|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2023-01-16, 21:48 | #1816 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
Grattis till jobbet. Ja Lokförare ville man bli när man var ung speciellt när pappa var det.
Men när jag var typ 18 så var det för mycket lokförare i landet så det var nästan omöjligt att få jobb. Då började jag istället som signaltekniker och nu som Konsult i inom signal branschen. Besiktningsman projektör etc. Så det blev bra till slut ändå. Men skulle vilja jobba som lokförare någon dag i veckan..... Men då har man ju simulatorn..... Senast redigerad av jorgen3 den 2023-01-16 klockan 22:01. |
2023-03-03, 21:22 | #1817 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Och idag var det äntligen första gången man fick sitta bakom spakarna på riktigt.
Rc6 1405 på Hagalunds bangård. Vi körde fram och åter ett par vändor samt in i vagnhallen. Riktigt, riktigt jäkla kul! https://youtu.be/Fa8GuBsWEvg
2023-03-04, 09:22 | #1818 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Grattis!
Jag ville bli lokförare på 60-talet, men jag förstod att jag är gravt hörselskad inte bli lokförare. Så jag är nöjd med tågsimulator. Har jobbat som ortopedingenjör istället. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|