m v h
Hans Pursche
Blg
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-12, 18:20   #5
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Nej det är nog TANE. Det står att det tar tid. Men det är i början då bara skivorna snurrar men inget händer men så efter ett tag börjar installationen.
Men här tog det stopp när installationen nästan var klar. Det saknades inte ens en millimeter i installationsförloppet. Jag gjorde tre hela försök. Sedan kollade jag skivorna med Nero och de var felfria. Så nu gjorde jag ytterligare ett nytt försök och denna gången gick det helt utan problem med installationen. Varför det inte gick de tre första gångerna kan man ju undra. Nu håller jag på att leta upp alla patchar som nu ska på.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 20:42   #6
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Prova gå in på N3V's hemsida (gamla Planet Auran, kanske heter så fortf?). Där kan man ladda ner TANE och installera utan skiva. Rätt praktiskt tycker jag!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 19:39   #7
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag har nu installerat de patchar som jag hittat och har kommit till version 88348. Men det verkar som det finns en patch till som ger version 88364. Men var får jag tag i den? Jag har en som heter Offline-Installer-TANE-SP2-88364 men den är på drygt 8 GB och installerar bara en ny TANE.
Det finns väl fler här som redan tidigt köpte TANE och fick samma Deluxe Edition som jag.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 19:47   #8
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

88348 är den sista patchen som jag har på mitt. 88364 vet jag inte vad är.
jag köpte mitt Tane tidigt också. Och det är DeLuxe versionen
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2017-10-14 klockan 19:48. Anledning: glömde en sak
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 20:21   #9
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Jag har standardutgåvan och har min patchad till 88364 som ska vara TANE SP2.

88348 verkar också vara en TANE SP2 build, så antagligen beror det bara på var man patchat upp sig ifrån, eller om man har standard eller deluxe-utgåvan. Om du inte hittar några flera patcher och om TANE säger att det inte finns fler uppdateringar om du kör Trainz Settings>Install>Check for T:ANE Updates... så borde det vara senaste versionen.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009