Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-19, 19:04   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Rumänska rutten Wallachia byggs vidare!

För en tid sedan så släpptes ju jätterutten "CFR route", som i alla fall för mig var en stor besvikelse. Dåligt landskap, svävande objekt, stolpar på spåret osv. Det finns betydligt bättre rumänska rutter. Ni känner väl till rutten "Wallachia"?

En högdetaljerad och mycket realistisk rutt som täcker två stora som utgår från Bukarests centralstation, plus en sidolinje. Det är en jättefin rutt som kan rekommenderas till alla! Första versionen släpptes för något år sedan och finns på http://blackrail.ro/.

Sedan dess har det varit tyst från skaparen, så igår frågade jag på sidans forum om det byggdes vidare på rutten, och fick detta till svar (översatt):

Hej Bönan! Kul att du uppskattar min rutt! Egentligen hade jag inte tänkt släppa någon information fören till jul, men nu kör vi ändå: Jag bygger vidare på rutten i detta ögonblick. Det är all information jag kan "läcka" just nu.

Vi kan alltså förvänta oss mer information inom någon vecka!
Här är några bilder från första versionen, fantastisk rutt som ni verkligen borde pröva om ni inte redan har gjort det!
Bifogade bilder
        
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 19:40   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Ser väldigt bra ut!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 20:10   #3
abjol
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Drammen , Norge
Inlägg: 403
Skicka ett meddelande via MSN till abjol
Standard

Hei jeg har lastet ned den ruten for en god stund siden. Jeg er helt enig at det er en bra rute. Jeg liker den meget godt. Jeg har ikke funnet et diesel lok som man bare kan legge inn en av. Jeg har bare funnet hele pakker med lok. Jeg er ikke sikker på hvor mye tog MSTS tar av gangen. Jeg prøver bare å ha noen få fra hvert land som jeg har ruter inne fra.
__________________
Mvh Arve
abjol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 13:37   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Skaparen har nu meddelat att han bygger vidare rutten till staden Brasov. Brasov ligger 166 km nordväst om Bukarest. Linjen är en dubbelspårig stambana med bitvis ganska hög hastighet. En stor del av resan går genom vackra bergsområden och då är ju banan långsammare och krokigare. Detta längtar jag efter!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009