Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-06, 13:16   #1
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard 9 juni släpps en ny rutt, kan det vara svenskt/danskt?

Hej!
På facebook lade Train Sim World upp denna bild som några tolkar betyder att de kommer släppa en rutt innehållande Öresundsbron (Malmö-Köpenhamn). Vad tror ni?
Utifrån flaggfärgerna i texten känns detta inte långsint så jag hoppas innerligt det stämmer, blir spännande detta!

* 9 juni presenteras en ny rutt ska det givetvis stå i titlen
Bifogade bilder
Filtyp: jpg FB_IMG_1591438086647.jpg (84.8 KB, 146 visningar)
marmar besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 13:51   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Eller norskt? Kiruna - Narvik. Kanske av newS

Senast redigerad av Totte den 2020-06-06 klockan 13:54.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 14:52   #3
gp3119
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
Standard

Om det kommer någon linje från Norden.

Så undrar jag vad kommer det blir för fordon?
__________________
_____________________________
Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29
gp3119 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 16:41   #4
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Hoppas kan man ju på Öresundsförbindelsen men jag tror det blir brittiskt. ECML kanske, de har ju tåg i både blått, gult, rött och vitt.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 16:52   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Dem brukar inte utannonsera någon rutt eller lok på det där viset...

Det måste nog vara TSW 2021 eller en efterlängtad tillägg (t.ex. editorn?)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 17:02   #6
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Ser faktiskt rätt danskt/svenskt ut, så ska bli spännande å se vad detta blir! Öresundståg låter rätt skoj ändå.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 18:49   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Många tror inte det är en rutt. De brukar inte göra så med dessa som Adde skriver.
Editor inte heller för man gör reklam för den på konsolerna också.
Tsw 2021 kanske.
Man spekulerar mycket här i Dovetails forum. Länk

Att de skulle göra något nordiskt tror jag inte på. De vill tjäna pengar och det gör man inte på nordiska rutter.
England Usa är en viktig marknad sedan Mellan Europa. Konstigt de inte gör något i Kina Japan.

Senast redigerad av jorgen3 den 2020-06-06 klockan 18:51.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 18:32   #8
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Då kom det ut. TSW 2 heter det kort och gott!

Det är inte en uppgradering av TSW2020 utan ett eget spel, däremot kan du köra TSW2020-DLC i TSW2. 2 nya och en uppgraderad rutt ingår. Dessutom nya funktioner i bl.a. att man kan måla om sitt lok inne i spelet på nått vis och skapa egna scenarion. Spelet är förberedd för multiplayer men det kommer inte från början med TSW2! Någon editor släpps heller inte för allmänheten tydligen, utan DTG är mer intresserad av att sammarbeta med 3-partsutvecklare.

Läs mer här: https://live.dovetailgames.com/live/...-trainsimworld
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 19:04   #9
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Men stööön... varför får jag en känsla av att dom har helt misslyckats med TSW (inte minst visualiserat av editorn, eller avsaknaden av den och dess miserabla informering runt) och nu försöker vända det till ett "jajjamensan, se va bra vi e"...

Det beskrivna innehållet är väl vad TSW förväntats ha eller borde utvecklats för.

3 tågsimulatorer i samma hus... Tja, dom får väl en ny kundkrets för den nya, som av en händelse klarar av TSW:s prylar... Mjölka ut nya pengar från kunderna av gissningsvis i stort sett samma programvara.

jag kanske fattar storheten helt fel, men wao-känslan infann sig inte riktigt...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 19:32   #10
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

TSW 2. Jag tycker det är ett stort steg framåt.

Nu kan jag göra egna scenarion i Scenario Planner. Picking locos and destinations before you jump in and take to the rails - Quick drive, your way.

Tågen kan nu slira. Adding realistic adhesion physics
for the first time

Optimised and upgraded visual fidelity also gives Train Sim World 2 dynamic skies and 4K support.

Get clearer information on instructions, gradient and speed profiles as you drive, including new HUD displays

Feel the thrill of high-speed inter-city German rail as you push the throttle and climb speeds in the famous DB ICE 3M out of Köln ICe i simultorn

Verkar som Unreal uppgraderas
We need to bring Train Sim World forward – advance the engine
förberedelse till multiplayer

Sand patch grade hade ett stort problem förut och det var att alla vagnar var olastade (efter tester av mig) Men det ska nu vara löst
Train weights now use a new ‘weighted wagon system’ and loaded trains will require significantly more skill to manage.

With the addition of Adhesion physics and all other optimisations for Train Sim World 2, we’re confident you’ll find much more to do in Sand Patch Grade on PC.

Editor ett tag framåt
Releasing the full editor on PC is a far more complex process than it was on the original train simulator. To begin with it requires a full download of the Unreal 4 Engine itself and then there are number of other unique plug-ins of our own, such as SimuGraph® and others, that are critical to building both locos and routes.

We know from both closed door testing and working with experienced third-party developers that this isn’t an easy editor to use and until we have resolved these issues, we are not going to release anything more widely.

Where is Multiplayer?
We want to bring Multiplayer to Train Sim World, and we now have a design that we think will give a great social experience. It’s been crucial to design based on the experience of the mode, bringing the right roles and communication to our online experience. Multiplayer is not part of Train Sim World 2, but it’s on our future roadmap.

Senast redigerad av jorgen3 den 2020-06-09 klockan 19:41.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 21:56   #11
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Bara pengar, pengar, pengar! Glöm TRW!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 22:44   #12
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Jo vi kan nog glömma TRW Men TSW ska inte glömmas.
Men visst de vill tjäna pengar på den.

TS2020 kommer bara mer och mer efter ändå. Det är inte en framtids simulator.
Det satsat 0 förbättring på den nu i 5 år och det lär inte bli någon skillnad i framtiden
Då är Trainz och Run8 mer mer framtid simulatorer. Och open rails
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 00:05   #13
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Största anledningen till att de gör en "remaster" av spelet är väl för att TSW 1 använder en gammal utdaterad version av Unreal Engine 4, och vad jag vet kunde man inte uppdatera till en nyare version utan att göra ett nytt spel. Självklart vill ju DTG hålla igång marknaden och vara "up to date" med dagens speldesign.
Men jag tror det här blir bra, speciellt det här; "...and in the future Steam Engines, Multiplayer and more."

Sen har vi ju UE5 på gång, något som nämns på bloggen. Så vi får väl se.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 17:57   #14
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Nu när jag tänker efter: Har inte Trainz gjort det här ett bra tag nu? Så jag tror DTG går efter Trainz dåliga exempel. Vi lär nog säkert ha TSW3 och TSW4 med nya funktioner och egenskaper i framtiden, speciellt när vi har en ny spelkonsolsgeneration på G med Playstation 5 och Xbox series X i horisonten.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 19:37   #15
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Nu när jag tänker efter: Har inte Trainz gjort det här ett bra tag nu? Så jag tror DTG går efter Trainz dåliga exempel. Vi lär nog säkert ha TSW3 och TSW4 med nya funktioner och egenskaper i framtiden, speciellt när vi har en ny spelkonsolsgeneration på G med Playstation 5 och Xbox series X i horisonten.
Gjort vad tänker du på? Släppa nya spel med jämna mellanrum? Ja, så har de alltid gjort. Men så har ju Trainz inte haft så mycket köpe-DLC som Train Simulator, utan det mesta har varit community-gjort och freeware, vilket säkert påverkat lönsamheten.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009