Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-18, 14:51   #31
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Sträckan är nu klar med DEM data och rälsläggning till Emmaboda. Skall nu sätta news kontaktledningar då jag använt 3 skenor i rälsen för elektrifiering på hans inrådan. Tacksam för tips om lämpliga stationsbyggnader för stationerna Karlskrona C, Holmsjö, Nävragöl och Emmaboda.
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 03:12   #32
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

newS egna ellok verkar dock inte fungera om du väljer strömskena så jag blir lite förvånad över att han rekommenderar det!

Jag skulle vilja påstå att det är bättre att välja spår med kontaktledning, fast då måste spåret vara gjort med osynlig kontaktledning. Till Jönköpingsbanan har jag modifierat de svenska spåren så att de har osynlig kontaktledning.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 10:27   #33
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
newS egna ellok verkar dock inte fungera om du väljer strömskena så jag blir lite förvånad över att han rekommenderar det!

Jag skulle vilja påstå att det är bättre att välja spår med kontaktledning, fast då måste spåret vara gjort med osynlig kontaktledning. Till Jönköpingsbanan har jag modifierat de svenska spåren så att de har osynlig kontaktledning.
Hej!
Va rädd jag blev att du tog upp med "strömskena". Jag testade IORE på min rutt Trollhattan som är byggd på "Tredje skena" spår. IORE rullar, Puh!
Konstigt att du inte får svenska lok rulla på din rutt. Det borde funka.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 12:04   #34
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Det funkade inte med Da-loket men det var några år sedan jag testade. Det kanske har ändrats.

Hursomhelst så är det nog bäst att inte "fuska" med strömförsörjningen. Vem vet när det kommer ett ellok som - helt korrekt - bara fungerar med kontaktledning?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 11:48   #35
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Da-loket funkar klockrent på 3-skena, hela sträckan förlagd så för att slippa dubbla ledningar i "luften" när jag sätter news stolpar.

Hade gärna sett lite tips och tricks kring assets för att lägga natur och byar kring sträckan.
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 23:11   #36
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Det var ett tag sen du skrev sist! Hur går det med bygget?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-31, 15:51   #37
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Hej,
har legat på is då jag bytt dator och ägnat mycket tid åt FSX som nu äntligen flyter som det skall.
Lyckats flytta projektet över i nya datorn, hade problem med att få med alla assets och Track rules strulade, men Swen hjälpte mig att få rätt på det.
Ett stort arbete väntar med att få skog, sjöar, och annan vegetation på plats, har aldrig jobbat med det tidigare så här är jag rudis. Men rälsen är lagd liksom topografi och kontaktledningar.
Verkar inte som om alla signaler fungerar som förväntat i TS2017 heller. Banan är ju enkelspårig och blockindelningen fungerar inte som den skall så AI-tågen uppför sig inte helt hundra vid mötande trafik.
Sträckan jag nämner är Karlskrona-Emmaboda sista sträckan till Alvesta återstår.
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-31, 16:15   #38
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej Akki!
Trevligt att du fick allt fungera i den nya dator. Angående signaler, du kan hämta Trollhattan_Bergensbanen_Assets. I den fungerar alla signaler och vägskydd.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-31, 17:13   #39
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

TS har aldrig varit särskilt bra på att hantera enkelspåriga sträckor. Man får trixa med scenarion för att få till möten där man vill ha dem.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-11, 09:42   #40
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Hmm, har nästan förstått det men också sett att någon lyckats med väntande tåg. Men "skelett"-problematiken kvarstår med vissa lok och vagnar, in rullar bara koppel och belysning! 2017!
Nu pratas om en ny simulator - vad tror ni om den?
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-14, 12:40   #41
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej Akki!
Hur har det gått med rutten? Ju fler bygger desto roligare blir det.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009