Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-04, 22:18   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard N 3v-programmen kraschas

Att en tom ölburk är värdefullare än ett N3v-program låter sanslöst. Men så är det; burken ger nämligen en krona i pant.

Det var för ett par veckor sedan, som jag upptäckte en finstilt rad i samband med besök i N3v-sidorna, med innebörden, att N3v-material kan användas en enda gång. Tog ett screenshots som jak skickade över till Ekan . Han kunde dock inte läsa texten. Screenshot-et försvann tillsammans med min nya dator när den kraschade.

Idag, fredag, blev N3v:s nya policy aktuell då plötsligt alla cdp-filerna rödmärktes. N3v hade tydligen upptäckt att jag använt en 2010-skiva för andra gången. Tog bort allt med SignalSource att ur content, laddade ner SignalSorce från STL-sidorna. Allt blev rött igen.

Tre 2010-skivor plus en digital nedladdning jämte Tane kan kastas.

Men skam den som ger sig. Tog fram äldsta 2010 och installerade den. Patchning gick bra och SignalSource sant Svenska järnvägstavlor installerades. Allt blev rött och 2010 meddelade att inget kunde valideras.

Eftersom jag jobbar för fullt med 2010 beslöt jag att köpa den digitala versionen. Den fanns inte, i stället hänvisades till själva skivan. Leveranstiden ligger nog på ett par veckors tid. Det vet jag eftersom jag köpt en s k Tane-version, som inte är något annat än en SP1-version.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Validering.jpg (100.6 KB, 41 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009