Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Trainmaster Trainsimulator - Allmänt om TMTS

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-27, 21:24   #1
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard Vad kan

Hej
Jag har tittat lite på inläggen och sajten trainmaster.com. Förstår att man kommer att kunna köra tågen. Men hur avancerat kommer det att bli? Kommer det att vara möjligt att göra egna rutter, tidtabeller, kommer man kunna bestämma hur många tåg som ska trafikera osv? Kommer man som i Trainz att själv kunna bygga sina banor? Den sistnämnda tycker jag var en av det roligaste sakerna med just Trainz.

Någon som vet?

Hälsningar
Richard

ps. samma fråga ang Kuju? ds.
Richard70 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-27, 21:54   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Refererar till de svar jag gav dig i din Kuju-tråd och lägger till lite granna här:

TMTS har mycket av sina features inte bara genom att det är ett "spel-program" utan även att det adresserar proffesionell utbildning av lokförare i en utökad version av TMTS. Även om inte all funktionalitet från "proffs-versionen" finns med i den kommersiella, så är det som finns med sannolikt byggt för att motsvara de proffesionella kraven.

Så, även för TMTS svarar jag ja på dina frågor.

Signalsystemet kommer som man på ett tidigt stadium sagt vara betydligt mer omfattande än MSTS och här kommer nog den proffesionella sidan att plikta till ett väl utvecklat signalhanterings-system.

I P.I. Engineerings lag finns det ju även med folk från Auran /Trainz, så gissningsvis finns även gobitarna från Trainz-världen med i sinnevärlden även här.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009