Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-11-05, 19:57   #1
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard En fråga angående ny rälstextur

Hej!

Jag har en fråga till er här på forumet.
Jag har ju gjort nya rälstexturer till Train Simulator som ni säkert har sett. Tyvärr är det så att dem blir blurriga när man inte kör med Anistropic filtrering. Detta stödjs av dem nyare grafikkorten och det gör att man får mer skärpa eller detalkrikedom i texturerna. Så här ser det dock ut för er som inte kan använda Anistropic filtrering.



Är ni fortfarande intresserade av denna textur?
Eller vet någon hur man ordnar så att texturen inte blir blurrig?

Jag vill ju visa hur det ser ut innan så ni inte blir besvikna när ni testar texturen.

Tack på förhand!
Vänligen svara så jag vet!





Med vänlig hälsning:
Pson


http://tagbilder.cjb.net/
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-05, 20:44   #2
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Blurry Track Texture Fix
Ladda hem "trakfix2.zip" från
http://www.train-sim.com/
Man byter ut s-filerna till alla spår.
Sedan så är blurret borta.

Finns även till vägarna "roadfix.zip"

Båda paketen kan varmt rekommenderas

Hawk



Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-05, 20:50   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Enfråga, Pson...
Vad jag förstår så ska man ha en alpha-kanal, för att göra att skarven mellan spår-textur och landskap blir mjuk.. Har du utnyttjat det i din spårtextur? Om man jämför med KMJ-bilder så är övergången från spåret till landskapet mjukare än vad din är.

Det ser också ut som om det är nått lurt för det andra spåret.. Den ser ut att sakna rälsjärnen, eller är det möjligen att den kanske är inte riktigt centrerad..

Men hu, vad jag anmärker... Men, det är bara små reflexioner...

Annars är den fin!

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fråga angående S-filer smajlet 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 6 2005-01-30 18:21
Fråga angående byte av cabar i lok m.m! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-07-18 14:09
Ytterligare en fråga angående rälsbussar Carrik Trainz - Allmänt om Trainz 6 2003-05-17 14:15
Fråga till admins angående downloads. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 6 2002-09-15 00:07
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz Trigger Off-topic 9 2002-08-25 18:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009