Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-28, 21:48   #31
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Om jag förstår tdragger rätt, så är det enbart till Vista som MSTS2 släpps till:

http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=73016

Men, man får väl anta att när MSTS2 är klart, så har barnsjukdomarna och saknade drivrutiner rett upp sig för länge sen. En sån här typ av grafikintensiva spel tycker jag personligen är bäst om dom utnyttjar senaste tillgängliga teknologi.
MSTS 2 kommer att fungera på XP också, dock med sämre prestanda och taskigare "utseende" än om man kör MSTS2 i Vista, eftersom man inte kan utnyttja de grafikfunktioner som finns i DirectX 10 för Vista.

Det här är ett marknadsknep från Microsoft för att folk skall gå över till Vista, snart finns det inte mycket kvar i programvaru- och spelväg för XP, tyvärr.

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-08-28 klockan 21:49.
  Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 00:47   #32
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Question en åsikt bland alla andra

Vadå?
som bekant går utvecklingen frammåt.
Jag har under en längre tid kört vista både 32 och 64 bitars versionerna och måste påstå att dessa är jävl... mycket bättre än XP.
Naturligtvis skall nya spel utvecklas för denna platform annars sitter vi fortfarande med slöa och hackiga spel (vilket flera öst galla över på andra trådar i detta forum.)
Hur många sitter och kör Msts eller trainz på windows 98

Naturligtvis krävs det en relativt kraftfull dator för att köra vista
De som sitter och kör på gamla Dell-harvar från 1800 kallt göre sig ej besvär

Som vanligt får man ta reda på vad spelet kräver, och om datorn ej når upp till rekomenderad standard bör man låta bli att köpa spelet.
Detta är ej unikt för MSTS 2 utan gäller för alla program som köps.

Att man inte utveklar spel för gamla plattformar är nog inget försäljningsknep utan en självklarhet
glöm ej att XP är närmare 7 år vid det här laget det skapades för datorer som ligger på skroten vid det här laget
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se

Senast redigerad av pussgurkan den 2007-08-29 klockan 00:51.
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 09:03   #33
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Nämen, se på f-n, är det inte jag som står på loken i overaller och smäck? Fina bilder...

Vill ni gräla om nytt vs gammalt så kan ni komma till mej, för gräl får ni gott om.
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 13:14   #34
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkan
Vadå?
som bekant går utvecklingen frammåt.
Jag har under en längre tid kört vista både 32 och 64 bitars versionerna och måste påstå att dessa är jävl... mycket bättre än XP.
Naturligtvis skall nya spel utvecklas för denna platform annars sitter vi fortfarande med slöa och hackiga spel (vilket flera öst galla över på andra trådar i detta forum.)
Hur många sitter och kör Msts eller trainz på windows 98

Naturligtvis krävs det en relativt kraftfull dator för att köra vista
De som sitter och kör på gamla Dell-harvar från 1800 kallt göre sig ej besvär

Som vanligt får man ta reda på vad spelet kräver, och om datorn ej når upp till rekomenderad standard bör man låta bli att köpa spelet.
Detta är ej unikt för MSTS 2 utan gäller för alla program som köps.

Att man inte utveklar spel för gamla plattformar är nog inget försäljningsknep utan en självklarhet
glöm ej att XP är närmare 7 år vid det här laget det skapades för datorer som ligger på skroten vid det här laget
Jaså? Du kan ännu idag faktiskt köpa en dator med XP förinstallerat om du vill...så kom inte och säg att XP är något för datorer på skroten. Och Vista har sina barnsjukdomar att dras med änn på ett tag...

Men nu var det inte det det handlade om utan OM MSTS 2 KUNDE KÖRAS PÅ EN DATOR MED WINDOWS XP!
  Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 13:54   #35
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Jag hoppas verkligen det kan köras problemfritt på XP, annars blir det väl att fixa Vista, om spelet är lovande då förstås.

Och XP håller fortfarande, det kommer det göra i minst 10 år till, eftersom Vista inte har kommit helt ännu samt att de flesta program är anpassade för XP.

