Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-26, 17:05   #1
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard Någon som kan rekomendera nån USA-rutt?

Har beslutat mig för att vidga mina vyer utanför Sverige och Tyskland och lagt över växeln mot USA, kan någon rekomendera nån bra US rutt som är gratis och inte kräver tusen olika super packs och andra rutter, alltså en stand alone-rutt. Å Jag föredrar en oelektrifierad godsrutt

Har hittat några snygga amerikanska lok och vagnar så det vore kul att köra onödigt långa godståg på nått annat är Marias Pass.

Även tips på sidor med amerikanst material utöver det som finns på TrainSim.com tages tacksamt emot.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 17:18   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja, det vore trevligt med tipps på USA-rutter tycker också jag. Jag har inte lyckats hitta några som är speciellt snyggt gjorda, trotts att skaparna verkar anse det, amerikanarna verkar sätta ribban lägre än vi gör...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 20:35   #3
NorwegianTrainz
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nordland, Norway
Inlägg: 92
Standard

ATSF Glorieta Pass II
__________________
Hilsen Thomas
NorwegianTrainz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 07:24   #4
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Tackar för det tipset, ska ladda hem och testa.

Håller med dig Bönan till 100%
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 12:13   #5
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag höll såklart på att föreslå Rogers Pass (CP Mountain Sub), men kom på att den är payware...
Sen höll jag på att föreslå CP MacTier Sub, men kom på att den är kanadensisk

Så okej; Då säger jag Whitefish-rutterna. Det var kanske 5-6 år sedan jag körde på den linjen (sen jag började med MSTS igen är det kanadensiskt som gäller all the way), men då var det en kanonrutt.
Hursom, Whitefish 8 (som den tycks heta numer) består av BNSF's sträcka mellan Whitefish och Eureka, fortsättningen av Marias Pass västerut kan man säga

Det är nästan så att jag är sugen på att prova den igen, men orkar verkligen inte ladda hem allt jag då skulle behöva för att få det bra. CP-tåg på BNSF-linje går inte för sig
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 07:08   #6
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Fick nyligen en hårddisk med en hel del grejer (98gb!) till tågsim på, fanns en hel del Amerikanskt, kan kolla igenom dem och se om det finns nå' bra!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 09:32   #7
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Glorias Pass var ju faktiskt en rätt trevlig rutt, väldigt snygga lastbilar som far runt på vägarna och rutten ger verkligen den rätta känslan av den amerikanska södern, man känner sig nästan svettig när man kör.

Kul att testa lite nytt, börjar smått gilla de amerikanska loken, dock är de inte i närheten av att vara så snygga som svenska och vissa tyska lok
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 11:42   #8
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Kul att testa lite nytt, börjar smått gilla de amerikanska loken, dock är de inte i närheten av att vara så snygga som svenska och vissa tyska lok
Nej, det är få amerikanska lok som är några skönheter. Men däremot är det ju rå kraft för tunga tåg. Att ta sig ner för backar på upp mot 20 promille med tågvikter som närmar sig 15-20.000 ton, kräver sin förare. Det är inte det lättaste, gäller att veta vad man gör...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009