Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-23, 15:34   #1
Crippan
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sweden, Stockholm (In south target).
Inlägg: 7
Skicka ett meddelande via ICQ till Crippan Skicka ett meddelande via MSN till Crippan
Standard Kula uppdrag

Hej, buzzare ! Varje 2vecka kommer jag med små uppdrag.. Uppdragen handlar om att man ska plåta bilder på stationer och tåg m,m. Jag säger namnet vad ni ska plåta någonstans och jag kan säga om vad ni ska plåta... T.ex: Plåta X200... Plåta Älvsjö station.. Jag börjar med 1:a uppdraget på Tisdag. (Detta har jag tänkt på länge, och hoppas naturligtvis att ni uppskattar det. Ha lymaskarna öppna på Tisdag, för då börjar det... Detta kommer att hålla på i c:a, hmm... Ja tills ni orkar helt enkelt ... När det e slut kan ni vinna nåt, Bålsta's spel, Rayman Gold kanske ... ne jag bara skojjade! (Man vinner inget. Vi gör detta bara på skojj kan man säga...Vi vinner inget och vi gör det bara för alla tågfan..) Några synpunkter.
__________________
Med coola hälsningar, Crippan.

Pucko...
Du blir vad du dricker

Senast redigerad av Crippan den 2005-04-24 klockan 10:35. Anledning: (Röstningen blev... "INGEN TÄVLING"!)
Crippan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 20:44   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Många dåliga förslag har man sett, men det där tar priset
Totalt idiotsikt korkat förslag, man fotar för att fota och ha trevligt!
Inte 17 fotar jag (eller nån annan) för att hamna på någon liten dryg lista...

Sätts det där i bruk har du med ett inlägg förstört våran fina hobby!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 20:54   #3
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Jo, jag måste hålla med Dson!
Jag vet inte om folk här som fotar för eget nöje och är snälla och visar upp sina fina bilder här på forumet vill vara med på någon tävling i 1½år!!?

Vi har ju redan månadens bild, jag tycker det räcker. Där lägger man upp bilder för skoj skull, att vinna i månadens bild tycker jag bara är ära och beröm.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 02:51   #4
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Unhappy

Hej!

Jag håller med dej Basse...jag tycker ochså att detta var en urbota dum idé...
Man fotar för man tycker det är kul och intressant...

Sen att man lägger upp dom här så att alla andra kan se vad man fotat tycker jag är helt okej...Det finns folk som bor en bit från en järnväg, eller ja man kanske bara får se samma saker rulla förbi hela tiden....Då kan det vara skoj att ha något annat att kolla på....

Så därför tycker jag att det är bra att det finns folk som är villiga att dela med sej av sina bilder....Man får ochså lite inspiration av dessa bilder..

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 10:25   #5
Crippan
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sweden, Stockholm (In south target).
Inlägg: 7
Skicka ett meddelande via ICQ till Crippan Skicka ett meddelande via MSN till Crippan
Lightbulb Hörni...

Vi struntar i tävlingen och fotar och sätter bara bilder och kollar... Jag kan börja med en sak... Här är ett foto när jag satt i Högtorget och häcka...... Juste, Bålsta! Ditt svar, Uppdaget slutförs om C:A, 1½ vecka.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg subway3.JPG (27.0 KB, 151 visningar)
__________________
Med coola hälsningar, Crippan.

Pucko...
Du blir vad du dricker

Senast redigerad av Crippan den 2005-04-24 klockan 12:08. Anledning: Det gick och ladda upp bilden och glömde besvara, Bålsta.
Crippan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 12:48   #6
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Menar du att vi ska sätta in bilder i denna tråd?
Det tillhör väl för det första forumet "Allmänt om järnvägar och tåg!" och sen tycker jag att man kan skapa egna trådar med sina bilder i, det är roligare tycker jag.
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 13:15   #7
Crippan
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sweden, Stockholm (In south target).
Inlägg: 7
Skicka ett meddelande via ICQ till Crippan Skicka ett meddelande via MSN till Crippan
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b
Menar du att vi ska sätta in bilder i denna tråd?
Det tillhör väl för det första forumet "Allmänt om järnvägar och tåg!" och sen tycker jag att man kan skapa egna trådar med sina bilder i, det är roligare tycker jag.
http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=5568 <----
Kolla vad dom gjort där!! Klaga på dom istället då!! .
__________________
Med coola hälsningar, Crippan.