Vista slår inte igenom på riktigt förrän om 2 år, min hypotes. Då kommer mer än hälften av datoranvändarna använda sig av Vista.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 18:04   #36
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Glöm inte bort att vi talar om ett spel som i bästa fall kommer ut om 1 ½ år!

När XP kom var många tveksamma och dröjde sig kvar med Win2000. Om 1 ½ är Vista väl inkört.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 15:26   #37
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

tdragger, en av utvecklarna av TS2, bloggar om simulatorn och i sitt senaste inlägg tar han upp ett par mycket intressanta punkter.

Det här med att folk har reagerat negativt att det görs för Vista. Han påpekar att de satsar för framtiden och inte för dagens system och en mycket viktig poäng har han i att MSTS går fortfarande att köpa idag 6 år efter att det släppts och att de hoppas att detsamma kommer gälla för TS2.
Vi pratar om ett spel som ska leva i 7 år till. Fram till 2014! Vem av oss kommer sitta med Windows XP 2014 och beklaga oss att alla spel görs för nyare OS?

En del kanske skulle titta bakåt och se hur datorvärlden såg ut för 14 år sedan? Ni kanske skulle stannat med DOS och Windows 3.1

Hela blogginlägget kan läsas här
http://blogs.msdn.com/tdragger/archi...yogi-said.aspx
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 06:22   #38
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Ja, skall vi syssla med "hårklyveri av MSTS" så kan ju jag tala om att 2010 så fungerar nog inte MSTS 2 i Windows 7 ens...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-09-03 klockan 06:24.
  Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 18:42   #39
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag tycker det har pratats mycket om operativsystem och grafik, men jag undrar hur MSTS-2,s AI system kommer att fungera. Kommer det att finnas full signalering för dubbelriktad trafik på enkelspår o.s.v. Vad mer kan de har för idéer om automatiserad trafik? Hur kommer systemet för att bygga upp egna banor att vara utformat. Kommer MS att före spelet med ett dedikerat gränssnitt för någon form utav körkontroll?.
Jag tycker att detta är nog så viktiga faktorer för hur en tågsimulator kommer att fungera.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 18:58   #40
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Blogginlägget jag länkar till i mitt förra inlägg tar upp bland annat rutter.
tdragger undrar vad en rutt är. Microsoft verkar satsa hårt på WoR (World of Rail) som skall vara en spårdatabas med väldigt många mil järnväg.

Jag och Mazz satt och spekulerade hur det kan tänkas bli. Kanske kommer TS2 utan några rutter men med ett oslagbart verktyg som låter dig på ett smidigt och enkelt sätt bygga vilken järnväg du vill i världen, självklart kommer handpåläggning att behövas göras men spårdatabasen verkar ju innehålla en HEL del.

AI är spännande där det i fact sheet står följande

sophisticated dispatching and train AI creates a depth of realism och

vidare låter detta som multiplayer i mina öron

Users will be able to share their experience with others via Games for Windows Live
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 22:58   #41
Marcus666
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: ??????
Inlägg: 15
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Intressant fakta:
Ett litet udrag av fakta som jag finner intressant.
  • World Of Rails(WoR), spårdata som ger dig möjlighet att få realistiska spårplaner av i princip all världens järnväg, du kan tillexempel lägga spåret Göteborg-Alvesta-Kalmar som det ser ut i verkligheten utan att behöva göra mätningar i all oändlighet.
  • Hi-Definition Living World, passagerare, tågpersonal kommer att finnas. Du kommer även kunna dela med dig av dina rutter och erfarenheter via en portal kallad "Live" som används av Microsoft.
Vad mycket lättare det skulle bli för den som ville bygga Flåmsbanan.


/Marcus
Marcus666 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 13:09   #42
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Oj oj oj, ser ju så förbaskat bra ut . Men jag blir lite sur på dethär "vista" att man måste ha det för att få bäst grafik, men det ska jag väl kunna ordna ...

Men jag förstår inte dethär med spårdatabaserna.. Kommer ex malmö-sthlm komma med i spelet, eller kan man välja det? Fattar inget !

Som sagt ser grafiken helt grym ut!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009