Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-27, 11:50   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Smile Densha de Go, filmer

Tänkte visa några filmer från japanska tågsimen/spelet Densha de Go. Grafiken är enligt mig ungefär lika bra eller något bättre än i MSTS. Bl a folk på alla stationer och mycket detaljer. Ljudet från tågen är mycket bra, dock är spårljuden sämre (låter som pistolskott av spårskarvarna). Jag har dock lyckats byta ut spårljuden mot ljud från MSTS. Körkänslan är bra och tåget lutar i kurvorna.

Nackdelar är den fula kontaktledningen, låg draw distance (byggnader "hoppar fram" alldeles nära), avsaknaden av riktiga hytter, det jobbiga poängsystemet samt att det helt saknas editorer för att bygga rutter och aktiviteter.

Här är i alla fall sträckan Tokyo centralstation - Takao. Takao ligger ca 55 km från Tokyo, precis där förorterna tar slut (synd, för det hade varit roligt att köra på landsbygden också). Vi reser med ett tåg av typen "Rapid", ungefär som våra regionaltåg. Tåget är serie 201, något av Japans X1:a. De försvann från Tokyos pendeltåg under 2010 men går fortfarande i Osaka. STH är 110 km/h. Hela sträckan tar ca en timme med regionaltåg och drygt 40 minuter med fjärrtåg.

http://youtu.be/jaEZA4cokD4

Fler filmer från de andra linjerna i spelet kommer senare.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2012-02-27 klockan 11:52.
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 20:39   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Kobe line, Osaka - Kobe. Vi reser med ett Limited Express - tåg, de snabbaste tågen på de "vanliga" japanska järnvägarna. Tåget är series 181, en dieselmotorvagn för längre resor byggd av KiHa. STH är 120 km/h.

http://www.youtube.com/watch?v=PnGqg...ature=youtu.be
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 23:55   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tack men nej tack. Grafiken är väl ok, men det där med poäng är inget för mig. Kul ändå att få se ett par videos...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 23:57   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Tack men nej tack. Grafiken är väl ok, men det där med poäng är inget för mig. Kul ändå att få se ett par videos...
Du ska bara se hur poängsystemet är om man har allt påslaget. Nu har jag ändå slagit av så mycket poängrelaterat som bara möjligt...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009