Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-18, 05:34   #1
Mson
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Linköping, Sweden.
Inlägg: 523
Standard Mycket bilder

Hej!!

Nu har jag fixat ett album med många fina bilder, det är 35 st som tar c.a 3 MB för hela kalaset, så det är modemvänligt också!

Adressen är:

http://w1.135.comhem.se/~u13503576/msons/

Skriv gärna vad ni tycker om albumet och bilderna!

MvH. Mson


http://www.tagbilder.com
Mson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 06:45   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Om du vill ha mitt ärliga svar så var det bara någon enstaka bild som var värd att ladda upp. Du har ju EN bra bild på X3 men resten är väl sånt som vi gamla stötar inte skulle visa rller låta framkalla.
/Kenny
PS börjar bli lite sur på denna "bildfrossa"

Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 07:16   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Detta var inte bara riktat till dig utan även till många andra som utan minsta självkritik lagt upp oskarpa och ointressanta bilder här.

Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 07:21   #4
bombardier (avregistrerad)
Avregistrerad
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 156
Standard

Fina bilder mson[8D], skulle sitta bättre med flera

mvh Rodi



bombardier (avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 09:11   #5
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Känner mig manad att hålla med Kenny. Många bilder som läggs upp på forumet är rent av 'mindre bra' och hade det varit på den gamla goda tiden då man framkallade film hade de aldrig blivit bilder. Det verkar som om självkritiken for all världens väg när digitalkameran fick sitt intåg. Missförstå mig inte nu. Det är inget fel att fotografera men man behöver inte visa ALLT, och framförallt, måste det ändå prompt visas så var lite självkritiska. [}]


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 09:34   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag tror inte att Mson visar alla bilder, och om du sen inte vill kolla på bilderna: Så gör inte det då!!
Sen är bilderna inte uppladdade på E-buzz heller, så varför komentera, förstör han livet för dig på något sätt eller??
Nä, fy för personer som börjar påpeka andras bilder

Fast visst, jag kan gärna sluta fotografera tåg så får du ett bättre liv.......

Tillbaka upp på spåret igen. Fina bilder Mson, fortsätt så. Jag vill gärna fortsätta titta på dina fina bilder

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 10:08   #7
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Dson skrev:
"fy för personer som börjar påpeka andras bilder"


Tidigare skrev Mson:
"Skriv gärna vad ni tycker om albumet och bilderna!"



Det tolkar jag som att vem som får kommentera bilderna och säga sin åsikt. Att Kenny säger precis vad han tycker borde vi vid det här laget vara väl vana vid. Tål man inte kritik bör man inte be om folk ska bedömma bilderna.

/Fredrik - som avstår helt att kommentera bilderna
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 13:02   #8
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Okej, nu tar vi det lite lungt - jag tycker bara det är trevligt att man lägger upp bilder här. Men, jag förstår faktiskt inte varför du inte tycker om Mattias bilder. Det är inget fel på dem och kameran är bra, ingen budgetkamera.

Däremot, har det ju de senaste dagarna laddats upp säkert 40 bilder av mycket dålig kvalité på forumet - jag vet inte om det är detta som gör att du går till attack mot Mattias. Och jag är beredd att hålla med dig där.

På vilket sätt skulle Mattias bilder kunna förbättras? Har du något förslag. Jag tror faktiskt att de flesta tågfotografer i det här landet inte tar bättre bilder. Det är sällan man får till den där riktiga pangbilden, men rätt ljus, rätt perspektiv osv.

Jag själv försöker ju alltid att främst fota ur ett annorlunda perspektiv, men oftast blir det ju "basic" motivet och det är rakt framifrån från sidan. Som exempel.

Tycker du inte om att se bilder, kan du som Daniel Odlander föreslog längre upp i tråden helt enkelt låta bli att kolla på dem.

I all uppståndelse så passar jag på att länka till en likadan sida - dock med mina bilder. Kommentater Mottages gärna med Kennys har jag och resten av forumet redan tagit del av. [8D]


Mina två bildsidor

Det är ganska dålig kvalité på bilderna, eftersom jag som ren service försökt göra sidan mera modemvänlig. Observer att det finns två sidor, även på Mattias sida.



Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 14:35   #9
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Mson och Pson!

