Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-03, 19:06   #1
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard Lite "ny" info.

Hej!
För att göra min egen nyhet från KRS så har jag nu fått lite svar på frågor som kommit upp en/flera gång/er här på forumet:

q. Will Cabs Have to be in 3D?

a. The player will have a free rotation camera for use in the cab of any train, so a 3D cab is highly desirable. I guess it could be possible to restrict the camera in the blueprint editor and create a cab like that of MSTS. But why would you want to? It would look awful.

q. Will RS support ATC?

a. RailSim will ship with some forms of signal related train control, however this wont be as flexible as people might want, to begin with at least.

q. (Den ultimata frågan som iprincip Alla frågat)
Will RS support the matriel from Msts? It would be great for everyone, special for the 3D modellers.

a. KRS is not backwards compatible, and so no models from MSTS will work in KRS. There are specific modeling processes required, that differ from MSTS. However if the modeler has used 3D Canvas to create their stuff, the learning curve from MSTS to KRS will be much easier.

Hoppas det var till intresse.
//Tack till Sabrina Gasson som gav oss dessa svar \\
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 20:55   #2
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

hm, angående frågan om ATC och svaret där, vad är det folk är intresserade av i ett railsim.. spår, signalsystem, "tågfysik".. hade hoppats på signalsystem denna gång men det verkar bli som Trainz på den punkten

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 21:12   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Trevligt att du fick svar på dina frågor, Basse! Nyfiken fråga, hade du fler frågor men som du inte fick svar på?

Jag skulle tro att ett väl fungerande ATC i första svängen inte skulle vara ekonomiskt försvarbart i en simulator som vänder sig till "avancerad underhållning, men ändå spel" om man får uttrycka sig så... Positivt då i svaret att hon säger "till att börja med"... Det betyder att det finns ett liv efter release...

Jag själv förväntar mig vad gäller signaler iallafall samma fast med förbättrade möjligheter som signalsystem som i MSTS och med en förhoppning att man även kan scripta dessa, ala Trainz... Vore nästan konstigt om det blev mindre än så... Signalsystemet i MSTS är ju inte den del i MSTS jag har särskilt stora anmärkningar på, man kan göra en hel del på ett enkelt sätt. Saknas gör ju dock möjligheten att scripta grejjerna.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 22:24   #4
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Jag fick glatt svar på alla frågor. Tilloch med, med en smilie på slutet ->
(Jag har några fler frågor som jag hoppas jag får svar på också )
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse

Senast redigerad av Basse den 2006-07-03 klockan 22:49.
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 23:02   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Ja, dom försöker nog hålla fanan ganska högt att ha en bra kommunikation med folket. Ett tips kan vara att först kolla rent allmänt på KRS-forumet på uktrainsim, där det även finns ett inofficiellt FAQ-tråd, där det som hittills blivit känt är listat:

http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=49914
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 23:22   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Ja, dom försöker nog hålla fanan ganska högt att ha en bra kommunikation med folket. Ett tips kan vara att först kolla rent allmänt på KRS-forumet på uktrainsim, där det även finns ett inofficiellt FAQ-tråd, där det som hittills blivit känt är listat:

http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=49914
Aha, den tråden har jag missat. Ska läsas nu.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009