Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-11, 17:09   #1
HeadHunterHbg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
Standard Rälsen är borta i RW2

När jag startade upp min RW2 i går fanns det inte räls längre på en del rutter. Spelet har funkat klockrent hos mig ´hela tiden men igår, den 10/9 2011 dök detta upp. Steam och RW gjorde en uppdatering när jag startade. Någon annan som har detta? Vad att göra?

Knut-Erik
HeadHunterHbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 18:59   #2
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Gå inn i Tools & Docs - Clear the blueprints cache. Hvis du ikke får trykket på knappen, start opp "mini-menyen" på nytt (Spillet må ikke starte/kjøre).

Når du har gjort det, kan du starte spillet på nytt
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Untitled.jpg (18.8 KB, 65 visningar)
__________________
ocvn

Senast redigerad av ocvn den 2011-09-11 klockan 19:01.
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 19:53   #3
HeadHunterHbg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
Standard Fungerar inte - nu har animeringen slutat fungera

Det fungerar inte att tömma blue chart cache. Jag märker att i vissa scenarios där rälsen fungerar (originalrutter) fungerar inte animeringarna. Det betyder att tågen inte kan köras direkt på reglagen i hytten. Det måste ske antingen via tangentbord eller det nya gränssnittet för körning som introducerades med RW2.

Trist - jag har kört 440 timmar sedan detta hamnade på Steam-plattformen utan problem. Men den 441:a timmen skedde detta. Trist.

Knut-Erik
HeadHunterHbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 19:57   #4
HeadHunterHbg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
Standard RW2 hänger sig oxå

Dessutom kraschade RW2 för mig nu när jag ville fortsätta en tur efter att jag satt den i pausläge. Jag tgror att det är någon skum uppdatering som ligger bakom - antingen av Steam eller av RW2.

Knut-Erik
Senior lokförare - ingen nybörjare med detta.
HeadHunterHbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 20:26   #5
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Gå inn i steam, Library/bibliotek, finn railworks, høyreklikk på railworks, finn properties/egenskaper, også local files/lokale filer, også trykker du på verify integrity of game cache/bekreft integriteten i spillbufferen, knapp nr. 3

Det kan ta litt tid...

Proble solved ?
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 22:04   #6
HeadHunterHbg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
Standard Problem RW

Jag har testat verify integrity of game, inte heller detta har hjälpt. Tyvärr. Vet nu inte riktigt vad jag ska göra...
HeadHunterHbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 22:24   #7
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Dessvärre är enda sättet att se om det är mjukvaran är att helt ta bort det och alla lokala filer. (Spara Assets om du har många tillägg) Installera på nytt och lägg in Assets helst ett i taget för att se så att det inte är där problemet ligger.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 22:28   #8
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Ett långskott men har du ett grafikkort från ATI? I så fall kolla inställningar för Anti-aliasing så att det inte står i läget "Adaptive anti-aliasing" eftersom detta inte fungerar med transparenta texturer(som vissa spår, animationer och annat använder sig av). Steam kan ha uppdaterat drivrutinerna för kortet per automatik och kanske resettat inställningar i kontrollpanelen för kortet på något sätt. Använd multisample eller supersample som inställning ivf om du nu har ett kort från ATI
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009