Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-19, 22:19   #1
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard OpenTTD(Transport Tycoon Deluxe) - Dedikerad server...

Hej!

Lanserade en dedikerad server för Open Source klonen av det klassiska spelet Transport Tycoon Deluxe. Ni behöver ladda ner OpenTTD härifrån samt några enstaka grafikfiler som inte ingår i deras spel läggs i valfri mapp på hårddisken, finns här! Enkelt att installera förstnämnda bara välj installern till windows, eller om ni har mac/linux eller övrigt os, funkar till det mesta...

För er som inte känner till spelets funktioner men gärna deltar ändå, hjärtligt välkommna såklart, så rekommenderar jag er att läsa antingen lite på "OpenTTD - Wiki" eller prova er fram. Ni är välkomna att ställa frågor antingen privat per pm till mig eller direkt i spelet via chatten. Undvik chattande i tråden här dock. Tips och annat skrivs med fördel ner i tråden.

Håll er till vett och ettikett regler likt andra servrar eller för all der hur ni agerar på forumet här. Servern är inte kopplad till 3d-tåg på något vis utan drivs av mig privat!

Välkomna in att lira ett riktigt kultspel! Obs att servern ej alltid är online men så ofta jag hinner, hittar ni den inte är den troligtvis ej online.


Serverinfo:
Namn: Lindstroms
Lösenord: mupp

(gå in under multiplayer->Leta Server och Lindstroms kommer upp i listan, tänk på att starta eget, vi ber dig dessutom att sätta lösenord på ditt företag så ingen annan kommer in och blir 'medhjälpare')
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009