Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-23, 04:02   #31
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Trodde för en gångs skull att jag lyckats få DK2000 att funka, men nej. Såklart inte Nu stänger MSTS ner sig precis när spelet ska börja ladda. Samma sak med AE om jag väljer DK2000 där..

Nån som vet vad problemet kan va, btw?
Hej

Häromdagen installerade jag detta utan det minsta problem....Kan tänka mej att det saknas något som du inte har installerat. Lite mer kött på benen vad du har gjort kan kanske hjälpa.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 12:45   #32
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag har försökt massa gånger med DK2000. En gång lyckades jag men resten av gångerna har det inte funkat på ngt sätt "/ Men jag får väl försöka igen
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 18:31   #33
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Jag har försökt massa gånger med DK2000. En gång lyckades jag men resten av gångerna har det inte funkat på ngt sätt "/ Men jag får väl försöka igen
Hej

Som du skrev i en annan tråd: " virus i min dator" så är jag ganska säker att det är där du har ditt problem eftersom du verkar ha problem med det mesta du lägger in. Jag har aldrig misslyckats med att lägga in en rutt av dessa.
Sen är det bara dumt att trumma på med burken om du har virus i den. Tänk på att ju mer du använder burken utan att fixa dina virusproblem desto mer bekymmer lär du få. Viruset kan ställa till det mer än vad du anar. Sen när du är på nätet så kan du faktiskt smitta ner annat ochså.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 20:10   #34
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Okej, nytt gnäll.
I och med att jag blir borta från Roslagståg under studietiden så blir jag av med mitt busskort. Jag får köpa 16-remsor istället.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 20:20   #35
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kristian
Okej, nytt gnäll.
I och med att jag blir borta från Roslagståg under studietiden så blir jag av med mitt busskort. Jag får köpa 16-remsor istället.
16 REMSOR??? Varför inte ett eget busskort?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 20:27   #36
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
16 REMSOR??? Varför inte ett eget busskort?
Observera bindesstrecket... 16-remsor. Remsor med sexton kuponger. Jo, jag funderar på ett studentkort.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 20:56   #37
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kristian
Observera bindesstrecket... 16-remsor. Remsor med sexton kuponger. Jo, jag funderar på ett studentkort.
...Jaha
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 22:05   #38
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Jag har förmodligen fått borrelia. Blir en penicilinkur!
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 22:13   #39
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Skolan börjar imorgon bitti, och därmed också pendlingen in till Östersund... Klockan ringer 05:15 och bussen går 06:10... Blääääh!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 22:17   #40
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jag har förmodligen fått borrelia. Blir en penicilinkur!
Min pappa har förmodligen också det. Går på pencelin också..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 22:24   #41
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Skolan börjar imorgon bitti, och därmed också pendlingen in till Östersund... Klockan ringer 05:15 och bussen går 06:10... Blääääh!
Min version: Jag jobbar imorgon. Klockan ringer 05.00 och T-banan går 05:45 från Farsta. Tvi!
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 23:14   #42
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Varför funkar inte Norrköpingsfjärren och Ånge C på mac?

//Simon som just lirat på syrrans (dvs min gamla) dator och fått spelbegär...
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 00:27   #43
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

SJ:s nya handdatorer är skit, iallafall sett ur en synpunkt. De har en högtalare som ger ifrån sig ett pling varje gång ett medelande kommer. Tillexempel ett felmedelanade om att bokningslistan saknas för tåg 8757, arrrghh, ren idioti då alla tåg i 8xxx serien är Östgötapendlar och de har ingen platsbokning. Alltså får man detta felmedelande var 10e minut hela tiden med dess irriternande pling. Sen plingar handdator var 5:e minut när batteriet är dåligt vilket sker ganska fort då batteritiden är kass. Många av mina kollgegor har överliggningar i Mjölby, Norrköping mm och har då handdatorn på hotellrummet vilket inte är till att rekommendera. Att försöka sova med dessa pling är inte lätt. Men nu tror ni säker att det är ganska enkelt att bli av med plinget genom att ta ur batteriet men nej. Det finns ett litet internt litiumbatteri inuti handdatorn som får den att plinga till iallafall. Det ni. Som om detta inte vore nog så lyser displayen upp som en spotlight varje gång felmedelandet om bokningslistan dyker upp, lagom kul i ett hotellrum där man försöker sova. Ni SJ förare skall vara jävligt glada att ni änsålänge sluppit handdatorn som är till för förare, den är inte färdigutvecklad ännu. Var som sagt glada för det.

Sen är den nya handdatorn, värd 15 papp parad med en liten skrivare via Bluetooth. Funkar oftast bra om man river av kvittorna med kirurgpresicion. Gör man inte det, fastnar kvittorna och blir till dragspel vilket gör att man får öppna den och reda ut trasslet vilket är tidsödande och inte speciellt kul när folk köper månadskort på östgöta pendeln med sina bankkort. En process som normalt tar ca 5 minuter, blir nu än mer tidsödande. Sen undrar jag varför ett kvitto måste bli 5 meter långt, jävla slöseri på papper och dessa rullar är väldigt små och tar slut på nolltid...

Bästa sättet vore att kila fast ett gäng nya handdatorer på spårskenan i övergången väster om stationen i Linköping, låta ett X köra över det i 180 knyck, sedan backa och göra om proceduren. Men jag ger mig fan på att handdatorn skulle plinga till än mer. Den är ju oförstörbar men krånglar ändå hur mycket som helst...
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 01:09   #44
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Bästa sättet vore att kila fast ett gäng nya handdatorer på spårskenan i övergången väster om stationen i Linköping, låta ett X köra över det i 180 knyck, sedan backa och göra om proceduren. Men jag ger mig fan på att handdatorn skulle plinga till än mer. Den är ju oförstörbar men krånglar ändå hur mycket som helst...
Appropå handdatorn, har du testat de nya sms-biljetterna, då kameran som är undertill på nått vänster plockar upp information med en "streckkod", dvs. en nummerserie, och tar du sedan mobilskärmen mot kameran undertill på handdatorn, så ska du få ett pling och sedan ser du exakt vart denne har köpt sin resa.. En tågvärd visade mig finessen idag, och det ser faktiskt ganska bra ut. Även om detta är pisstråden nu..

Och om jag nu ska pissa på nått, så kan det va att jag har fått världens hosta efter en jobbig förkylning med tillhörande feber i början av veckan, vilket man också kan pissa på.. Och nu får man stå ut med hostan tills den försvinner..
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/

Senast redigerad av vfp420b den 2008-09-07 klockan 01:15.
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 17:17   #45
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Det där fungerar med varierande framgång. Mina kollegor har hamnat i situationer där det både fungerar och där det inte fungerar. Allt beror på skicket på mobiltelefonerna samt vilken handdator man tar. Fungerar det inte måste man mata in en 21 siffrig kod. 21 siffor vafan, kan man göra det mer komplicerat? Knappast! Kul att visera 25 e-biljetter som dessa kallas, speciellt om det inte går att läsa av nån alls. Tar sin tid att knappa in 25, 21 siffriga koder...

Tycker det är ren idioti. Men om 5 år tycker jag väl annorlunda skulle jag tro.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009