Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-02, 01:22   #1
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard Gnäll på gnäll

Måste få gnälla lite på allt ONÖDIGT gnäll om saker som inte fungerar, kallas för skit m.m. Ta TRS 2006 SP1 te.x. Hur många är det som kollar att det är rätt version av SP1 man inst. till sitt TRS? Och att det inte funkar i Vista m.m. Bevisligen så gör det ju det eftersom många med mej bara här på forumet får det att fungera. Har mycket svårt för att tro att vi skulle ha fått några unika exemplar av vare sej TRS eller Windows. Sen att kalla vissa saker, bl.a fantastiska objekt tillverkade av våra otroligt duktiga svenska kreatörer, för skit när man inte får till det är jävligt ONÖDIGT. Samma sak gäller ju där, vi installerar ju grejorna från samma ställe och vissa får det att funka, vissa inte. Varför? Vissa kanske läser manualer och beskrivningar noga och följer dom till punkt och pricka, andra inte. Sen att vissa grejor bara fungerar till en ver. av TRS är en annan sak. Det jag vill komma fram till är att när man vänder sej till forumet med frågor och ber om hjälp, att man läser igenom svaren man får noga och följer ev steg för steganvisningar då dessa ofta är hämtade från ex.vis Aurans egen hemsida eller att svararen själv löst ett problem på det sätt han/hon beskriver. Verkar vara lite si och så med det att dömma av frågeställarnas följdfrågor ibland. Sen kan det ju vara så att vissa problem kan ha många olika orsaker, men då kan man ju försöka att uttömma dom först innan man, ofta helt i ONÖDAN , börjar spy galla över program och div. objekt m.m. som inte "fungerar". Det är det jag menar med ONÖDIGT gnäll. Och visst är det väl så, att många gånger sitter väl skiten bakom spakarna, även hos mej . MVH. "gnällgubben" Ekan.
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 01:44   #2
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Instämmer till 100 % med föregående talare.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 10:16   #3
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Kan bara hålla med, vissa frågor behövs troligen inte ens ställas om man läser igenom manualen för det aktuella spelet först.

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 11:07   #4
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Oj oj oj! Här slår du så rätt, Ekankal, hammaren träffade verkligen mitt på spiken! Denna tråd borde nästan klistras...

Fast, äntligen får jag gnälla på dig, Ekankal, det händer inte ofta, för finns inget att gnälla på, men nu ska jag gnälla
Hur vore det med lite radbrytningar exempelvis?
Lite luft i texten skulle få den mycket mer läsvärd och fler skulle nog orka läsa
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 11:44   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Oj oj oj! Här slår du så rätt, Ekankal, hammaren träffade verkligen mitt på spiken! Denna tråd borde nästan klistras...

Fast, äntligen får jag gnälla på dig, Ekankal, det händer inte ofta, för finns inget att gnälla på, men nu ska jag gnälla
Hur vore det med lite radbrytningar exempelvis?
Lite luft i texten skulle få den mycket mer läsvärd och fler skulle nog orka läsa
Jaa, du har nog rätt. Ser nog lite grötigt ut kanske. Man är väl ingen vidare skribent .
Sen är väl ditt gnäll mer befogad kritik än gnäll, med en liten glimt i ögat, och sådant "gnäll" har man inga problem med att svälja . MVH. Ekan.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 11:52   #6
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Kan inte annat än hålla med ursprunglig talare, samt ständigt förbryllas över vissa människors brist på initiativförmåga och vilja att leta reda på svar själva.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009