Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-26, 18:53   #16
holol
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 278
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

Det ser lovande ut[8D][]
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 19:32   #17
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Snygg ombyggnad.
Men vart får man det där staketet som är på den mellersta perrongen?[)][8)]

M.V.H Tobias
år 2004!
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 19:34   #18
prymikom
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
Standard

Skulle en modernisering ske på en sådan bana skulle man dragit el ända ner till Hedbo i från Berkvara. Så det tycker jag du med ska göra.

Men sträckan ner till Högbergs ska fortfarande ej ha någon el samt Torvmossen och dom andra industrierna.

Fint jobbat lycka till!


//MVH John
Member of Swedish Sea Cadet Corps
På utbildning men sjövärnskåren 28/6-16/7
prymikom besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 20:06   #19
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej!
Jodå, tanken är att det ska bli el draget ända till Hedebo, ja till och med förbi eftersom det är tänkt att linjen kommer att fortsätta bortom Hedebo. Där finns det nu en portal till att börja med.

Anledningen till att jag bara elektrifierat hälften ännu är dels på grund av att jag har ägnat en del tid till att bygga ut stationer och industrier, men framför allt därför att jag tycker det är kul med lokbyten, speciellt när man ger AI-förarna order redan i Surveyour. Ungefär så här:

Tåget rullar in på stationen, loket kopplas loss och körs in på ett annat spår. Därefter så kopplas det nya loket till och det är klart för avgång. Och allt detta utan att jag behöver göra något.

Staketet heter "Fence Wire" och ligger under fence.

mvh .... Mats

Växling vid Hedebo sågverk
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 20:31   #20
holol
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 278
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

Hoppas att du göra satt man får med en session eller vad det nu heter så att man slipper sitta och trycka ut en massa tåg
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-27, 00:11   #21
emges
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
Standard

Otroligt snyggt jobbat!

Detta var vad jag hoppades på jag gjorde banan, att den utvecklas i olika riktningar. Din riktning är då det blir ett rejält uppsving för regionen. Kanske ett statsbidrag för den miljövänliga tågtrafiken, eller kanske ett privat initiativ för en framåtskridande region.

Mitt BHJ kämpar mot stigande kostnader för diesel, samt ökande miljöavgifter. Busstrafiken gör landvinningar hela tiden. Servering av varma måltider på sträckan Hedebo-Bergaryd samt nattetid stratgiskt grävda potthål på landsvägen är senaste strategin för att vända trenden.

Glöm inte heller att det finns en ort bortom Högberga. Gnetshärad, som inte fick någon förbindelse då BHJ byggdes i slutet av 1800-talet. Det är en utvecklingmöjlighet av vidare baseboards om inte annat. Gnetshärad kanske har kontakt med någon annan stambana numera. Det finns stora möjligheter till utbyggnad.

Sen måste jag ge en eloge till dina riktigt vackra skärmbilder. Inspirerande och väldigt välplacerade.


/Mats
emges besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-27, 02:05   #22
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej Mats!
Tack så mycket för dom vänliga orden. [:I] Trevligt att du tycker att jag förvaltat banan väl. Som jag skrev i mitt första inlägg så är det din verklighetstrogna natur som gör denna bana så kul att jobba med.

Gnetshärad, det låter intressant. Måste se till att inkludera denna ort så småningom. För tillfället har jag som sagt placerat en portal strax söder om Högberga som kommer att få spotta ur sig ett och annat godståg. Dessutom har jag planer på att bygga stambanan genom Bergaryd som en rundbana med ett par portaler för att öka på trafikflödet till banan.

Just nu befinner jag mig dock i Årstabruk för att bygga ut pappersbruket, eller "Bruket" som ortsbefolkningen brukar säga. Då detta är den största industrin längs banan så har det kostats på en elektrifierad bangård här, så det vill till att ekonomin fortsätter uppåt för att denna utbyggnad ska bära sig. Vad gäller Industrier i övrigt så har Hedebo Såg fått en ny bangård som delas av en liten containerterminal. Dessutom är alla platformar anpassade till SP2 med fungerande passagerare.

En hel del är det kvar att bygga, men nu måste jag nog sova lite. Om en vecka är det semester, då ni ...

God natt .... Mats

Avslutningsvis ett par bilder tagna utanför stängslet till den nya bangården vid Bruket.

Ett virkeståg backas ner mot bangården för att växlas in i ett annat tåg.


Den nya bangården vid Bruket. Tittar man noga så kan man skymta taken på de nybyggda hyreshusen i Årstabruk.


MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-27, 22:54   #23
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

MatsH, detta hade du kanske inte ens tänkt på. Men kommer den nuvarande buggen i BHJ, som gör att TRS klagar på själva rutten, att kvarstå i din version? Var bara en fråga, men denna modernisering ser i alla fall oerhört fin ut, och jag ser fram emot att följa arbetet. Självklart har emges gjort ett exellent arbete, med framför allt landskapet, som jag verkligen tycker ser svenskt ut.

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-27, 23:07   #24
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej Joel!
Ärligt talat så har jag inte det problemet med orginal-BHJ längre, och jag vet inte vad jag har gjort för att slippa det. Jag är verkligen inte säker på detta men jag tror att problemet försvann hos mig i och med SP2 (en ren gissning).

Min version ger mig inga problem eftersom den är just det, min version. Ens egna banor behöver inte finnas på DS för att fungera.

mvh .... Mats

EDIT: Postar i din tråd i Allmänt istället.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-29, 16:07   #25
StefanD
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 69
Skicka ett meddelande via ICQ till StefanD
Standard

Får man bidra med ett litet tips, här finns det perfekt utrymme för ett litet lokstall

/Stefan

StefanD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-29, 22:29   #26
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev emges

Glöm inte heller att det finns en ort bortom Högberga. Gnetshärad, som inte fick någon förbindelse då BHJ byggdes i slutet av 1800-talet. Det är en utvecklingmöjlighet av vidare baseboards om inte annat. Gnetshärad kanske har kontakt med någon annan stambana numera. Det finns stora möjligheter till utbyggnad.

Hejsan!

Gnetshärad finns här hos mig! visseligen bara en baseboard än så länge, men ändå!


(Obs. att höjden tar bort vissa objekt.... alltså visas inte allt på denna bild! Bilden är dessutom tre dagar gammal)

Samma övergång och banvaktsstuga igen:




Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-30, 18:29   #27
tom-sa
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Copenhagen, , Denmark.
Inlägg: 237
Skicka ett meddelande via ICQ till tom-sa
Standard

Hehe, interessante udvidelser af BHJ. Har i overvejet at samordne udvidelserne, og evt. tilføje lidt mere by i Bergaryd?

/Tom
Vild med sporvogne - især Tvärbanan
tom-sa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 18:46   #28
Leonard
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 115
Skicka ett meddelande via ICQ till Leonard Skicka ett meddelande via MSN till Leonard
Standard

Hej mats du gör ett kanonjobb tycker jag.
Men när kan man ladda ner din elekrifierade järnvägsrutt BHJ:

[img][/img]

Leonard.

Edit: Admin (Janne). Bild borttagen då den bryter mot lagen om upphovsmannarätten.





Leonard besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 19:05   #29
holol
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 278
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

Du leonard skulle du inte kunna förminska den där bilden en aning?!
Och föresten har du copyright till den eller e det din[}][8]
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 19:08   #30
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

Leonard, för sjumiljonte gången SLUTA ladda upp bilder till forumet du inte tagit själv!!! [xx(][V]

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
"Modernisering" av KMJ. Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 11 2002-11-04 17:51



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009