Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-18, 21:35   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Paket av allting svenskt (och norskt)

Vi har en fantastiskt community, och det känns som att TS får en lite renässans på senare år!

Flera användare har kommit och gått och bidragit med fina rutter objekt och tåg m.m. som man har lämnat efter sig. Så jag tar mig friheten och samlar allt i olika paket. Dessa paket ska man kunna ladda ner och installera väldigt lätt så har man allt som krävs för att få rutter att fungera.

Jag tänkte samla ihop allt i olika paket:
- Räls, signaler, skyltar, kontaktledningar & track rules i ett.
- Tåg, lok och vagnar i ett annat.
- Svensk stationsmiljö i ett tredje.
- Annat svenskt i ett fjärde.

Det kommer motsvara Freeware-pack om UKTrainSim har släppt.

Först kommer jag hitta allt som är utspritt, och samla ihop dem. Det kommer släppas några "snapshots" på min google drive, där kan ni ha synpunkter ifall jag har missat något, t.ex. en buggfixfil som saknats, eller om någon har invändningar för att jag har inkluderat deras grejor i paketet så kan man be mig ta bort det, så ersätter jag det med nedladdningslänkar till kompletterande objekt.

Sedan när vi har allt samlat så kommer de kallas för "Old Final" och det är vad man ska ladda ner för att få ner alla objekt med dagens struktur.

Därefter kommer jag att omorganisera i mapparna, detta gör att de kommer inte fugnera ihop med äldre rutter. Fokus ligger på organisering och struktur. Det ska vara enkelt för nya användare att hittta bland assets när de vill prova att bygga nya banor, tillsammans med guider som gör det lätt att sätta igång,o hc är uppdaterade för TS2020. Jag låter nog bli att göra detta med tåg däremot om inte någon godkänner att ajg grottar i deras vagnar för att göra dem mer kompatibla med TS2020 och välorganiserat.

Jag kommer göra så mina rutter blir kompatibla med den nya filstrukturen.

Jag kommer också se till så den nya strukturen och den gamla inte krockar, så man kan ha båda för gamla rutter och nya rutter, men att det blir dubletter då.

-Möjligen att jag sätter dvärgsignaler i en egen struktur då Danmark och Norge använder våra dvärgsignaler.

- och jag tänkte göra samma sak med ett norskt paket.

- Vad tror ni? För? emot?

//SummerADDE
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 02:37   #2
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag har nu börjat på ett utkast och utkasterna kommer att läggas upp på Google Drive.

Länk: https://drive.google.com/open?id=1Ro...wp300rQW1CF1IH

Alla filer jag fick med där är hämtat från banbyggarna.se och är vad jag anser är svenskt.

Nu behöver jag er hjälp! Ge mig all tips ni har på filer som går att ladda ner! Här på forumet, på andra ställen, era egna kreationer!

När jag har samlat ihop allt så skapar jag ett nytt utkast, är alla nöjda så gör jag om strukturen lite och skapar nya manualer. Kommer även be folk om översättningshjälp. Norska, Danska och Tyska är tanken att manualerna ska översättas till.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 09:27   #3
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Ett fantastiskt bra initiativ! Sehr gut!
Åke
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 13:43   #4
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Jeg er enig i at det burde lages en pakke med alt av svenske og norske assets. Da får man også en oversikt og man slipper å lete overalt.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009