Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-24, 21:29   #1
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post Rebuild Trackdatabase

Hej!

Jag har en fråga ang detta som jag upplever som ett mysterium. Har kollat diverse forum men ej hittat en vettig förklaring. Så nu vänder jag mej hit. Här brukar man få vettiga och snabba svar

Jo, när jag kör en rebuild (Obs! Inga signaler finns i rutten!) så när jag kör den första gången så får jag inga fel. Sen när jag testar med att köra rebuild en andra gång så kommer det en del fel. Hur kan det komma sej?
De felen borde ju även komma första gången jag kör den men icke sa Nicke.

Även om jag tar bort *.tdb, *.tit, *.rdb så uppkommer detta fel. Kan tillägga att jag inte gjort något i rutten mellan dessa körningar.

Så finns det någon som kan förklara detta så hade jag varit glad för det.

Sen om jag får ett fel vid andra körningen men inte vid första, jag kan köra igenom rutten i MSTS med vilket tåg som helst utan problem, kan jag då ignorera detta fel och bara bygga vidare eller måste jag leta upp felet?

Ja detta var en del av mina funderingar, men det är ju viktigt att man kan köra en rebuild utan fel för att rutten skall fungera smärtfritt.
Ok, jag vet att man kan bygga en rutt utan att köra rebuild men då måste man ju ochså vara 100 % säker att rutten fungerar smärtfritt.
Kanske något att reflektera över eftersom detta är tekniska frågor.

Kanske det finns någon som har haft dessa problem och sitter inne med en lösning på det.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-25, 14:21   #2
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Smile Yeees...........Äntligen

Hej!

Jag lyckades Så här skall det se ut när man kört en rebuild

Äntligen har jag lyckats med konverteringen....Det tog hårt på både kropp och själ men till slut lyckades det med att köra en rebuild utan meddelande till Bill....Puh....

Nu kan man ägna sej åt att bygga själva rutten och inte en massa felsökningar... Det är ju det som man har strävat efter att få utforma en rutt och inte att sitta och klia sej i huvudet för att det inte fungerar...

MVH Kenneth
Bifogade bilder
Filtyp: jpg namnlös.JPG (33.5 KB, 31 visningar)
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009