Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-26, 07:04   #1
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard !!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana

Hej!

Vill passa på att varna alla som fotar i Stockholms T-bana då främst RÖD Linje.

Om ni inte visste det utsätter ni er för livsfara.
Det finns tydligen en förare som tror att han kan ta lagen i egna händer...[xx(]

Bakrund

Igår när Mikael och jag var i Fruängen och fotograferade så fick jag syn på klotter som såg extra färskt ut. Jag kände på det och det var det. Jag tänkte att det är väl lika bra att rapportera det. Jag sprang fram till föraren som var en medelålders man i 45-årsåldern och typ Afrikan. Jag berättade vad jag sett och han följde med och kollade på det. Efter det sa han att han skulle rapportera det och så tackade han så mycket för hjälpen.

Idag i Ropsten stötte vi på samma förare igen. Som vanligt så hade jag fått syn på klotter som jag tyckte såg färskt ut så jag gick fram och kände på det. Just då kom föraren. Han sa då att "Va jägarnsgör du?!" jag svarade att jag tyckte klottret såg färskt ut. Det struntade han i och svarade med
"Jag har rätt att visitera dig" och sedan gjorde han det.
Efter detta sa han att han tyckte det var konstigt att vi sprang omkring och fotograferade. Han undrade varför i hela världen vi gjorde det, jag fick känslan att han trodde vi var klottrare.
Han sa att han skulle rapportera detta till TX och sedan fyllde han i med att om vi fotograferar ärligt så är det inget problem, men om vi var klottrare som fotade klottre så låg vi illa till.

Det sista han sa innan han stängde dörrarna och körde var

"Men lycka till killar! Ha d bra, hej!"

Vi åkte sedan runt lite och hamnade tillslut i Danderyds sjukhus. Efter att ha fotat några mycket intressanta bussar så gick vi ner i T-banan och vänta in tåget.

Det kom och det var 5 gröna vagnar så vi bestämde oss att åka till Fruängen och fota dem där.

Väl där såg vi att det återigen var samma förare. Nu hände det grejor.

Han kom fram till oss och frågade nått otydligt. Jag sa då att jag pratat med Eva Wahlund(säkerheten, Connex) och att hon hade sagt att du inte har någon som hellst rätt att visitera mig.

Då blev han fly förbannad. Han bad oss ge honom kamrorna, men det vägrade vi ju självklart. Då började han slå med någon nyckelkedja mot dem, dock utan att träffa. När det inte hjälpte så riktade han först 1 spark mot mitt huvud och sedan 1 mot Mikaels huvud. Båda missa, jag kännde vindraget.

Jag blev då fly förbannad och rejällt chockad och frågade
"Va i mallorca gör du?!" då sa han nått i stilen med
"kom närmare, kom närmare"
Detta gjorde jag juh självklart inte..
Då började han hota med att han skulle slå sönder mig och att han skulle slå sönder min mamma...

Jag skrek då att det här skulle han få sylta för och att han skulle bli av med jobbet för detta
Han svarade då med något jag inte uppfatade och drog sig sen mot hytten och körde.

3-5 personer blev vittne till händelsen och de bara stod och gapade, fattade inte att detta kunde hända.
Jag började gråta ordentligt av chock då. Jag vart ju rejält skärrad.

Direkt efter händelsen så åkte vi till TX och anmälde detta och då fick vi prata med några vakter som gav oss råd och tips och antecknade det som hänt...

------------------------------------------------------------
Detta är stockholms lokaltrafik år 2003. Nu får man inte ens fotografera i T-banan utan att löpa risk att bli grovt misshandlad....

Jag har inte sovit en gnutta i natt nästan, den korta stund jag sov drömde jag mardrömmar.

Dessutom så vågade jag inte åka hem med T-banan på kvällen efter att ha varit med Mikael....
Jag var tvungen att ta Buss Linje 4 från Gärdet till Gullmarsplan och sedan 144an

Ska jag behöva vara rädd för honom?! Vad är detta egentligen?!

Jag tänker göra polissak av detta. Både mot föraren och Connex. Sånt här får ju bara inte inträffa....[:0][:0][:0][xx(][xx(][xx(]



Mvh: Kvarne
------------------

6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
Kvarne besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
VARNING!!!! VIRUSATTACK knebert Off-topic 3 2004-12-06 16:02
Varning till de som har mig på sin MSN-lista Kvarne Off-topic 5 2004-05-13 13:14
STW lanserar ny bana till TRS2004 - BHJ emges Landskapsdesign - Trainz 17 2004-02-11 22:18
VARNING TILL ALLA MED SERVRAR!!! VARNING!!! Olaf Lindström Off-topic 4 2003-07-03 22:41
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? Pierre Off-topic 8 2003-03-04 22:18



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009