Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-30, 19:20   #1
more14
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Ängelholm
Inlägg: 2
Standard Västkustbanan Förslöv-Helsingborg

Hej!
Är ny här på forumet och undrar om det finns någon som skulle vilja bygga delsträckan Förslöv-Helsingborg på Västkustbanan till Train Simulator 2015? Då jag själv inte förstår mig på byggprogrammet i TS 2015...

Jag är villig att betala en summa i samma storlek som en del banor kostar ca 20 euro.

Följande stationer skulle jag vilja ha med: Förslöv, Barkåkra, Ängelholm, Kattarp, Ödåkra och Helsingborg..

MVH
Simon
more14 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 22:40   #2
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Skulle någon vilja göra banan kommer du troligtvis inte behöva betala pengar för den. Kan tänka mig att många här på forumet gärna bygger saker för att de själva vill ha något till simulatorn och då gärna även släpper det gratis till andra.

Men med det sagt kommer du troligtvis få bygga den själv. Av egen erfarenhet från när jag själv började så är det inte så det fungerar att man. Ber om något för att sedan någon ska göra det åt en. Det är bara att göra det själv. Lära sig att bygga kan ju vara bra för framtiden. Mycket av det man lär sig kan man ha nytta av i andra spel, eller om man vill testa leka runt i exempelvis unity eller unreal. Dessutom kommer det vara en väldigt rolig resa att bygga sin egen bana även om man kanske inte släpper den så kan det fortfarande vara roligt.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 23:33   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag har för mig att någon höll på att bygga denna bana som en del av ett större nät i skåne. Vette tusan vart han försvann på sistone. Även jag gjorde ett försök, men la av pga. konkurrensen.

Det finns ofantligt med tutorials ute på webben med mycket bra tips och guider på hur man ska bygga en bra bana. DTGs officiella sida "Enginge Driver" har väldigt bra guider på engelska om hur man på bra sätt bygger ett järnväg. Tips på hur man installerar objekt från 3:e parts finns lite här o var. Och har du frågor så ställer jag och andra aktiva i denna forumdel svaren på frågorna i våra expertområden...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 23:49   #4
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

När vi ändå talar om att bygga, är det någon som möjligen skulle tänka sig hjälpa mig med att få in Google Maps samt verklig höjddata osv.? Har gärna velat testa på att bygga Uddevalla bl.a men har haft svårt med den biten att föra in Maps.

Senast redigerad av marmar den 2015-12-30 klockan 23:50.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 15:48   #5
more14
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Ängelholm
Inlägg: 2
Standard

Tack för svaren!

Ska försöka att bygga den själv!
more14 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009