Jag brukar ju gnälla på saker och ting, men jag finner inget att gnälla om på era bilder. Dom är skitbra!

Så fortsätt att ta och visa bilder!!!!

Och eftersom jag bor så jäkla dumt, så får jag ju inte se dom tågen annars....



http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 16:57   #10
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Ärligt talat ser jag inte varför du Kenny med "anhängare" är så arg på att folk laddar upp bilder på en annan sida och länkar hit!

Jag ser inte något som sänker kvaliten på deras bilder och är mycket glad åt att se dessa härliga fina bilder med hög skärpa och bra sätt att ta motivet på![8D][](från sidor och vinklar som inte är så vanliga!)

Håller med Pson att en del har lite sämre kamera men OM man har dålig budget så kan man inte köpa saker hur som helst...
Jag visar bara från resor som man inte gör varje dag och det är nog ett bra tag sen man såg bilder sist från mig, kanske det blir ännu mer nu när man verkligen vet att folk verkar få "raseri" utbrott när de ser bilder av den inte alltför fina kvaliten då...[V]

Jag tror att det är bättre att inte visa alla bilderna på forumet som man tar och gör inte det heller för då hade det blivit så överfullt överallt med bilder som man inte vill se hela tiden!(man visar vissa och Mson har nog mycket minne som ju får rum med många bilder därefter har han sållat dessa och tagit fram guldkornen!)

PS. Pson, dina bilder är riktigt härliga att se på och påmminer mycket om ens egna resor i trakten så det är kul att se, FOTA PÅ enligt mig![][][][]

PS nr2. Det är kanske någon som vaknat på fel sida eller?


MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Msts-akuten.com - värt ett besök!
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 17:10   #11
MagnusH
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via ICQ till MagnusH
Standard

Många bilder är väldigt vackra, men många är väldigt lika varandra.. Ständigt denna längre slutar tid osv för att få dom där ljuseffekterna, visst, jättefint, men tillsist blir det lite mycket.

Så, mig kan ni flame:a, jag kan ta det
MagnusH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 17:27   #12
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

...och för att inte förstöra för Kenny (Rc1166) och Janne här så kommer jag i framtiden nog inte ladda upp fler bilder.

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 17:31   #13
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

...och för att inte förstöra för Kenny (Rc1166) och Janne här så kommer jag i framtiden nog inte ladda upp fler bilder.

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Då kan du fixa dem till hemsidan om du bara visste hur!
Jag kan inte hjälpa till med det tyvär, men du kanske känner någon som kan hjälpa dig med att få in fler bilder på sidan?[8D]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Msts-akuten.com - värt ett besök!
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 17:32   #14
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vr98olli

Ärligt talat ser jag inte varför du Kenny med "anhängare" är så arg på att folk laddar upp bilder på en annan sida och länkar hit!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Nu tror jag att referensen till anhängare blev lite fel. Anhängaren tyckte att de bilder som stundom laddas upp på FORUMET ibland är av "mindre bra kvalitet". Hur du nu lyckades koppla det till att jag är arg begriper jag inte. Men så jag inte läkare eller psykolog.

Vad som läggs up på era egna siter bryr jag mig naturligtvis inte om. De enda bilder jag bemödar mig att titta på som ligger utanför forumet är Psons. Han har utvecklats och blivit riktigt duktig på att fotografera.

Om ni tar illa upp för att någon kritiserar era bilder så be inte om kommentarer. [:0]


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-18, 17:42   #15
sjonas
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Solna , Sweden.
Inlägg: 289
Standard

Nu tänker nog jag inte lägga upp bilder , känner mig lite lässen , om du bara gillar pson's så gör det. Synd att du inte tycker om mina. Och om du gilla "BARA" Pson's bilder så visst tyck det men du behöver inte säga det. Det kan såra andra som lagt upp bilder.



sjonas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bilder på min rutt LBJ (obs, många bilder!) Deskgrunt Landskapsdesign - Trainz 53 2005-07-13 14:31
Bilder från Stockholm! Dson Off-topic 7 2003-04-22 14:36
Finska banor (mycket bilder) Robert Sand Off-topic 17 2003-01-13 20:32
Vi söker bilder igen! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-07-30 22:59



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009