Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-28, 17:57   #1
Dm3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: , , .
Inlägg: 269
Standard Vilka lok har realistisk fysik?

Det känns inte riktigt bra med alla dessa viktlösa vagnar och lok med superkrafter som kan accelerera värre än en stjärnkryssare...
Sorgligast är nog när 1000 ton tåg tvärnitar på 100 m.

Har ni några speciella lok och vagnar som ni upplever som verklighetstrogna vad gäller prestanda och känsla av tung vikt?
Jag är speciellt intresserad av en bra "dynamisk" lokbroms...

Tips och bilder uppskattas! Gärna från våra äkta lokförare också...

(Och med tanke på forumets brandfarlighet vill jag klargöra att jag inte hackar på några .eng-experter...)
Dm3 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-28, 19:06   #2
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

www.train-sim.com finns det ett lok som heter "EL FM H-24-66" och "EL FM H-24-66 slug", dom har en mer realistisk dynamisk broms.

Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-29, 00:30   #3
emges
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
Standard

Inte för att den har dynamiska men jag skulle nog vilja säga att Ma har bra realism. Inte för modellens skull (som jag själv gjort) utan för att Pursche har hjälpt till och testat datan för loket och framförallt bromsarna. Jag antar du vet att han själv kör just Ma till vardags. Mycket möda har lagts på att få det loket så realistiskt som möjligt inom spelets gränser. Hans modifieringar till vagnarna som ligger på VBK Tågs hemsida ger en mycket mer realistisk känsla än vad originaltågen gör i spelet.

Sen kan jag rekommendera ett program som heter F-calc som kan beräkna mer realistiska friktionsvärden för lok och vagnar. Denna har jag använt på dom senaste releaserna som jag gjort.

/Mats
emges besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vilka ska till Järnvägsmuseéts dag den 13/9? Dson Off-topic 5 2003-08-17 20:31
Har infon om vilka som är online försvunnit? Olaf Lindström Off-topic 4 2003-03-20 18:41
Vilka tåg har ni till och från Gävle? Pson Off-topic 2 2003-01-08 20:33
Vilka ska åka ångtåg på värtabanan med SÅS? Dson Off-topic 5 2002-11-07 07:43
Vilka Rc:or? cykel Off-topic 5 2002-06-17 14:06



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009