Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-03, 19:21   #16
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jo, det kan man ju bara spekulera i hur ett sådant scenario skulle se ut, men hur många är det likt mig som inte pyntat en spänn till DTG under alla dessa år...

Med en årlig uppdatering (utöver serviceuppdateringarna då) så skulle man förmodligen av kompatibilitetsskäl mer eller mindre så småningom tvingas att uppgradera, dvs en majoritet skulle pröjsa in supportkostnaden. (bakåtkompatibel = ja, framåtkompatibel = nej)

Och inget hindrar att dom även gör DLC, dom har ju trots allt en stor fördel att ha sin egen verkstad och därmed nära till kunnandet.

Egentligen sett ur entusiastperspektiv så skulle väl inte en kostnad på det dubbla om det nu skulle handla om det spela så stor roll, det är fortfarande en larvigt liten kostnad för en hobby. Men, DTG måste naturligtvis se på helheten, på "engångs-köparna" eller hur man ska uttrycka sig och då behöver man nog ligga på "normalkostnad" för en titel. En årlig supportkostnad bör nog dock inte ligga i samma härad som ett helt nytt spel, då tippar det.

Och för tydlighets skull, jag menar inte att detta skulle ge större utrymme för att kunna göra "nytt spel" varje år, utan syftar helt på den nivå dom hittills haft varje år.

Men, då det var min tur att vara lite gnällig, så passade jag på att gny och sväva ut lite... DTG läser med största säkerhet inte det här i alla fall, så det är nog bara en pysventil hos mig som läcker egentligen...

...och, det var väl just affärsplanen jag tyckte var usel...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2015-04-03 klockan 19:25.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 22:58   #17
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Tror inte heller att de kommer läsa något utav detta...

Det är väl ändå positivt att vi människor är så olika, gud va tråkigt om alla skulle hålla med en hela tiden.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 07:51   #18
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.

Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort).

Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 16:03   #19
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.

Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort).

Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar.
Sant! Tänkte inte på detta...
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 02:53   #20
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.

Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort).

Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar.
Och för mig som svenskrallare... är det värt allting att det går smidigt att exportera nytt eget material till simulatorn.

Gratis är ju visserligen gott, men jag skulle gärna vilja betala för mig för det jag är intresserad av. Då kan förhoppningen om en bättre grundsimulator vara högre. Jag har svårt att tänka mig att DTG har särskligt hög prioritet på ett arbete i grundsimulatorn som entusiasterna önskar, om det inte innebär fördel för deras egen DLC-affär.

Tur vi tänker olika, va tråkigt det skulle bli annars...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009