Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-27, 17:20   #1
Torbjörn H
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
Standard Railsimulator 2: Railworks

Det rör på sig, nu börjar det låta intressant.

Tänk om det medför förbättrad simulering på vad gäller ångloken...
Torbjörn H besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:27   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

och multiplayer verkar man kunna utläsa mellan raderna...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:30   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
och multiplayer verkar man kunna utläsa mellan raderna...
Det är ju ett stort plus
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:44   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Iaf så länge folk spelar seriöst.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 18:22   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Iaf så länge folk spelar seriöst.
Ja, det blir trist annars...
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 13:23   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
och multiplayer verkar man kunna utläsa mellan raderna...
Vet inte mellan vilka rader du läser?
Jag ser ingen antydning om multiplayer.

Kort sammanfattning från pressreleasen;
RSDL har tänkt igenom sin strategi efter det att TS2 gick i soptunnan.
Man har som mål att släppa RS2 under sommaren 2009.
(fast bli inte förvånad om det dröjer längre /Anders)
RS2 kommer att innehålla alla verktyg och alla rutter som var olika paket i RS.
Därmed slipper vi ifrån problemen med att jänkarna har Cajon Pass och
vi har Newcastle - York och de problem det lett till med saknade objekt.
Man kommer använda internet för att enklare distribuera uppdateringar och för att
underlätta för oss att dela med oss av våra egna lok, vagnar, objekt och rutter.
Fokus ligger på att förbättra simulatorn baserat på den feedback man fått från användarna samtidigt
som saker för RS ska fortsätta fungera i RS2. (annars hade man skjutit sig själva i foten /Anders)
RS2 kommer att innehålla förbättrade verisoner av rutterna
Oxford-Paddington, Newcastle-York, Bath-Templecombe, Hagen-Siegen och Cajon Pass.
Alla fem rutterna kommer att ingå oavsett var du köper RS2.
Dessutom kommer tre nya rutter, en vardera från Nordamerika, Storbritannien
och Europa (förmodligen Frankrike, Italien eller Tyskland /Anders).
Dessa rutter kommer med nya lok, vagnar, objekt och scenarion.


Nytt innehåll är viktigt för att motivera användare av RS att betala för en uppgradering till RS2.
Skandinaviskt innehåll kan vi nog glömma, vi är för liten marknad jämfört med kontinenten, mitt tips är en fransk rutt.
Betala kommer vi att få göra för RSDL kan inte sitta flera personer och arbeta med RS2 i månader utan att få betalt.
Dessa personer ska ha lön så att de kan betala mat och husrum medan de fortsätter utveckla Rail Simulator.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 13:53   #7
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Jag baserar det från följande "we are attempting to provide you with a platform on which you can build and operate virtual railways" och att RS-Adam frågat på UKT hur multiplayer skulle se ut om forummedlemmarna fick önska fritt. Men jag må ha fel...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 15:37   #8
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Jag baserar det från följande "we are attempting to provide you with a platform on which you can build and operate virtual railways" och att RS-Adam frågat på UKT hur multiplayer skulle se ut om forummedlemmarna fick önska fritt. Men jag må ha fel...
Nja, det var nog längesedan Fredrik.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 21:34   #9
trnielsen
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Nyborg,Funen , Denmark.
Inlägg: 13
Skicka ett meddelande via ICQ till trnielsen Skicka ett meddelande via Skype™ till trnielsen
Standard

Jeg har ved hjælp af Google oversat følgende fra engelsk til svensk:

"Jag förstår att vissa av er har väntat (tålamod) för den utlovade meddelanden om Rail Simulator. Denna korta anteckning beskrivs de viktigaste punkterna i vår strategi - vi kommer att utarbeta detta under de kommande veckorna.

Under de senaste månaderna har vi planerar den framtida inriktningen av Rail Simulator och som en del av denna process har vi analyserat din feedback och bedöms vår position på den konkurrensutsatta marknaden. Utifrån denna analys är jag glad att kunna meddela att vi kommer att släppa Rail Simulator 2: RailWorks (arbetsnamn!) I juni 2009.

RailWorks kommer att utgöra en ny strategi för simulering. Istället för att ge en produkt, vi försöker att ge dig en plattform där du kan bygga och driva virtuella järnvägar. Vi kommer att fortsätta att stödja och utveckla denna plattform under de kommande månaderna och åren, att lägga till nya funktioner för att göra den simulerade miljön allt mer övertygande. Vi kommer också att fokusera på ett antal anläggningar för att låta dig dela och även handeln delar av den virtuella världen med andra användare.

Till skillnad från Rail Simulator, RailWorks kommer att omfatta alla de verktyg som tidigare hämtas separat. Dessutom för dig som är online, vi planerar också att använda sig av Valve's Steam "teknik för att förenkla processen för att stödja och förbättra produkten. Oroa er inte, vi har arbetat hårt för att säkerställa överensstämmelse med innehåll som skapats med Rail Simulator och kommer att fortsätta att göra bakåtkompatibilitet en nyckelprioritering.

Det kommer att bli en världsomfattande version av RailWorks som kommer att innehålla förbättrade versioner av alla vägar för närvarande i den europeiska och den nordamerikanska versionen av Rail Simulator. Dessutom kommer vi att ha nya linjer och nya loken tillsammans med nya scenarier och betydande grafiska framsteg. Jag vill inte säga för mycket om de nya rutterna nu, annat än att man är Nordamerika, en europeisk och en brittiska. Dessa är i de senare stadierna av utveckling och alla ser mycket imponerande. Jag är övertygad om att ni kommer att njuta av dem alla.

