Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-21, 16:05   #121
jimsom
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 283
Standard

Underbart, Mazz!!!
Ser mycket, mycket bra ut.
__________________
/ jimsom
jimsom besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 23:02   #122
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Lysande Kenny!


Arbetet på JBJ2 går vidare... Jämfört med JBJ i ursprunget, så är det mycke som är ändrat--- Om man är försiktig i uttalandet..

Uträtning av kurvor pågår. Ton-vis med 250m-kurvor är skickade till skroten. Bjusjöhamn är helt omlagda spår... Lokstation har tillkommit.. osv osv... äventyret fortsätter...
Kul att det blivit scalerails också. Det var inte med i orginal planen. Hoppas inte allt för många bitar saknas bara, det kan ju vara rejält trixit att få ihop bangårdaran utan dubbla korsningsväxlar t.ex.

Gillar givetvis att 250 meterskurvorna hamnar på skroten

Lycka till med bygget

Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 23:32   #123
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Lysande Kenny!


Arbetet på JBJ2 går vidare... Jämfört med JBJ i ursprunget, så är det mycke som är ändrat--- Om man är försiktig i uttalandet..

Uträtning av kurvor pågår. Ton-vis med 250m-kurvor är skickade till skroten. Bjusjöhamn är helt omlagda spår... Lokstation har tillkommit.. osv osv... äventyret fortsätter...
Det ser mycket bra ut Mazz .. Lycka till med bygget.
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 23:56   #124
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magnus_y1
Kul att det blivit scalerails också. Det var inte med i orginal planen. Hoppas inte allt för många bitar saknas bara, det kan ju vara rejält trixit att få ihop bangårdaran utan dubbla korsningsväxlar t.ex.

Gillar givetvis att 250 meterskurvorna hamnar på skroten

Lycka till med bygget

Magnus
Tack för snälla kommentarer... Passar på att påminna... Att det ser så bra ut på bilderna, är ju för att jag har förmånen att få lägga spår i Hawk:s fina landskap...


Japp, 250m-kurvorna vete tusan varför dom gödslat med från början, hade väl inte varit svårare att bygga me vettigare radie... nåja, nu åker dom väck iallafall, frid över deras minne... De flesta spåren blir utbytta...

Japp, vi bestämde oss för ScaleRail till slut... De nackdelar det innebär att det saknas några spår, övervägs av de positiva effekter ScaleRail ger... Bara det att det är namngivet på ett mer logiskt sätt, gör att det är mycket snabbare att jobba med... Och, i en del avseenden, så finns det bättre med spårtyper... Så, det är gungor och karuseller... Så, för närvarande så är det korsningar lagda med Xtracks. Har frågat ScaleRail-skaparen om utsikterna efter två korsningar som är de som egentligen saknas mest... Om det inte finns några utsikter på dessa 2 spårdelar, så blir det helt enkelt att förse spåren med transparans och lägga över ett eget statiskt objekt med spårdelen.

Så, i och med detta, så kan man väl säga att JBJ2 kommer innehålla lite känslor från GDSJ, JBJ, KMJ, Morvan, LLJ på en o samma gång... GDSJ, spåren... LLJ bangårdsplanering... JBJ, grundstory och terräng... KMJ landskap och miljö... Morvan miljö o växtlighet...
Hoppas det låter bra i era öron oxå...
Bifogade bilder
 
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-07-22 klockan 00:47.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 07:17   #125
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ser mycket bra ut Mazz och Hawk!

Är det "pink" banvallen du använder? Gillar inte riktigt den och inte dom andra i SR heller. Skulle behövas en custom-version...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 10:42   #126
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Väldigt tjusigt Mazz och Hawk... Detta bådar gott!
__________________
tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 12:16   #127
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack!

Ja, det är pink-texturen jag använder och jag håller med dig helt, ingen av dom är riktigt bra... Den här tycker jag är den bästa av dom, men på önskelistan står definitivt en svenskare variant...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 01:35   #128
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Äventyret fortsätter... Törevalla tror jag inte ni riktigt kommer känna igen på spåren iallafall... Malmtåget får gott o väl plats.

Miljön är rå än så länge...
Bifogade bilder
     
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 10:30   #129
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Det ser mycket fint ut Mazz.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 01:16   #130
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack Sparkfot!

Det rullar på bra med bygget. Jag som tycker det är kul me spår o bangårdar och ritningar o fix, kan inte låta bli att ladda upp den här "stämmnings-kartan" på JBJ2...

De gröna tile-arna är 100% nya-lagda spår (12 mil, typ) och den gula är nya spår för JBJ2, men det är Hans nya godsbangård i Bjusjöhamn, nästan orörd.

Anledningen till att jag lägger om hela rasket (bara hälften kvar, juuu... ) är at det va mycket originalspår kvar, med svåra lutningar. I kväll åkte nått enstaka spår me 3.000 i lutning väck... Max lutning nu, över hela rutten är 1.350 som sämst, dock inte särskilt frekvent, 1.200 är vanligast som max.

Så ungefär då, så här långt...

EDIT 2006-08-12

Kommit lite längre, kan man säga 2/3-delar klart nu, tro? Uppdaterat kartan iallafall.
Bifogade bilder
  
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-08-14 klockan 02:11.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 10:37   #131
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Mazz Om det inte fanns sånna som du som lägger ner en sjukt massa fritid på att bygga nya rutter och liknande till msts så vore msts så sjukt tråkigt men det är jue tack vare dig & alla andra som bygger till msts som gör att det fortfarande är kul att hålla på med. Så fortsätt gärna att bygga saker till msts som gör spelet mer motiverat roligare att spela.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 18:09   #132
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Mazz Om det inte fanns sånna som du som lägger ner en sjukt massa fritid på att bygga nya rutter och liknande till msts så vore msts så sjukt tråkigt men det är jue tack vare dig & alla andra som bygger till msts som gör att det fortfarande är kul att hålla på med. Så fortsätt gärna att bygga saker till msts som gör spelet mer motiverat roligare att spela.
Ja kan ju bara fullständigt hålla med,vad ... skulle vi göra utan er. Tack för eran iver och tålamod.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 19:52   #133
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Thumbs up

Hej!

Ja jag kan bara hålla med föregående talare..........

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 00:32   #134
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack för trevliga kommentarer! Tok-bygger vidare på spåren, passar på och lägger in nåra bilder under tiden...

Spårtexturen har Json målat om, törs jag gissa att inspiritationen kom lite från Pierres spårmålning...

Så småningom, när spåren är lagda, så ska jag ge mig på och "Mosaika" de spårnära områdena, så att man bryter de skarpa kanterna mellan spår och den frodiga gröna terrängen...

Äventyret fortsätter...
Bifogade bilder
     
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-08-06 klockan 00:52.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 08:14   #135
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

WOW, den spårtexturen var snygg som s.... Har ni lust att dela med er av den? Jag fick inte till "min", måste göra nått fel!?????
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009