Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-22, 14:50   #46
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

toren: Det finns ingen riktig X40. Utan det är en ommålning av den som finns här: http://www.banbyggarna.se/msts/Electric_trains.htm

Sparkfot: Provar gärna aktiviteten. Den använder väl tåg jag har!? Du har inte döpt om dina ommålningar? Mailar dig min e-post adress...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 18:14   #47
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
toren: Det finns ingen riktig X40. Utan det är en ommålning av den som finns här: http://www.banbyggarna.se/msts/Electric_trains.htm

Sparkfot: Provar gärna aktiviteten. Den använder väl tåg jag har!? Du har inte döpt om dina ommålningar? Mailar dig min e-post adress...
Dom tåg jag använt i aktiviteten är: Ue,T43 Freight Train,Blue X tåg med Rc6,Green Cargo express train med rc4 och rc2,X40. Borde vara dom iaf mejla mig om det inte stämmer.
Man måste även ligga på hugget då signalerna gillar att gå om från rött till kör varsamt i sista sekund.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-23, 17:54   #48
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Exclamation Senast Nytt Från Nordic Train!

Senaste nytt från Nordic Train:
Pierre fortsätter att fixa och trixa med hemsidan
Aktiviteter till lokförarna håller på att skapas,för prövning kontakta mig(via pm) så kanske ni kan få er ett smakprov. Tidtabeller och körscheman håller på färdig ställas. Just nu söker NT: Lokförare! Tågen får ni när anställnings kontraktet är påskrivet och klart. Trafiken kommer bedrivas på KMJ till en början och sedan utökas till JBJ och Inlandsbanan.
Tågen som kommer att rulla på KMJ är: X10 på sträckan Kvarndalen-Dejerud, X2 på sträckan Kvarndalen-Karlfors med stopp vid:
Kvarndalen,Dejerud,Munksäter,Karlfors. X40 på sträckan Dejerud-Kvarndalen och Kvarndalen-Munksäter, Blue X tåget kommer att gå visa turer istället för X2 på sträckan Kvarndalen-Karlfors.
Ikväll blev det även klart att NT köper in 3 st V5or från Green Cargo,V5orna är tänkta att använda vid mindre vagnutagningar.
__________________________________________________ _______________
Sparkfot VD För Nordic Train.

Senast redigerad av Sparkfot den 2006-01-23 klockan 20:57.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-31, 16:18   #49
marcus_spelman
Nybörjare
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 73
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Senaste nytt från Nordic Train:
Pierre fortsätter att fixa och trixa med hemsidan
Aktiviteter till lokförarna håller på att skapas,för prövning kontakta mig(via pm) så kanske ni kan få er ett smakprov. Tidtabeller och körscheman håller på färdig ställas. Just nu söker NT: Lokförare! Tågen får ni när anställnings kontraktet är påskrivet och klart. Trafiken kommer bedrivas på KMJ till en början och sedan utökas till JBJ och Inlandsbanan.
Tågen som kommer att rulla på KMJ är: X10 på sträckan Kvarndalen-Dejerud, X2 på sträckan Kvarndalen-Karlfors med stopp vid:
Kvarndalen,Dejerud,Munksäter,Karlfors. X40 på sträckan Dejerud-Kvarndalen och Kvarndalen-Munksäter, Blue X tåget kommer att gå visa turer istället för X2 på sträckan Kvarndalen-Karlfors.
Ikväll blev det även klart att NT köper in 3 st V5or från Green Cargo,V5orna är tänkta att använda vid mindre vagnutagningar.
__________________________________________________ _______________
Sparkfot VD För Nordic Train.



