Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-22, 21:20   #1
Rc1-1007
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
Standard Hjälp mig med autonumrering på Rc lok. Repaints som tack

Hej!

Jag tycker att det är lite tråkigt att Rc-loket inte blev helt färdigt. Jag hade gärna velat ha autonumrering till blåa Rc4-lok med radiostyrning (numret sitter ovanför buffertarna och inte nedanför), samt Rc2 och Rc3 med sina mindre utstickande ventilationsgaller. Jag vill gärna veta hur man flyttar positionen på numrena till ett annat ställe på loken och hur man lägger till autonumrering från scratch? Antingen att lär någon mig detta, eller gör det som jag efterfrågar. Behöver man originalfilerna för att kunna ändra i geopcdx-filen?

Om någon kan hjälpa mig ordna det så kan jag kanske lägga upp lite egna repaints som tack såsom t.ex Tågab Rc1, GC Rc2 blå och grön med och utan radiostyrning, Tågab Rc2 blå och i silver, Tågab Rc2 ÖBB 001, GC Rc3 blå, GC Rd2, Tågab Rc3 blå och svart, Rush Rail och Beacon Rail Rc3, GC Rc4P, Nordic Refinance Rc4, CFL Rc4, STAB Rc4, SJ Rc5 Blå och GC Rm i blått och grönt. Det finns även diverse repaints på T43, T44 och förbättrade dragskraftskurvor m.m, men som sagt jag kommer endast att överväga att släppa dem om det finns folk som vill hjälpa mig så att jag kan måla nya kombinationer av lok och målning. Tills dess rullar loken vackert vidare i min egen simulator!

Hälsningar Rc1-1007
Rc1-1007 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009