Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-18, 22:37   #781
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Windows ha gått och gjort en en "Disken i enhet I: måste formateras innan den kan användas"-grej på min externa hårddisk bara så där utan vidare. Men men, där låg ju bara 500 gb viktiga filer, inklusive hela texturbiblioteket. Glad bli man ju inte. Är den andra lagringsenheten som gått åt på precis samma sätt bara för att dator-j*veln envisas med att krasha mitt i filöverföringar
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 11:23   #782
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Är så förbannat trött på den så kallade kollektivtrafiken i den här eländiga delen av landet man dessvärre bor i! Ska till Gävle på söndag med veterantåget från Borlänge, som avgår 09.00. Men på söndagar går tydligen inte tidiga TiB-tåget till Borlänge. Och den enda bussen ankommer 20 minuter för sent. Och inte kan man ta sig till Gävle med "vanliga" tåg heller. Nej, första förbindelsen tar över 4 timmar, går via Uppsala och innebär att man är framme till kvart i ett på eftermiddagen. Varför bor man just här av alla ställen?????
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 16:39   #783
Jared
Tidigare Ugglan_1
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Jönköping
Inlägg: 427
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Är så förbannat trött på den så kallade kollektivtrafiken i den här eländiga delen av landet man dessvärre bor i! Ska till Gävle på söndag med veterantåget från Borlänge, som avgår 09.00. Men på söndagar går tydligen inte tidiga TiB-tåget till Borlänge. Och den enda bussen ankommer 20 minuter för sent. Och inte kan man ta sig till Gävle med "vanliga" tåg heller. Nej, första förbindelsen tar över 4 timmar, går via Uppsala och innebär att man är framme till kvart i ett på eftermiddagen. Varför bor man just här av alla ställen?????
Samtidigt tycker folk att man ska låta bli bilen för att spara på miljön.. Det går inte riktigt ihop eller är det bara jag ?
__________________
Jag vill ha all form av kritik, både teknisk och konstruktiv kritik
Jared besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 19:23   #784
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nu är det förbannande veterantåget fullbokat också! Blir väl att sitta hemma istället då...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 19:47   #785
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ok inte heller finns det ett enda ordinarie tåg till Gävle! Antingen får man åka via Uppsala och komma fram kvart i ett, eller åka med dagens enda (?) direkta tåg och komma fram till halv 2. VÄRDELÖST!!!

Förlåt mitt gnäll...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 23:59   #786
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Sa du söndag? - Det sa väl sig självt att det inte går bussar/tåg då

Att stå upp och jobba 10-14 (utan rast) gör att ens fötter tycker om att sätta sig ner sen
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 00:24   #787
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
Sa du söndag? - Det sa väl sig självt att det inte går bussar/tåg då

Att stå upp och jobba 10-14 (utan rast) gör att ens fötter tycker om att sätta sig ner sen
10-14 lät ju nästan bekvämt. Det är när man är inne på 9-12h ståendes/gåendes/springandes utan rast som man börjar känna att man vill sitta ner
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 12:24   #788
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Måste säga att vi har så fruktansvärt kass sjukvård i detta landet..
Jag uppsökte akuten i går, med problem med ryggen och huvudet, jag lades in av läkaren på akuten, i dag skrevs jag ut för att dom inte förstod vad felet var, och att om det blev värre så skulle jag kontakta ett annat sjukhus...
Inte nog med att dom inte kunde förstå sig på felet, utan läkaren gissade hel vilt på orsaker till det, så som problem med hjärtat och aortan, eller pollenallergi..

Jag funderar på när läkarlicenser började delas ut i flingpaketen..
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 13:36   #789
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Jag funderar på när läkarlicenser började delas ut i flingpaketen..
Samtidigt som körkorten?

Nej, men skämt åsido, dagens sjukvård är under all kritik. Och inte undra på, när man har en regering som tycker att det är viktigare att sänka skatter och privatisera saker, istället för att faktiskt se till att sjukvården fungerar.

Det är absurt när läkare inte får tid till sina patienter eller tvingas göra allt så billigt som möjligt, istället för att faktiskt se till patienten och vad denne behöver. Samtidigt som man inte har råd att anställa mer personal, då det kostar för mycket...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 11:11   #790
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Dåså, det här är det sista som skrivs i denna tråd. Jorden går ju under om 7 timmar.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 11:52   #791
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Dåså, det här är det sista som skrivs i denna tråd. Jorden går ju under om 7 timmar.
Jag skulle ge en hel del för att se minen på den där som påstår att jorden ska gå under, när han vaknar på söndag morron och upptäcker att allt är som vanligt...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 12:43   #792
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Dåså, det här är det sista som skrivs i denna tråd. Jorden går ju under om 7 timmar.
Jag läste faktiskt på om det där inatt (Övertrött och när klockan är halv tre på natten, vad göra om inte läsa på om domedagen) och det berodde nämligen på att 7000 år efter att Noaks Ark seglat på den stora översvämningen skulle Herren förstöra jorden - och 2011 är nämligen exakt 7000 år efter Noaks dag inträffade.

Dessutom - den 21'a maj 1988 slutade Gud använda kyrkorna och istället trädde Satan, syndens man, in och tog över.
Satans period ska vara exakt 23 år lång och då hamnar vi på dags datum - 21 Maj 2011!
Allt enligt Bibeln - om man ska tro http://www.ebiblefellowship.com (Direktlänk: http://www.ebiblefellowship.com/outreach/tracts/may21/ )
Alldeles solklart, va?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 12:55   #793
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Tekniskt sett verkar det inte vara världens undergång, utan snarare "uppryckningen" (nånting om att de utvalda ska räddas)... Undergången kommer inte fören 21 oktober i år! Tills dess kommer vi alla att straffas på något sätt... Tänk vad folk kan hitta på!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 13:19   #794
TGOJ gubben
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Eskilstuna Sweden
Inlägg: 50
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Jag läste faktiskt på om det där inatt (Övertrött och när klockan är halv tre på natten, vad göra om inte läsa på om domedagen) och det berodde nämligen på att 7000 år efter att Noaks Ark seglat på den stora översvämningen skulle Herren förstöra jorden - och 2011 är nämligen exakt 7000 år efter Noaks dag inträffade.

Dessutom - den 21'a maj 1988 slutade Gud använda kyrkorna och istället trädde Satan, syndens man, in och tog över.
Satans period ska vara exakt 23 år lång och då hamnar vi på dags datum - 21 Maj 2011!
Allt enligt Bibeln - om man ska tro http://www.ebiblefellowship.com (Direktlänk: http://www.ebiblefellowship.com/outreach/tracts/may21/ )
Alldeles solklart, va?
Jag har läst i bibeln att jesus säger att inte han, inte guds änglar och ingen annan än gud själv ska veta när jorens undergång inträffar.
__________________
Mvh TGOJ gubben!
TGOJ gubben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 14:16   #795
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Tekniskt sett verkar det inte vara världens undergång, utan snarare "uppryckningen" (nånting om att de utvalda ska räddas)... Undergången kommer inte fören 21 oktober i år! Tills dess kommer vi alla att straffas på något sätt... Tänk vad folk kan hitta på!
Ja just, det glömde jag skriva.

Det är bara att hålla ut till 21 oktober om vi klarar oss
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009