Jag tycker du ska köra Blue-x tåget på vintern och X2000 på Våren, sommaren och hösten.
Men annars kan du köra Blue-x tågen på helgerna och X2000 på vardagarna.
marcus_spelman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-31, 22:07   #50
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
Jag tycker du ska köra Blue-x tåget på vintern och X2000 på Våren, sommaren och hösten.
Men annars kan du köra Blue-x tågen på helgerna och X2000 på vardagarna.
Tågsammansättningen för de olika turerna för förarna är inte riktigt klara men jag ska skriva upp det som ett förslag. Senare kanske även Mickes Mtr kan få borsta bort snön som ligger på spåren när Nordic Train gör sin första tur.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 10:37   #51
marcus_spelman
Nybörjare
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 73
Standard

Skulle du kunna visa en bild på X2:an
marcus_spelman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 10:57   #52
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
Skulle du kunna visa en bild på X2:an
X2:an står förnärvarande inne i verkstaden för ommålning och beräknas att rulla ut ikväll.
Nordic Train har även nu en e-post adress: Nordic-Train@hotmail.com.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 15:11   #53
marcus_spelman
Nybörjare
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 73
Standard

Hur går det med hemsidan.
marcus_spelman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 15:19   #54
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
Hur går det med hemsidan.
Hemsidan saknar ett par små justeringar + en plats där jag kan lägga upp den på annars är den klar, mycket tack vare Pierre. X2:an tänkte jag måla om ikväll.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 13:30   #55
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Hemsidan saknar ett par små justeringar + en plats där jag kan lägga upp den på annars är den klar
Har du kollat med din internetleverantör???
De flesta brukar erbjuda eget hemsideutrymme i abonnemanget
  Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 13:34   #56
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Har du kollat med din internetleverantör???
De flesta brukar erbjuda eget hemsideutrymme i abonnemanget
jag har upc och det framgår inte om man har utrymme för en egen hemsida. Ska mejla deras kund support och fråga också. Annars har jag en sida där man får pröjsa 50 spänn/mån för uppläggning av hemsidor och dylikt.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 13:58   #57
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
jag har upc och det framgår inte om man har utrymme för en egen hemsida. Ska mejla deras kund support och fråga också. Annars har jag en sida där man får pröjsa 50 spänn/mån för uppläggning av hemsidor och dylikt.
Det står i avtalet på upc's hemsida att ni ska ha hemsideutrymme, står säkert adresser och lösenord på papper du fått tidigare eller så finns det information om detta på internet.

"2.1 I Tjänsten ingår anslutning till UPCs svenska del av Internet, nationella och internationella Internetkopplingar, personlig hemsida, tillgång till Newsserver samt möjlighet att använda elektroniskt postadresskonto. Därutöver kan Abonnenten teckna avtal för tilläggstjänster vilka tillhandahålls
mot särskild avgift. Tjänsten specificeras närmare i UPCs vid var tid gällande tjänstebeskrivning."


Ps. 50kr/månad låter inte så billigt, vad är det för sida?
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 14:21   #58
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Det står i avtalet på upc's hemsida att ni ska ha hemsideutrymme, står säkert adresser och lösenord på papper du fått tidigare eller så finns det information om detta på internet.

"2.1 I Tjänsten ingår anslutning till UPCs svenska del av Internet, nationella och internationella Internetkopplingar, personlig hemsida, tillgång till Newsserver samt möjlighet att använda elektroniskt postadresskonto. Därutöver kan Abonnenten teckna avtal för tilläggstjänster vilka tillhandahålls
mot särskild avgift. Tjänsten specificeras närmare i UPCs vid var tid gällande tjänstebeskrivning."


Ps. 50kr/månad låter inte så billigt, vad är det för sida?
Olaf: Hmm får kolla upp det där då Tack för att du bifoga texten från deras hemsida
Nu minns jag inte adressen till sidan i huvudet men jag kan kolla upp det.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-16, 18:30   #59
marcus_spelman
Nybörjare
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 73
Standard

Det var rätså länge sen det skrevs nåt i den här tråden.
Fråga 1: Hur går det med bolaget?
Fråga 2: När blir första dan med trafik?
marcus_spelman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-16, 18:34   #60
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
Det var rätså länge sen det skrevs nåt i den här tråden.
Fråga 1: Hur går det med bolaget?
Fråga 2: När blir första dan med trafik?
Svar 1: Det går bara bra.
Svar 2: Förhoppningsvis på måndag den 20/2
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009