Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-03, 18:11   #211
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Får du HÄMTA en fabriksny bil???

Oftast får man den levererad till den aktoriserade bilbutiken, dvs de beställer hem den efter önskemål.
Ja alltså den fabriksnya bilen finns hos en auktoriserad återförsäljare i Helsingborg
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 18:53   #212
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Ja alltså den fabriksnya bilen finns hos en auktoriserad återförsäljare i Helsingborg
Fotosession på nya bilen innan den åker norrut?
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 19:13   #213
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik.H
Fotosession på nya bilen innan den åker norrut?
Haha sry, vore kul men har tight schedule. Hinner istortsett bara komma dit, skriva på en massa papper, eventuellt en kopp kaffe, tanka och sedan bär det av längsmed E4:an norrut

Men en annan gång
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 20:55   #214
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Ja alltså den fabriksnya bilen finns hos en auktoriserad återförsäljare i Helsingborg
Så pass! Vad är det för åk du nu har köpt?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 21:04   #215
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Haha sry, vore kul men har tight schedule. Hinner istortsett bara komma dit, skriva på en massa papper, eventuellt en kopp kaffe, tanka och sedan bär det av längsmed E4:an norrut

Men en annan gång
Tack för varningen, ska undvika E4'an i dagarna då!
Skämt åsido, det är ju en lördag så jag lär hålla mig borta från vägen i vilket fall som!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 21:11   #216
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Hämtar min nya bil på Lördag, längtar. Blir dock en lååång bilresa ner till Helsingborg. Men fan vad skönt och köra sin fabriksnya bil hem igen
och när du kommit åter till 08-området kan du skriva i pisstråden för då har bilen just tappat ca 50 000 - 70 000 i värde! Dyr resa
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 21:16   #217
MartinO
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 38
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

En Trabant brukar inte ha nåt vidare värde alls även om den är fabriksny Skämt åsido så måste det finnas nåt vettigare att lägga slantarna på än en bil som tappar tiotusentals kronor i värde bara man rullar ut ur bilhallen... Förstår mig inte heller på varför man känner behovet av en skryttråd i ett forum som detta men vad vet jag?! Köpt bilen kontant eller är det banken som äger den?

Senast redigerad av MartinO den 2009-02-03 klockan 21:23.
MartinO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 00:31   #218
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Men greijen är att bilen är fabriksny men är en lagerbil som stått i över ett år hos importören som är KW Bruun innan den hamna hos Peugeot i Helsingborg i November förra året. Jag har fått 40 000:- i rabatt plus en hel del annat som 2,5 års nybilsgaranti gällandes från nov 08, 3 månaders gratis helförsäkring. Vagnskadegaranti till 2012. Så bilen är ju "fabriksny" men säljs till begpris. Den har inte gått en meter utöver en kort sträcka inom fabriksområdet. Därmed slipper jag den värsta värdeminskningen. Bilen i fråga är en 3-dörrars Peugeot 207 1.6 HDI XS. Nya moderna dieselmotorn med 3:e generationens commonrail. 110 pigga dieselhästar. 255Nm i vrid, kan jämföras med pappas 3 liters V6:a på 210 hk och 285Nm i vrid

Sen är den väldigt snål och skatten är beskedliga 2400:- om året.

Till våren väntar inköp av nya sommardäck på snygga fälgar mm.
__________________
http://puggen.deviantart.com/

Senast redigerad av Eric B den 2009-02-04 klockan 00:40.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 00:40   #219
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MartinO
Skämt åsido så måste det finnas nåt vettigare att lägga slantarna på än en bil som tappar tiotusentals kronor i värde bara man rullar ut ur bilhallen... Förstår mig inte heller på varför man känner behovet av en skryttråd i ett forum som detta men vad vet jag?! Köpt bilen kontant eller är det banken som äger den?
Vi gillar alla, olika saker. Jag gillar att köra bil och kommer fortsätta att göra det. Angående vem som äger bilen så kan jag säga att banken äger en del men långt ifrån allt
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 07:36   #220
MartinO
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 38
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

Så skrytet handlar alltså om att du lyckats få ett banklån? Ja jag är då imponerad och gråter mig tills sömns över att inte ha köpt en fjolårsfabriksny bil Jag gillar också att köra bil och kommer även jag fortsätta att göra det vad det nu har med saken att göra? Ska förresten ta på mig ett par fabriksnya sockar denna morgon och dom har inte heller gått en meter, fick dom för ett bra pris också

Edit: Det är självklart kul för dig att du köpt en bil men skrytet förstår jag mig som sagt inte på?

