Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Auran Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-04, 12:59   #61
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Låter som det är miles per hour (mph) och inte kilometer i timmen som redovisas!
25 mph = ca 40 km/h och 55 mph = ca 90 km/h.

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 16:35   #62
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Det kan bero på signaler? Jag har använt mig av "invisible signal" för att få hastighetstavlorna att fungera. Det var meningen att just den här biten av Bensland skulle vara enkelspårig och tåg skulle få körtillstånd från stationerna, utan signaler. Växlarna skulle läggas om av personal på tågen. Därför använde jag osynliga signaler. Nackdelen med dessa är att man inte kan kontrollera om de fungerar! Finns det någon typ av "osynlig signal" som visar ljussken i surveyor så man ser att det fungerar?

När jag släppte banan var jag kanske lite för snabb och skulle ha testat det hela grundligt.

Jag kanske skulle ha gjort hela sträckan med riktiga signaler? Ni får se över alltsammans i surveyor-läge om det går att ändra på signaler och hastighetstavlor. Tar tacksamt emot tips och råd om ni finner något som jag kan åtgärda och lägga ut en nyreviderad version senare. Tack.
Hälsningar

Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 22:24   #63
NEBO
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Båda hastigheterna som visas är km/tim. Ändrar man till miles blir det helt andra värden. Ska titta i editeringen hur signalbilden ser ut.
Gammal 2019-07-05, 18:52   #64
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Har testkört sträckan och hastigheten fungerade för min AI-förare.

När jag skapade tvärbanan funderade jag ett tag på om den skulle bli elektrifierad. Men jag ville ha åtminstone en bana i Bensland som helt och hållet är beroende av ånglok eller diesellok.
Nu ska jag prova på att sätta in semaforer istället för signaler. Det kan bli snyggt. Jag har aldrig gjort en bana med semaforer så det blir en utmaning.

Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 09:32   #65
NEBO
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Rälsbussen fungerar inte för mig. Däremot fungerar det när AI-föraren kör en Y1-a. Jag är nöjd som det är. Banan är mycket välgjord.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19.