Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-28, 00:28   #6721
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

SNygga bilder ekan vart hittade godsmagasinet i bakgrunden?
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 00:58   #6722
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Snygga bilder allihopa och bra video jockes!
_______________

Jag klämmer väl in en bild jag med då. Har blivit lite dålig på det den sista tiden känner jag.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-09-27 23-36-13-62.bmp.jpg (173.9 KB, 239 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 23:18   #6723
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Berke: Även om det är en Alpha-version, så tycker jag dem funkar jättebra. Använder dem på en motorväg i min rutt (skulle gärna även göra det på andra vägar, men där kryllar det redan av bilar.. Och skulle en bil komma körandes i 70km/h genom en bil som kör i 30km/h så blir'e inge bra )

Fina bilder ekan (och ett väldigt fint lok, måste jag säga!), Nisse och rely!

Nåja, innan läggdags (imorgon är'e upp tidigt - kl 7 för att åka till Malmköping och lossa slipers) postar jag lite bilder. Ännu en mjölkgård. Får hitta på något annat snart Nåja, i brist på andra djur så får det duga så länge! En X9 glider förbi under tiden kossorna muar lite.

//Jocke











__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 23:22   #6724
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Snygga bilder jockes!

_____________

Fyller väl på med en bild till då
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-09-28 22-03-15-76.bmp.jpg (159.9 KB, 220 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 23:31   #6725
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

SNyggt rely! Är det en synvilla, eller slutar elledningen där?

Nackdelen med att publicera bilderna på externa sidor, man har själv ingen koll på dem.. så en försvann... Nåja, här kommer bilden som föll bort, och fick en ogiltig länk (tror jag).

Glöm inte heller bort månadens simulatorbild-tävling!! En dag kvar bara!

__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 03:17   #6726
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Snyggt jobb på ångloket, men det som drog mest uppmärksamhet i mina ögon är själva G-finkan. Är det en egen ommålning utav Korvens G-finka eller har du hittat den någon annanstans?
Tackar .
Jo, det är korvens G-finka, jag har snickrat lite nu och då och förbättrat dom texturerna som jag har bidragit med i texturegruppen till vagnen + knåpat på några extra, men som med allt annat jag gör så törs jag inte lova när (eller om) dom blir klar, så att man isåfall skulle kunna släppa en uppdatering på nämnda texture grupp.
Sitter upp till halsen med grejor som är klar till 90-95%, sen har allt en tragisk förmåga att fastna i nån j**la sirapsburk .
Sen har jag nog blivit nästan löjligt kräsen oxå när jag håller på, och det gör ju sitt till att det har blivit klent med grejor som man laddar upp nu för tiden (har bara blivit lite ur högen av gammla grejor som aldrig har blivit släppt än), har så förbaskat svårt att bli nöjd någon gång med det man pular med .

Dessutom tar ju alla jänkee projekt som man är inblandad i en oherrans massa tid i anspråk.
Men men, det är förbaskat kul i alla fall
---------------------------------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
SNygga bilder ekan vart hittade godsmagasinet i bakgrunden?
Här https://www.auran.com/TRS2004/DLS_vi...AssetID=191248 .
---------------------------------------------------------------------

Sen vete tusan om man törs visa några bilder, jag tror att Jocke har fått nån slags supersyn, han upptäcker ju minsta lilla grej på allt som visa på forumet nu för tiden, hehe .
Här är hammarn's Y'n ute och åker i alla fall .
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20130928_0006.jpg (238.1 KB, 214 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20130928_0007.jpg (235.8 KB, 214 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20130928_0009.jpg (255.4 KB, 214 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 13:19   #6727
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Jockes, ja det är en synvilla. Ledningen fortsätter i ett par kilometer till.

ekan, snygga bilder som vanligt!

___________

Jag gör väl som ekan gör och visar en bild på en av bussarna som rac_hammer lagt upp i downloads delen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-09-29 12-00-13-80.bmp.jpg (189.6 KB, 201 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 13:22   #6728
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Snygga bilder är alltid roligt att se att grejerna man gör kommer till användning
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 00:17   #6729
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Hehe - ekan du får ta å passa dig nu! Nåja - skämt åsido, tror knappast man kan hitta något fel på dina bilder Möjligen att dem är väldigt få - men vi njuter VARENDA gång du visar upp ditt fina bygge här! Även rely ska ha en stor och en massa för sin fina bana.