Med lanseringen av RailWorks plattform fortsätter vi att visa vårt långsiktiga engagemang för järnväg simulering samfundet. Vi har lyssnat på dina kommentarer och skapat RailWorks att bättre kunna möta dina behov.

Så för att sammanfatta: Jag uppskattar att vi har tyst (tack för ditt tålamod!) Har vi ägnat de senaste par månader en omstrukturering av verksamheten, att återanpassa vår produkt utsläpp för att möta de förändrade konkurrensmiljön och inrättande av nya sätt att distribuera produkten. Rail Simulator 2: RailWorks kommer att ge en gemensam plattform för alla våra kunder en spännande uppsättning nya innehåll och funktioner.

Alla på RSDL fortsätter sitt engagemang för denna hobby och framåt som vi vill arbeta med så många av er som möjligt att göra en ännu bättre produkt. Under de kommande veckorna kommer vi att berätta mer om:

* Den nya linjer
* De nya loken
* Den nya distributionskanaler
* Den omorganiserades företaget (men oroa dig inte, Derek och pojkar kommer att behöva kex, så att leveranserna kommer!)
* De förbättringar vi har gjort
* Den nya funktioner för att dela innehåll

Tim Gatland"
__________________
Tommy Rolf Nielsen Martens
1. suppleant Oldtimerklubben
trnielsen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 00:49   #10
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

"we are attempting to provide you with a platform on which you can build and operate virtual railways"
Detta betyder inte ett skvatt när det gäller multiplayer om man kan sin engelska.
Bygga och operera virtuella järnvägar är ju precis vad vi har gjort i alla år med MSTS, Trainz och nu senast RS.
Uttalandet är mer för att understryka att RSDL kommer koncentrera sig på att bygga en bra grundplattform när det gäller motorn i simulatorn.
Att RS-Adam frågat på UKT hur multiplayer skulle se ut låter mer lovande men det står inget om att det skulle komma i RS2.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 10:42   #11
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

"* Den nya funktioner för att dela innehåll "

Och detta betyder i princip samma sak som det som Trainz har?
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 12:30   #12
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Om det inte har multiplayer, så känns ett köp inte motiverat. Är ju bara verktygen (som redan finns att ladda ner!), tre nya rutter och lite tåg samt lite uppsnyggning. Känns som en uppgradering av ettan och det tycker jag inte man ska betala fullt pris för. Så här borde ettan varit, istället för den "beta version" vi fick!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2009-03-29 klockan 12:31.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 12:32   #13
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Håller med delvis. Man borde få ett lägre pris om man äger KRS1. Det borde väl funka. Jag är dock beredd att betala även om multiplayer inte ingår. Nya rutter och tåg är alltid kul, speciellt när det ser så bra ut i KRS. Bara de har gjort sig av med felen i KRS 1. Och något jag verkligen vill se är fungerande vägskydd!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 12:57   #14
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Om det inte har multiplayer, så känns ett köp inte motiverat. Är ju bara verktygen (som redan finns att ladda ner!), tre nya rutter och lite tåg samt lite uppsnyggning. Känns som en uppgradering av ettan och det tycker jag inte man ska betala fullt pris för. Så här borde ettan varit, istället för den "beta version" vi fick!
Vi kanske ska vänta tills vi vet allt innan det dissas. Vidare undrar jag hur du Pierre tror att ett företag ska få ihop pengar till sina anställda om de ska ge bort sina produkter gratis...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 13:10   #15
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Knepig sak det här med pengar.

RSDL är ju ett företag som behöver få in pengar. De som utvecklar spelet må vara entusiastiska, men dom måste ha lön för att överleva.

"Jamen, dom har ju finansiärer ju, dom där found4games eller vad dom heter..."

Visst, men en finansiering innebär att nån lägger in pengar i nått som sedan återbetalas tillbaks med råge, det är ingen hobby för dom heller.


Jag ser det så här;

Jag hoppas att RSDL tjänar bra med pengar och kan ge sina anställda bra löner, samt ha utrymme att kunna rekrytera fler medarbetare, framförallt för utveckling av kärnprogramvaran.

För att; Tjänar RSDL bra med pengar, så finns det goda möjligheter att vi får se både RS2,3,4 och 10...

Och; Tjänar medarbetarna bra, så är det större chans att dom stannar kvar i bolaget och deras kunskap och erfarenhet blir kvar. Till god nytta för simulatorn och vår hobby.

Och; Tjänar RSDL bra, så finns utrymme att expandera bolaget och utveckla både bättre och snabbare och mer...

Och; Om jag funderar på hur många pengar jag spenderat på tågsimulatorhobbyn och slår ut det över den tid som den har gett mig hogkvalitativ avkoppling och nöje, så blir det pinsamt låg kostnad per timme. Även om jag räknar med nån slags skillnadskostnad mellan en standard-dator som jag ändå måste ha och en dator som är god för tågsimulering.


***

Så, jag kommer gladeligen att pröjsa den peng som RSDL vill ha för RS2 oavsett om det är fullpris eller RS1-rabatterat... Och hoppas samtidigt att RSDL får in tillräckligt mycket pengar för att göra sina huvudmän och finansiärer glada. Då blir det garanterat fortsättning...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009