Senast redigerad av MartinO den 2009-02-04 klockan 07:41.
MartinO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 11:33   #221
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Det är väl aldrig nåt tvång att läsa trådar som dessa om de inte intresserar en
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 13:30   #222
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
och när du kommit åter till 08-området kan du skriva i pisstråden för då har bilen just tappat ca 50 000 - 70 000 i värde! Dyr resa


Hej
Jag måste skriva att jag tycker det är mycket positivt att JAG, börjat intressera mej för KRS

Faktiskt väldigt positivt tycker jag...!!
Sedan så tycker jag att det är otroligt positivt att jag för första gången på snart två år, första ja gör när ja får upp min startsida, så klickar ja på
buzz.se, de va läääääänge sen de hände....

PS
jag skulle ha köpte veteranbil om ja skulle köpa bil i dag.
Jag kör ändå bara 10 mil om året.....
Det finns inget positivt med att köpa nya bilar i dag...
Hoppas både Volvo och Saab börjar "TÄNKA till lite" och börja tillverka miljöbilar, helst HELT elektriska!!!.
Särskilt nu när regeringen insett att vi måste fortsätta med atomkraften.
F*N, det måste ju till EL för att ladda alla nya fina el-bilar

Sen så har jag själv börjat byta ut alla glödlampor hemma mot energisparlampor....
Vad kan va mer positivt?




PS
de där mä veteranbil va mest på skoj bara, ja förstår dom som MÅSTE ha bil till jobbet mm.
Men då är det ju bra att köpa en partikelfiltrerad diesel, dom är ju mycket bättre än alla bensinbilar som rullar.....
Vill man sen ha en splirrans ny bil, till kanske ett bra pris...så va är det för fel på de?
Hade ja haft råd...så hade ja oxå köpte billig partikelfiltrerad diesel, en MB givetvis

Jag tycker att i denna tråd, så ska man inte göra narr av folk som vill visa upp en bild på sin nya bil, det anser jag vara "billigt" (läs avundsjuka)

ha de
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2009-02-04 klockan 13:49.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 16:31   #223
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Antar att du var en av de skyldiga till korvlukt i hela orderrummet
Jag äro oskyldig tills motsatsen bevisats. Vilket orderrum var det?

Positivt: Har nu 1,5 timmes rast i Ystad.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 16:33   #224
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MartinO
Så skrytet handlar alltså om att du lyckats få ett banklån? Ja jag är då imponerad och gråter mig tills sömns över att inte ha köpt en fjolårsfabriksny bil Jag gillar också att köra bil och kommer även jag fortsätta att göra det vad det nu har med saken att göra? Ska förresten ta på mig ett par fabriksnya sockar denna morgon och dom har inte heller gått en meter, fick dom för ett bra pris också

Edit: Det är självklart kul för dig att du köpt en bil men skrytet förstår jag mig som sagt inte på?

Vem sa att det var skryt? Eller i så fall, vad skiljer det här från tråden i övrigt?
Positiva tråden handlar om att få ur sig det man är glad för just nu. Om man nu inte kan läsa sådant utan att bli avundsjuk, eller helt enkelt inte tycker det är intressant så kan man ju sluta läsa.
Gnäll gör iaf ingen glad. Eller jo, förresten! Om man skriver i negativa tråden
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2009-02-04 klockan 16:35.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 16:46   #225
MartinO
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 38
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

Avundsjuk? Nej absolut inte, då har du missuppfattat mig totalt. Jag kan liksom de flesta andra låna en slant och köpa en fabriksny bil om jag vill så oroa dig inte för det Skriver man att man köpt en ny bil är det en sak, tjatar man om fabriksny, pengar och sådant är det skryt... och det begriper jag inte!
MartinO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009