Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-15, 19:10   #16
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Är du irreterad mot mig? Jag har nyss installerat TRS 2006 och lär mig nu.
Vad tror du vad är det för fel som Bönan skrev om content. Trs slutade funka när bönan la in hans content.
Du får ta bort cache-foldern från TRS2006 och även assets.tdx. Starta sedan CMP och låt den jobba färdigt. Tar väl 30-180 minuter ungefär.

Så skrev jag 11.53 idag och det är lösningen på problemet. Nej, jag är inte irriterad, jag är logisk. Om man inte har kunskap kan man inte ställa diagnos.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-15, 19:43   #17
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Du får ta bort cache-foldern från TRS2006 och även assets.tdx. Starta sedan CMP och låt den jobba färdigt. Tar väl 30-180 minuter ungefär.

Så skrev jag 11.53 idag och det är lösningen på problemet. Nej, jag är inte irriterad, jag är logisk. Om man inte har kunskap kan man inte ställa diagnos.
Går ej ta bort asset.tdx?
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-16, 08:16   #18
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Jag har jävligt svårt för att förstå det här. När folk inte kan LÄSA svar, som Jannes ovan t ex utan börjar skylla på Vista istället när det inte funkar. Tror du att Janne, jag (kör också Vista och har gjort några ominst. av TRS utan problem) med flera har fått några speciella exemplar av Vista? Man ska akta sej för att gå ut och tala om vad som är kompatibelt eller inte när man uppenbart inte har kunnskaper om det. Inlägg som dina kan ju få folk att tveka innför ett ev införskaffande av Trainz. Ekan
Ursäka om jag skrev så fel, men det var helt baserat på egna erfarenheter och jag har följt era råd ett antal gånger utan att det har löst sig. Men det kanske är något annat problem med just min dator?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-16, 09:06   #19
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jo, nu hände nåt konstigt! Bara för att jag har klagat på Trainz här så började det funka perfekt utan att jag behövde göra något alls! Jag ber om ursäkt för att jag har skrivit felaktigt om Trainz/Vista, men alla gör väl mistag ibland. Nu ska jag fira att Trainz funkar igen!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-16, 12:04   #20
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne

Så skrev jag 11.53 idag och det är lösningen på problemet. Nej, jag är inte irriterad, jag är logisk. Om man inte har kunskap kan man inte ställa diagnos.
Det är helt okej! Jag ville inte ställa diagnos, för jag visst inte ju alls om Trs. Det som Bönan skrev om Content blir man ju misstänksam.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 13:02   #21
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag har liknade trassel med min TRS så jag fortsätter på denna tråd.
Trs tar låååång tid på sig att stänga av, har ni samma problem, så jag har därför stängt ner Trainz via aktivitetshanteraren. Kan det vara detta som gör att Trainz blir ovilligt att starta?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 16:15   #22
flompe
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Örebro
Inlägg: 25
Standard

I Vista ska Trainz köras som administratör. Gå in i foldern där launcher.exe ligger högerklicka, välj egenskaper --> kompabilitetsläge, under privilegienivå välj: "Kör som administratör" så kommer det ske i fortsättningen.
flompe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-19, 23:24   #23
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Och vilken jävla attityd Janne då ..
Ställ dig en fråga då detta forum är för proffsen som har alla ..hrrm som du sa diagnoser och prognoser.

I dom flestas värld är ett forum till för medlemmar som ställer frågor.och vill ha svar, hur dumma dom än e i experternas värld då..men då har jag nog missförstått vad ett forum är för tydligen ska man inte posta här då om man inte kan ställa diagnos och ha ett logiskt svar på det.

