Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-11, 07:48   #1
rollej
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 5
Standard Vhj ?

Hej!

Har hört talas om en rutt som hette VHJ?

Finns den eller är den bortplockad?
rollej besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 08:39   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Den finns tyvärr inte på internet längre Fast den var ganska problematisk för många, svår att installera och en hel del problem vilket skulle vara anledningen till att man plockade bort den.

Tyvärr, tycker jag, då det var den enda svenska rutt hittils som varit BRA signalerad och befolkad av skyltar. För mig var det den enda rutten som faktiskt gick att köra utan track monitor, eftersom det fanns orienteringstavlor för allt, och försignalerna fungerade också vad jag vill minnas.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 19:15   #3
mattias_train
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Osbyholm(Hörby) ,Skåne , Sweden.
Inlägg: 203
Skicka ett meddelande via MSN till mattias_train
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Den finns tyvärr inte på internet längre Fast den var ganska problematisk för många, svår att installera och en hel del problem vilket skulle vara anledningen till att man plockade bort den.

Tyvärr, tycker jag, då det var den enda svenska rutt hittils som varit BRA signalerad och befolkad av skyltar. För mig var det den enda rutten som faktiskt gick att köra utan track monitor, eftersom det fanns orienteringstavlor för allt, och försignalerna fungerade också vad jag vill minnas.
Jag får faktiskt hålla med dig att VHJ var en mycket bra rutt på många sätt.
Kan lägga till några saker som jag tycker är bra med rutten. man kan köra ett varierat trafikupplägg med både pendel och fjärrtågstrafik. Vilket är lite svårt på andra rutter. Fast vissa saker fungerar i alla fall mindre bra och det är när man kör med intensivtrafik. Då kan man få långvariga stopp vid infarter till stationer och det kan också va stopp hela tiden så att du inte kommer längre. Men vi får hoppas att rutten vaknar till liv igen någon gång.
__________________
Mattias Andersson
mattias_train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 19:37   #4
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Visst var VHJ en bra rutt på många sätt, men att köra den utan trackmonitor var knepigt i synnerhet som hastighetsbegränsningarna på vissa platser på VHJ gjorde ett ryckigt intryck. Rutten var komplicerad och installera, och det berodde på att de aktiviteter som medföljde hade färdiga consists och dessutom (som jag inte gillar f ö) fasta utplacerade consists. sedan hade vi "broken coupler" buggen på vissa ställen.

Hade man väntat med releasen (man gav sig 17 på att den skulle ut innan julen 2003: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=5896 ), fixat alla småfel här och var och fixat till ett vettigare installaltionsprogam så kanske rutten hade funnits idag. Men tyvärr så vet ingen tydligen vad som hände med VHJ, eller???
Vem sitter på "original VHJ" och kommer den att släppas i en uppdaterad version igen?
  Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 19:50   #5
mattias_train
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Osbyholm(Hörby) ,Skåne , Sweden.
Inlägg: 203
Skicka ett meddelande via MSN till mattias_train
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Visst var VHJ en bra rutt på många sätt, men att köra den utan trackmonitor var knepigt i synnerhet som hastighetsbegränsningarna på vissa platser på VHJ gjorde ett ryckigt intryck. Rutten var komplicerad och installera, och det berodde på att de aktiviteter som medföljde hade färdiga consists och dessutom (som jag inte gillar f ö) fasta utplacerade consists. sedan hade vi "broken coupler" buggen på vissa ställen.

Hade man väntat med releasen (man gav sig 17 på att den skulle ut innan julen 2003: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=5896 ), fixat alla småfel här och var och fixat till ett vettigare installaltionsprogam så kanske rutten hade funnits idag. Men tyvärr så vet ingen tydligen vad som hände med VHJ, eller???
Vem sitter på "original VHJ" och kommer den att släppas i en uppdaterad version igen?
Installationen har även varit problem för mig. Jag kan endast köra på sommaren. När man kör på de andra årstiderna så får jag bara en massa fel meddelande. Så jag kör enbart på sommaren. Fast jag har inte kört på rutten på ungefär ett halvår nu. Men men.
__________________
Mattias Andersson
mattias_train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 20:52   #6
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Post

Hej.

Använd Route Riter till att kolla upp vilka filer som fattas.
Så kan man även köra på olika årstider.
Efter mycket sökande på sin dator.
Själv har jag lagt ner flera timmar på filsökning på min dator,
så det fungerar bra för min del.
Tyvärr spökar broken coupler men det kan man åtgärda själv.
Använd "Sök funktion" här på forumet så får ni info om hur!!

Ha det så gött
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009