Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-04, 18:19   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Konvertera från Trainz till MSTS, går det?

OBS! Ämnet skulle vara: Konvertera från Trainz till MSTS och tvärsom, går det? Men det fick inte plats!

Jag känner mig förvirrad av allt jag hört om detta och skulle gärna vilja veta hur det verkligen ligger till.

Har nämligen först hört att det går bra att konvertera till Trainz, men inte alls till MSTS. Sen hörde jag att det gick bra att konvertera åt båda håll. Nu har jag hört att det det är mycket svårt att konvertera t.o.m. till Trainz. Och det enda loket som är konverterat till Trainz är T43. Betyder det att T44, X12, DM3, Ma och Da loken/tågen är helt nya modeller?

Om det är näst intill omöjligt att konvertera åt något håll, går det använda t.ex. samma Gmax-filer/källfiler? Eller måste ett tåg byggas från början till slut åt varje simulator? Går inget att dela på?

Jag tycker ett samarbete (om det går?) mellan Trainz och MSTS bara skulle vara positivt och fler fina modeller skulle kunna avnjutas oberoende av vilken simulator man använder. Är det någon annan som tycker som jag? Är det någon som använder Trainz som inte skulle vilja ha ännu fler fina modeller till Trainz, om det nu skulle gå att konvertera?

Låt oss föra en lugn och sansad diskution om detta. Jag vill bara få veta hur det ligger till, för just nu vet jag inte vad jag ska tro!?

Vill passa på att tacka Janne, för ett rakt bra svar i tråden som jag (enligt andra!) bråkade i.
Samt be tufftuff om ursäkt för att jag gjorde den tråden OT!


http://pirpen.cjb.net/

Edited by - Pierre on 04 March 2003 18:21:30

Edited by - Pierre on 04 March 2003 18:24:09
Pierre besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Konvertera från MSTS till TRS2004 holol Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-05-23 19:23
Önskemål! Skärmdumpar från MSTS och TRAINZ nextuz Off-topic 8 2003-09-10 20:55
Auran släpper PaintShed till MSTS Fredrik MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-09-16 21:53
Ska försöka göra Y1 till msts! Trigger 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 2 2002-08-23 08:30
Trainz till jul! Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 7 2001-10-02 17:20



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009