Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-08, 21:08   #16
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Lite information från Dovetail idag. Länk
Men de är ju inte direkt tydliga ändå. Men det har blivit så mycket spekuleringar om den så de kände sig nog tvingade att gå in och säga något.

Hi Guys,

Just to remind you that at the outset we said we won't release the editor until it is absolutely ready to go out the door.
The reason you've not heard anything is because there really isn't anything to tell you. As far as we're concerned, the editor is still very much in progress and nothing has changed in our plan to release it.

We do totally get you're really keen and eager to get started in the editor, and your patience is wearing a bit thin, but we won't share any details until we're ready to.

As some individuals are deliberately intent on misleading people, we would advise:
if a post regarding the editor does not include a direct link to an official post/article published by someone employed by DTG, on one of our official channels, you should regard it as:

probably the poster's or someone else's opinion
probably speculation or theory crafting
probably not true and/or deliberately intended to mislead
probably intended to encourage a reaction from you to further fuel their intent to disrupt/upset
probably not something you should take seriously

Best, Steve

Senast redigerad av jorgen3 den 2020-01-08 klockan 21:11.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 23:34   #17
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jo precis, det började ju gå överstyr lite granna, ämnet är verkligen hett nu. Bra i alla fall att dom reagerar, även om det kanske inte heller denna gång var så konkret, men i alla fall nått slags sätta ner foten att nu får ni glada forumdeltagare sansa er... typ...

Nu ska jag spekulera lite, vi är ju ändå glada forumdeltagare här oxå...

Jag tror inte för ett ögonblick att Matt skulle fara med osanning, men han är noggrann med att inte lova bort sig lite granna så som det skedde för ett år sedan. (som enskilt gjorde att jag köpte TSW... typ, nu kommer snart editorn... nåja, så tolkade jag signalerna då i alla fall)

Jag TROR att det för DTG faktiskt i första hand skulle affärsmässigt vara gynnsamt att få ut editorn, i alla fall affärsmässigt relativt PC-brukarna. Jag TROR nämligen att järnvägshobby är i dominans en nationell sak... Dvs, vi Svenskar går igång på svenska grejjer, Spanjorerna på Spanska osv... Jag TROR det för att den enskilde utövaren kan identifiera sin hobby med egenupplevda intryck från verkligheten och kanske till och med ha en förståelse/kunnande om hur järnvägen faktiskt fungerar ur säkerhetssystems-aspekter. Själv är jag helt ointresserad av andra järnvägar än svenska, vilket naturligtvis inte gäller för alla.

En liknelse som jag gärna drar fram i sammanhanget är att svenska fordon i modelljärnvägsvärlden här i Sverige har vansinnigt mera intresse än t.ex. ett Brittiskt lok. Det kan man snabbt skaffa sig kunskap på om man kollar på Tradera. Inte ens Tyska fordon kan mäta sig med svenska på Tradera.

Med detta sagt, så tror jag att med editorer ute som börjar generera nationella rutter, kommer få fart på försäljningen av TSW. Och när en brukare faktiskt har TSW (Ni vet, kundbasen...) så är steget inte långt till att han/hon faktiskt börjar köpa DTG-addon oxå... Så jag TROR inte att en editor ute skulle inverka menligt på DTG:s försäljning utan faktiskt tvärtom, det skulle gynna den.

Jag TROR verkligen att DTG fortfarande håller på med editorn. på något sätt. Men jag TROR att den i dagsläget har väldigt låg prioritet i förhållande till skapande av mtrl som ger mer direkta intäkter till DTG. Ett sådant förhållande kan ju pågå i hur många år som helst utan att det sagda blir falskt och med ett publikt budskap att editorutvecklingen pågår... Någon spekulerade i att de flesta rutter som släppts har föregåtts av uppdatering av kärnprogramvaran och är det så kan ju det vara vanskligt om editorn är ute och rutter börjar bli inkompatibla...

Inga sanningar, bara personliga funderingar.

Ahh just... Jag tycker ju oxå att när DTG ändå har gjort en ny rutt, så skulle dom även släppa en biprodukt, nämligen där enbart de nya objekten ingår... Det skulle ge flera positiva effekter:

- merförsäljing för DTG
(jag själv köper aldrig en rutt bara för att en ruttbyggare använt objket ur den rutten... aldrig. Men skulle det finnas ett objektpaket för t.ex. en tredjedel i pris, ja definitivt skulle jag köpa det då.)
- ger incitament för ruttbyggare att faktiskt använda DTG:s objekt, där så passar. (bygga kundbas...)
- Användare som skaffat rutten som nyttjar DTG:s objekt... "Hmm, man kanske skulle köpa hela rutten, den ser ju lite intressant ut ändå" --> merförsäljing DTG

Nu kan jag inte den affärsmässiga TS-världen, men jag tycker såklart att mitt resonemang skulle kunna vara inte helt otänkbart.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2020-01-08 klockan 23:45.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 21:11   #18
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hittade en liten info om Dovetail som gör både tåg och fiske simulator
Länk
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-13, 14:39   #19
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Rivtet games har sedan tidigare släppt sitt lok. Den första 3e-parts utvecklaren att göra så. Om man ska tro DTGs roadmap så har de alltså släppt sin editor till sina sammarbetapartners, så nästa steg är att allmänheten får vänta på en öppen beta.

Ett steg i rätt riktning
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-13, 19:56   #20
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Rivtet games har bevisligen fått använda den. De har gjort BR204 ett ganska bra lok måste jag säga.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 21:35   #21
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Nyheter om Editorn Länk

Den verkar inte vara nära, men heller inte nedlagd. Den är tänkt nu att fungera till alla plattformar inte bara Pc som de sa förut.
Vet inte vad jag ska säga men nog ändå positivt ändå.

Det är Sam på Dovetail som skriver detta.

What we're aiming for as a company is to give greater visibility over what we're working on. There will always be some cards that are kept closer to our collective chest, but that doesn't mean we can't talk about projects or fixes or day to day work that may not have a fixed delivery date. The challenge comes in training the community (which sounds odd, but bear with me) to manage their expectations, especially when it comes to exciting-sounding new features or important updates.

Here's the nitty-gritty on the content editor as of today: it's a work in progress. It is significantly more complex than the TS20 editor because it first requires Unreal Engine which comes with a rather sizable amount of licensing bureaucracy that isn't easy to navigate. It also requires a higher level of understanding from users to be able to make headway which is not in itself a deal-breaker, but our goal is to make the TSW editor more user friendly than what has come before rather than less. Oh, and the final requirement is that console players must also be able to use it. It's important to us that those playing on PlayStation or Xbox aren't treated as second class citizens.

Those are the problems. They're not insignificant, but neither are they insurmountable. Right now I have no timeline to offer, not even vaguely, and my own recommendation is to put it out of your head until such a time as it's talked about in concrete terms as a thing that's happening. Not easy, of course. As a highly desirable, if not essential, feature it is conspicuous in its absence.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009