Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-07, 04:35   #1
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Question Varför försvinner aldrig Fargus avstängning från PM?

Hej allesammans här på forumet. Jag har bara en liten fråga. Varför blir aldrig Fargus fri från sin avstängning från PM (privata meddelanden)?

Det gäller ju inte bara Fargus det här, utan flera som blivit avstängda för olika skäl. Borde man inte bli fri från sin bestraffning efter ett tag? och enligt Fargus själv, så verkar det som han har varit avstängd ett bra tag nu. Jag tycker detta är mycket dåligt och jag vill gärna ha moderatorernas svar och åsikter varför det har blivit så här. Nu tar jag bara upp Fargus som ett exempel och jag nedvärderar absolut inte Fargus, men någon behöver vi som exempel och han fick det bli då han är avstängd från PM. Nu vill jag gärna höra era åsikter om detta och jag hoppas ingen tar illa upp återigen.
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 09:44   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej X2-lover!
Först vill jag säga välkommen till forumet!
Jag har följt inläggen och jag tycker du ska vara försiktig med dina inlägg.
Du kan läsa reglerna så förstår du varför. http://www.e-buzz.se/forum/view.php?&pg=regler
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 17:29   #3
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej X2-lover!
Först vill jag säga välkommen till forumet!
Jag har följt inläggen och jag tycker du ska vara försiktig med dina inlägg.
Du kan läsa reglerna så förstår du varför. http://www.e-buzz.se/forum/view.php?&pg=regler
Jag kan försäkra dig om att jag redan har läst reglerna och jag förstår inte riktigt vad du menar? Vart har jag någonsin brytit mot någon regel? Allt jag undrade var varför Fargus blir behandlad på det här sättet. Tycker det är jävligt fel att sparka på dom som redan ligger.

Vad är det för mening med ett "forum" om man inte äns får yttra sig?
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 17:47   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Bra att du läste reglerna. Det är inte till dig jag riktar.
Jag syftar på Fargus PM är avstängd p.g.a. vad han skrev till forumisterna.
Jag vet inte hur lång avstängning Fargus fick. Det får moderator svara på frågan.
Jo, yttrandefrihet finns om det sköts väl.

Senast redigerad av Totte den 2012-01-07 klockan 17:48.
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 17:52   #5
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Bra att du läste reglerna. Det är inte till dig jag riktar.
Jag syftar på Fargus PM är avstängd p.g.a. vad han skrev till forumisterna.
Jag vet inte hur lång avstängning Fargus fick. Det får moderator svara på frågan.
Vad är det som händer?! Jag får väldigt dålig information om varför Fargus är avstängd. Jag vill gärna ha svar på detta, helst gärna via PM. Vad har han gjort för förtjäna denna behandling från er såkallade "forumister"?
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 17:53   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Skriv till Fredrik och fråga via PM om du vågar.
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 17:59   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Vad är det som händer?! Jag får väldigt dålig information om varför Fargus är avstängd. Jag vill gärna ha svar på detta, helst gärna via PM. Vad har han gjort för förtjäna denna behandling från er såkallade "forumister"?
Nu får du väl ändå kamma till dig... Varför i hela friden ska du ha information om en annan användare?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 18:02   #8
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Nu får du väl ändå kamma till dig... Varför i hela friden ska du ha information om en annan användare?
Jag skrev bara användaren Fargus som ett exempel och det klargjorde jag klart och tydligt i min första post. Detta handlar om problemet i helhet, inte bara om en särskild användare. Jag vill bara finna en lösningen på detta dilemma.

@Totte// Jag är absolut inte nervös för att PM:a Fredrik. Vad har du fått det ifrån?
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 18:14   #9
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg

@Totte// Jag är absolut inte nervös för att PM:a Fredrik. Vad har du fått det ifrån?
Jo, Fredrik har makten att stänga av helt forum.
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-07, 18:19   #10
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Smile

X2-lover, det finns ett ämne där jag har postat förra året så kolla där istället så vet du varför du kan kolla på min profil och klicka "Alla ämnen startade av fargus"
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-08, 00:06   #11
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
X2-lover, det finns ett ämne där jag har postat förra året så kolla där istället så vet du varför du kan kolla på min profil och klicka "Alla ämnen startade av fargus"
Och var finns den tråden då?
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-08, 00:15   #12
Victor S
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 147
Skicka ett meddelande via MSN till Victor S
Standard

Här. (utfyllnad)
Victor S besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-08, 00:28   #13
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Victor S Visa inlägg
Här. (utfyllnad)
Ok nu har jag läst den tråden du posta. Och detta var i juni vilket innebär att Fargus varit avstängd i ca ett halvår från PM nu. Nu ska jag vara helt ärlig men det verkar som att vissa här på forumet stöter ut Fargus ur gänget och sånt gör mig lite irriterad. Ingen förtjänar att vara utstött så som Fargus har blivit. Man ska inte sparka på de som redan ligger. Jag tycker att när Fargus varit avstängd från PM i ett halvår, tycker du då inte det är dags att ge grabben en ny chans? Han har ju bett om ursäkt och erkännt sitt misstag.

Den här kritiken riktas inte mot någon enskild person, utan jag vill bara att det ska vara rättvist för alla och därför tycker jag att Fargus förtjänar att visa att han klarar av PM igen. Så snälla, ge grabben ny chans.
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-08, 01:53   #14
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Ok nu har jag läst den tråden du posta. Och detta var i juni vilket innebär att Fargus varit avstängd i ca ett halvår från PM nu. Nu ska jag vara helt ärlig men det verkar som att vissa här på forumet stöter ut Fargus ur gänget och sånt gör mig lite irriterad. Ingen förtjänar att vara utstött så som Fargus har blivit. Man ska inte sparka på de som redan ligger. Jag tycker att när Fargus varit avstängd från PM i ett halvår, tycker du då inte det är dags att ge grabben en ny chans? Han har ju bett om ursäkt och erkännt sitt misstag.

Den här kritiken riktas inte mot någon enskild person, utan jag vill bara att det ska vara rättvist för alla och därför tycker jag att Fargus förtjänar att visa att han klarar av PM igen. Så snälla, ge grabben ny chans.
Vadå stöter ut? Har du några exempel på var/när/hur fargus har blivit utstött (bortsett från PM-avstängningen (som det fanns goda grunder för))
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Gammal 2012-01-08, 05:48   #15
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Vadå stöter ut? Har du några exempel på var/när/hur fargus har blivit utstött (bortsett från PM-avstängningen (som det fanns goda grunder för))
Ja jag kan gärna länka till flera inlägg och trådar där Fargus klart och tydligt blivit utstött från gruppen. Säg bara till så kan jag länka dessa. Ni verkar alla irriterade på Fargus. Såfort han ställer en fråga så blir många irriterade och det gör mig riktigt besviken. Många av er är ju för fan vuxna så då kan ni väll ha lite tålamod med Fargus som är betydligt mindre än er vuxna. Ni borde vara ett gott föredömme istället och genom att ta hand om varandra så skapar vi både en sammhörighet i gruppen och en mycket bättre stämning här på forumet.
X2-lover besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009