Men har du det så varför posta alls ..kan ju vara så dumt att andra mindre vetande behöver ett svar...
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-19, 23:51   #24
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av repairman

Men har du det så varför posta alls ..kan ju vara så dumt att andra mindre vetande behöver ett svar...
Ja visst. Självklart ska mindre vetande få svar, dock inte grundade på gissningar eller dyligt. Är ju som att gå till doktorn med hjärtfel och bli hemskickad med hostmedicin då läkarens diagnos byggde på en gissning, inte fakta. Är själv inget "proffs" men ställer jag en fråga önskar jag ju mej ett sakriktigt svar, annars får jag ju ingen lösning på problemet. Har jag fel eller...? Kan ju samtidigt förstå Jannes ev. frustration när han lämmnar ett korrekt svar byggt på just fakta men i 10 kommande inlägg fortsätter samma fråga att ställas om än i andra ordalag och folk borjar gissa hejvilt på allt möjligt vilket tyder på att folk måste vara j*vligt dålig på att verkligen LÄSA svaren. MVH. Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2008-11-20 klockan 02:42.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 00:12   #25
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Ja visst. Självklart ska mindre vetande få svar, dock inte grundade på gissningar eller dyligt. Är ju som att gå till doktorn med hjärtfel och bli hemskickad med hostmedicin då läkarens diagnos byggdde på en gissning, inte fakta. Är själv inget "proffs" men ställer jag en fråga önskar jag ju mej ett sakriktigt svar, annars får jag ju ingen lösning på problemet. Har jag fel eller...? MVH. Ekan

Till viss del håller jag med ..men vad är en grundad gissning då ??
Jag är ny på detta ..men detta fel har inte en clue vad felet är ??, gör en search på ett fel detta forum och min gissning är ...nothing.
Men jag har ju läst att såvida man inte är insatt i problemet så törs jag inte göra en post om mitt problem ??

Kanske vad detta forum behöver är en pinned section med Q and A´s på dom mest förekommande problemen i TRS 2004, 06 och kommande då ??

Det som retar mig är att en så kallad expert uttalar sig så och dessutom kallar sig admin...
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 00:23   #26
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av repairman
Till viss del håller jag med ..men vad är en grundad gissning då ??
En välgrundad gissning är väl när man känner till en del av problemet, en ogrundad när man vet lika lite som frågeställaren dvs ingenting.

Senast redigerad av ekankal den 2008-11-20 klockan 01:46.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 00:36   #27
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
En grundad gissning är väl när man känner till en del av problemet, en ogrundad när man vet lika lite som frågeställaren dvs ingenting.
Precis ...så frågan är grundad eller ogrundad..ska du våga ställa din fråga ändå ???.
Jag faller tillbaka lite på min grundfråga ..ett forum är till för..alla som vet allt eller har begränsad kunskap då ??

Ni som vet ingeting har inget är att göra för era frågor är för dumma att ställas i detta forum ??
Med andra ord ni har ingen kunskap eller egna lösningar på era problem so go fuck your selfs och bekymra inte dom så kallde experterna här !!!!!!!!!!
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 01:46   #28
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av repairman
Precis ...så frågan är grundad eller ogrundad..ska du våga ställa din fråga ändå ???.
Jag faller tillbaka lite på min grundfråga ..ett forum är till för..alla som vet allt eller har begränsad kunskap då ??

Ni som vet ingeting har inget är att göra för era frågor är för dumma att ställas i detta forum ??
Med andra ord ni har ingen kunskap eller egna lösningar på era problem so go fuck your selfs och bekymra inte dom så kallde experterna här !!!!!!!!!!
Nu fattar jag ingenting. Var det inte attityder du retade upp dej på alldeles nyss. Och själva grundfrågorna som jag har sett ställas här på forumet har jag aldrig heller sett att någon kritiserat eller att någon kallat frågeställaren för dum. Förstår inte heller varför man inte ska våga ställa frågor. Förstår egentligen inte alls vad du är ute efter. Jag försöker absolut inte leka admin. men ett forum är väl vad jag vet till för ALLA, även gnällspikar. / Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 18:17   #29
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Nu tror jag ni har halkat av rälsen eller så är det jag som sladdade av perrongen alldeles, det var väl inte frågorna som ställdes som är problemet utan dom som svara på dom ställda frågorna utan att veta vad dom pratar om och då ger alldeles galna svar som inte löser frågeställarnas problem över huvudtaget.

Rätta mig gärna om jag har fel!!

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 18:24   #30
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av repairman
Och vilken jävla attityd Janne då ..
Första inlägget av i mitt tycke en lite förvirrad "gnällspik".
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009