Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-25, 19:08   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Vad har ni för skärm?

Tänkte höra lite med er på forumet vad ni har för skärmar. Har längre haft en HP 20-tums men passade på att köpa ny under Black Friday-rean.

Hade tittat på Samsungs kurvade 32-tummare, men ingen butik hade rabatt på den. Däremot hade Komplett en BenQ 35-tums till 40% rabatt, så det blev en klart bättre skärm och bara lite dyrare. Länk, ifall någon mer villta del av erbjudandet: https://www.komplett.se/product/8448...curved-xr3501#

Förhoppningsvis får jag gamla skärmen såld på Tradera och det täcker skillnaden. Bara lite nervös att denn blir FÖR stor?!? Verkar spännande med kurvad skärm, det rekommenderas speciellt till racingspel och tänker att det då även borde vara lämpligt till flyg- och tågsim!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2016-11-25 klockan 19:11.
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-11-25, 20:39   #2
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Jag köpte en ASUS PG279Q för ett tag sedan. Framförallt var jag ute efter G-Sync som den skärmen har: www.inet.se/produkt/2205472/asus-27-rog-swift-pg279q-g-sync#merinfo

Förut hade jag en Dell 2407 och det första jag märkte när jag gick från 24' till 27' var att då upplösningen på en 27' är högre så sjönk mina frame rates i TS2016, speciellt om man hade DSR aktiverat i Nvidia Control Panel. Har man kört med DSR så vill man inte gå tillbaks så jag köpte ett nytt GTX Titan X (Pascal) för att få mer kraft än jag hade i mitt förra GTX 980.

En curved-skärm verkar riktigt trevligt! Den skärmen kommer du att få mycket kul med!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 00:48   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Jag har CVTE tv på c:a 23 tum, kabel är HDMI. Är jätte nöjd med den.

Senast redigerad av Totte den 2016-11-26 klockan 00:50.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 10:28   #4
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Jag har i mitten en GL2760H och på bägge sidor av denna 2XGL2450.

Dock tycker jag redan att 27" är för lite så jag funderar redan på att gå upp till 32" istället.

Det blir en bra känsla med en stor skärm. Känns mer som att jag är inne i spelet med en stor skärm som täcker mer av mitt synfält
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 10:56   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Väntar hem en HP Elite E271 HD 27 tum. Hyggligt pris; 2.500 riksdaler.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009