Pucko...
Du blir vad du dricker

Senast redigerad av Crippan den 2005-04-24 klockan 13:19.
Crippan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 13:21   #8
Bålsta
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
Red face

Bilden är suverän! Men nästa gång bör
du använda sidan som vfp420b föreslog
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg
Bålsta besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 14:50   #9
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Crippan, dags för dig och dricka lite kallt vatten, lägga dig i sängen och sova en stund?

Du behöver inte hetsa upp dig för minsta lilla sak, och det där handlar förresten om en helt annan sak, nämligen flyg. Det finns ingen flygavdelning, och för att inte totalt översvämma off-topic forumet startades den tråden.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.

Senast redigerad av Dson den 2005-04-24 klockan 14:51. Anledning: Stavfel..*suck*
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-25, 18:02   #10
Crippan
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sweden, Stockholm (In south target).
Inlägg: 7
Skicka ett meddelande via ICQ till Crippan Skicka ett meddelande via MSN till Crippan
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Crippan, dags för dig och dricka lite kallt vatten, lägga dig i sängen och sova en stund?

Du behöver inte hetsa upp dig för minsta lilla sak, och det där handlar förresten om en helt annan sak, nämligen flyg. Det finns ingen flygavdelning, och för att inte totalt översvämma off-topic forumet startades den tråden.
HAHAHA!!! du behöver inte bli stressig för att reta mig... (Stav felen!!)
Så jag ger dig tillbaka vattnet och du får lite sömnpulver av mig.. P.S: den forum sidan är mitt favvo sida, jag e ju sugen på köpa spelet o göra skärmdumper ...
__________________
Med coola hälsningar, Crippan.

Pucko...
Du blir vad du dricker
Crippan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-25, 18:22   #11
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Det är som sagt en tråd för bara flygbilder, tågbilder har en egen avdelning då det är ett forum som handlar om tåg och tågsimulatorer!

Nu är jag absolut inte någon admin eller moderator men jag tycker det börjar bli många tråkiga inlägg från din sida, kanske man kan få se en mer mogen atityd?

P.s. Varför täckte du över ansiktet med svart, räknar du med att någon ska komma och slå ner dig eller bara rädd för att polisen ska kunna identifiera dig? D.s.
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-25, 20:53   #12
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vr98olli
Hej!

Det är som sagt en tråd för bara flygbilder, tågbilder har en egen avdelning då det är ett forum som handlar om tåg och tågsimulatorer!

Nu är jag absolut inte någon admin eller moderator men jag tycker det börjar bli många tråkiga inlägg från din sida, kanske man kan få se en mer mogen atityd?

P.s. Varför täckte du över ansiktet med svart, räknar du med att någon ska komma och slå ner dig eller bara rädd för att polisen ska kunna identifiera dig? D.s.
Det där med svart för huvet jag tror Crippan är efterlyst på många ställen innan han kom hit.
Måste hålla med Olaf om att skriva ordentligt, inte "skräp"-inlägg.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-25, 21:02   #13
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Det finns som sagt ingen forumregel direkt om hur inläggen ska vara men de ska ju gärna tillföra något och jag kan hålla med om att en del inlägg kanske inte varit de bästa som setts på forumet här.

Vi får hoppas att det blir bättre.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-26, 07:46   #14
bombardier (avregistrerad)
Avregistrerad
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 156
Standard

Ge dig... Värdelösaste förslaget på länge. :S
bombardier (avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-26, 12:44   #15
gec44-9w
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
Standard

Jag tycker ni var lite för hårda mot Crippan, det kanske var ett dåligt förslag men ni behöver väl inte överdriva?
Sen håller jag däremot med Olaf om "övertäckingen" av Crippans huvud, det var riktigt patetiskt.
Jag tycker också att Crippans, och Bålsta och Glenna för den delen, inlägg inte håller så hög stil.
Jag tycker i och för sig att vissa av er andra inte håller så hög stil vad det gäller inlägg, jag menar herre gud! Tycker ni att folk som är intresserade av tåg är barnsliga? En "utomstående" som har den åsikten skulle i alla fall få sina argument förstärkta när han ser vissa inlägg här på forumet.
Skärpning!
Jag menar självklart inte att alla här är omogna eller liknande, men VISSA inlägg är det och då menar jag inte bara Crippans.

Senast redigerad av gec44-9w den 2005-04-28 klockan 21:11.
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009