Ja, en väldigt fin motorvagn av dig hammar'n! Men tyvärr så innehåller ju inte min bana någon oelektrifierad järnväg (ännu) :/

--------

Nåja - vi tar några (gamla) bilder. Skulle ha kommit med några på Dm-lok med timmertåg också, men när det tåget började röra på sig så minimerades Trainz för att sedan öppnas igen, vilket innebär att spelet laggar så otroligt mkt = ingen lust. Det får komma senare istället!

//Jocke









__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 20:41   #6730
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Jag fortsätter väl då...

Dm-loken är nog några av Sveriges häftisgaste lok, tyvärr en rätt gammal modell i Trainz dock. Den är väl runt en 8 år nu? Kul är det iaf att man kan använda den fortf! Vore någon dock intresserad av att göra en modernare variant, finns ritning HÄR...

Nåja - bilder var det. Dm-loken drog på 80-talet timmertåg i norra Sverige, bla, Jämtland-Sundsvall som jag förstått det. Ännu en anledning att bygga Mittbanan mao

///Jocke!











__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 21:22   #6731
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Jag fortsätter väl då...

Dm-loken är nog några av Sveriges häftisgaste lok, tyvärr en rätt gammal modell i Trainz dock. Den är väl runt en 8 år nu? Kul är det iaf att man kan använda den fortf! Vore någon dock intresserad av att göra en modernare variant, finns ritning HÄR...

Nåja - bilder var det. Dm-loken drog på 80-talet timmertåg i norra Sverige, bla, Jämtland-Sundsvall som jag förstått det. Ännu en anledning att bygga Mittbanan mao

///Jocke!
Ja, den har hängt med bra länge nu + 2 år till ungefär. Synd bara, att den inte finns med dom stora lycktorna.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 21:26   #6732
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Kanske något jag kan sätta lite ny färg på åtminstone
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 22:25   #6733
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Tiden går ...

... jag hade Dm+Dm3 på G för massa år sen i samband med att jag gjorde Mg men sen föll den bort ur minnet, skall se om jag hittar det jag gjorde då ???? Men den behöver definitivt moderniseras, med dagens standard är den platt, kantig och rätt tråkig men den var enastående när emges gjorde den på stenåldern !!! Dm-loken var ju höjdpunkten på svenska koppelstångslok och stod för kraft och tillförlitlighet. De var ju utvecklade ur de lyckade Of-loken och är kanske värda en renässans !?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 22:29   #6734
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Med de grymma jobben du brukar göra Lennart vore det något att se fram emot
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 23:08   #6735
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... jag hade Dm+Dm3 på G för massa år sen i samband med att jag gjorde Mg men sen föll den bort ur minnet, skall se om jag hittar det jag gjorde då ???? Men den behöver definitivt moderniseras, med dagens standard är den platt, kantig och rätt tråkig men den var enastående när emges gjorde den på stenåldern !!! Dm-loken var ju höjdpunkten på svenska koppelstångslok och stod för kraft och tillförlitlighet. De var ju utvecklade ur de lyckade Of-loken och är kanske värda en renässans !?
Oja! Emeges (och hela STW-gänget) ska ha ett (egentligt oändligt) STORT tack för dem fina lok han gjort till Trainz, även om tiden nu åkt förbi många av dem, men dem ändå ändå kanonbra att använda! Kul att höra att du även påbörjat Dm tidigare.. Det bådar ju gott! Men samtdigt har du ju utvecklats ENORMT sen du börjde bygga Mg-loken, och det gör nog att jag tror detta kan bli ett kanonlok! Men självklart, bara om du har lust! Dm-loken kan ändå användas till väldigt mycket, då dem inte bara dragit malmtåg, vilket gynnar alla banor vi bygger - såväl moderna som äldre.

----------

Nåja - på bild syns ett Of-lok som "Järnvägsmuseiföreingen i Blänge" äger. Loket behövde röra lite på sig, så man frågade SJ om man inte kunde få dra ett av deras timmertåg. Sagt och gjort - kl. 06:28 avgick tåget från Storfors med riktning Blänge! Här syns det vid passagen av Kolholmen och Blänge Flygplats, en dryg halvtimme senare.

//Jocke








Olyckor inträffar dock
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009