Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-09, 14:39   #1
themepark
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Örebro,Örebro Län / Närke, Sweden.
Inlägg: 190
Standard Tunnelbanan-tåg

Hej, Jag har leta lite här på forum men jag hitta inte så många tunnelbanan-tåg med öppna dörren..Jag har hittat en M1 från Prag tunnelbanan men download fungera inte =(

Tacksam för tips länkar om tunnelbanan tåg med öppna/stäng dörr..

/Joy
themepark besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 07:33   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

http://www.retmetro.nl/nl_downloads_mat.htm
http://www.trainsimworld.de/Frames/Downloads_D.htm

På dessa sidor finner du lite t-bane tåg. Om dom har öppningsbara dörrar eller ej, vet jag inte????
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 14:30   #3
themepark
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Örebro,Örebro Län / Närke, Sweden.
Inlägg: 190
Standard

Hejhej.. Jag fattar inte den språket.. vad menar den med Global-mapp... Jag har installa RET METROLjin men fick problem som stod ERROR GLOBAL\texturs\smoke....Zip

text kommer från http://www.retmetro.nl/nl_downloads_route.htm

Extra informatie: De route maakt geen gebruik van Xtracks, er wordt een file geinstalleerd waarmee je de RET Metrolijn kan berijden, maar we kunnen niet garanderen dat ook andere routes nog goed zullen blijven lopen. Lees goed de Readme door en maak een back-up van je GLOBAL-map.
themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 14:35   #4
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av themepark
Hejhej.. Jag fattar inte den språket.. vad menar den med Global-mapp... Jag har installa RET METROLjin men fick problem som stod ERROR GLOBAL\texturs\smoke....Zip

text kommer från http://www.retmetro.nl/nl_downloads_route.htm

Extra informatie: De route maakt geen gebruik van Xtracks, er wordt een file geinstalleerd waarmee je de RET Metrolijn kan berijden, maar we kunnen niet garanderen dat ook andere routes nog goed zullen blijven lopen. Lees goed de Readme door en maak een back-up van je GLOBAL-map.
Enkelt översatt: Rutten använder sig av X-tracks, varav filer som är nödvändiga installeras. Läs ReadMe och gör en backup av din GLOBAL-mapp!

Lycka till!
  Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 14:37   #5
themepark
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Örebro,Örebro Län / Närke, Sweden.
Inlägg: 190
Standard

Hur gör man en Back up Global har aldrig gjort förut..
themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 15:23   #6
Mark
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Netherlands
Inlägg: 99
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Enkelt översatt: Rutten använder sig av X-tracks, varav filer som är nödvändiga installeras. Läs ReadMe och gör en backup av din GLOBAL-mapp!

Lycka till!
Obs! Rutten använder sig INTE av XTracks. En fil blir installerad för att kunna köra RET Metrorutten. Skaparen kan ju inte garantera att övriga rutt kommer att fungera som förrut. I alla fall rekommanderas att göra en backup av GLOBAL-mappen.
Mark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 17:12   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej themepark!

Att göra en backup betyder att du gör en kopia. I MSTS är det viktigt att göra kopior (speciellt om man bygger rutter!).

Om man gör kopior av vissa mappar, så kan man åsterställa MSTS, utan att man behöver installera om simulatorn.

Jag har gjort kopior på mapparna: TRAINS, GLOBAL och SOUND. Detta har jag gjort för att, när man installerar vissa rutter, så installeras också filer i GLOBAL och SOUND mapparna. Då är inte dom mapparna orginal längre och skulle nått bli fel, så får man installera om hela MSTS.

Om nått blir fel och du har kopior, så lägger du bara dit dom och MSTS blir som det var från början!

Att jag gjort kopia av TRAINS mappen beror på att ju fler tåg du har installerade, ju segare blir det (gäller också
rutter!). Och att ta bort tåg manuellt ur TRAINS mappen är krångligt, då det oftast också installeras ett flertal
con-filer (i CONSISTS mappen!).

Vissa rutter funkar inte ihop med vissa, tack vare dom använder egna spår. Spårpaketet xtracks fungerade t.ex. förut inte ihop med RET metro ruttens spår, men gör det numera, då ruttens spår finns inskrivna i senaste tsection-filen (den följer med xtracks!).

Så om du har senaste xtracks installerat, kan du också använda RET metro rutten alltså!

TRAINS, GLOBAL och SOUND mapparna hittar du i MSTS mappen. Jag har lagt kopiorna av dom i en mapp jag kallar MSTS_backups.

Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 19:17   #8
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Att jag gjort kopia av TRAINS mappen beror på att ju fler tåg du har installerade, ju segare blir det (gäller också
rutter!). Och att ta bort tåg manuellt ur TRAINS mappen är krångligt, då det oftast också installeras ett flertal
con-filer (i CONSISTS mappen!).

Det finns ett sätt: Att i Windows utforskare sortera trainset och consist efter skapelsedatumet, då är det lättare att ta bort både de Trains och consists man inte behöver.

Själv antecknar jag på ett papper när jagt installerar ett nytt tågsätt/consist eller en rutt, och då är det lättare att se vilka filer som kan tas bort om man gör som ovan.

En varningens ord angående RETMetro. Den avinstallerar mer än den installerar, så oftast får man göra en nyinstallation av MSTS om man avinstallerar RETMetro.
  Svara med citat
Gammal 2005-09-11, 14:38   #9
themepark
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Örebro,Örebro Län / Närke, Sweden.
Inlägg: 190
Standard

Hejhej tack för hjälp..
themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009