Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-09, 15:32   #1366
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Har mitt paket kommit? Japp. Kan jag få mitt paket? Nepp. Varför? Jo, för avin har inte kommit. Jag kan se mitt satans paket bakom disken på Konsum, men jag kan inte få det trots att jag har legitimation och mitt namn står på paketet. Avin kommer på måndag. Ett antal väl valda kraftord har i och med detta skickats till Posten...
Datorsystem kräver avin för scanning.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 20:50   #1367
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Har mitt paket kommit? Japp. Kan jag få mitt paket? Nepp. Varför? Jo, för avin har inte kommit. Jag kan se mitt satans paket bakom disken på Konsum, men jag kan inte få det trots att jag har legitimation och mitt namn står på paketet. Avin kommer på måndag. Ett antal väl valda kraftord har i och med detta skickats till Posten...
Har du inte kolli-id då? Brukar gå om man har det. Annars är sms-avi det absolut bästa om den möjligheten erbjuds.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 21:05   #1368
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Paket från utlandet, och då var det inte möjligt. Från England med Royal Mail.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 01:23   #1369
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Igår var en trist dag... Sen 2005 har jag till&från spelat på ett Online-community för ungdomar, Habbo.se. Igår kom dock beskedet att 29e april lägger Habbo ner sin verksamhet i dem Skandinaviska länderna...

Riktigt trist, då man har så sjukt härliga, roliga och många minnen från ens uppväxt därifrån, då man (tyvärr??) spenderade en massa tid där när man var liten... Och hur underbara människor man mött, för 10 år sen, och som man faktisk, fortf har viss kontakt med och pratar med, både irl och på nätet!

Nåja, skönt att få skriva av sig lite bara! Framtiden kallar den med
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 20:45   #1370
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Har ni använt Origin (EAs motsvarighet till Steam)? I så fall lider jag med er. Krångel, krångel, krångel och mer krångel. DLCs går inte att ladda ner, saker jag har betalt för går alltså inte att använda. Och dom undrar varför folk laddar ner spel illegalt. Usch och fy. Mot piratbukten.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 21:47   #1371
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Dvd-brännaren håller på att ge upp. Går inte att bränna längre och läser inte dom flesta skivor. Har beställt en ny (200kr), tur dom inte kostar så mycket!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 11:53   #1372
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Så fruktansvärt förbannad på Steam just nu. Jag skulle köpa Euro Truck Simulator 2 - Scandinavia igår när det släpptes. Men på något vänster har de nu istället gett mig nått j'vla "East bundle" för 30euro.

I detta "bundle" för 30 euro ingår
- Euro Truck Simulator 2 (grundspelet som jag redan har??)
- Euro Truck Simulator - Going East (som jag också redan har sen ett år tillbaka)
- Diverse "paint jobs" som kostar runt 1 euro styck.

Då har de alltså tagit betalt på nytt för både grundspel och going east som jag redan ägt sedan tidigare och betalat för - och jag har inte fått mitt Scandinavia. När jag försökt köpa detta idag har det inte fungerat av olika anledningar.

Har kontaktat deras VÄRDELÖSA support som efter ett antal timmar igår svarar med ett förtryckt standardsvar att "support för detta spelet ges av speltillverkaren inte av oss bla bla" vilket gör mig ännu mer förbannad. Att de inte ens läser igenom vad mitt problem handlar om TROTS ATT JAG SKREV FÖRSTA MAILET PÅ ENGELSKA.

Nej detta har gjort mig riktigt förbannad och om inte steam hade kontroll över så stor del av spelen i dagsläget hade jag spolat deras värdelösa tjänst för gott

__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 12:26   #1373
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Så fruktansvärt förbannad på Steam just nu. Jag skulle köpa Euro Truck Simulator 2 - Scandinavia igår när det släpptes. Men på något vänster har de nu istället gett mig nått j'vla "East bundle" för 30euro.

I detta "bundle" för 30 euro ingår
- Euro Truck Simulator 2 (grundspelet som jag redan har??)
- Euro Truck Simulator - Going East (som jag också redan har sen ett år tillbaka)
- Diverse "paint jobs" som kostar runt 1 euro styck.

Då har de alltså tagit betalt på nytt för både grundspel och going east som jag redan ägt sedan tidigare och betalat för - och jag har inte fått mitt Scandinavia. När jag försökt köpa detta idag har det inte fungerat av olika anledningar.

Har kontaktat deras VÄRDELÖSA support som efter ett antal timmar igår svarar med ett förtryckt standardsvar att "support för detta spelet ges av speltillverkaren inte av oss bla bla" vilket gör mig ännu mer förbannad. Att de inte ens läser igenom vad mitt problem handlar om TROTS ATT JAG SKREV FÖRSTA MAILET PÅ ENGELSKA.

Nej detta har gjort mig riktigt förbannad och om inte steam hade kontroll över så stor del av spelen i dagsläget hade jag spolat deras värdelösa tjänst för gott

Unbelievable.. Det borde helt enkelt inte vara möjligt

Senast redigerad av mikban den 2015-05-08 klockan 12:29.
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 23:30   #1374
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Steams kundsupport är verkligen det sjukaste, sämsta och värsta jag varit med om. Säkert 10 mail fram och tillbaka nu - men de har fortfarande inte förstått mitt problem för att det är så uppenbart att de INTE ENS LÄSER mina mail ordentligt. Riktigt överjävligt dåligt, ursäkta språket. Finner inte ens ord.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 23:12   #1375
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja lokföreriet gick ju åt he**ete därför att jag var för dålig på talserier. Känns extra surt då jag hade goda resultat på alla övriga prov. Blir till att plugga på detta och ge det ett nytt försök om ett par år. Just nu blir det paus från allt tågrelaterat för en tid framöver.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 18:18   #1376
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Har ni använt Origin (EAs motsvarighet till Steam)? I så fall lider jag med er. Krångel, krångel, krångel och mer krångel. DLCs går inte att ladda ner, saker jag har betalt för går alltså inte att använda. Och dom undrar varför folk laddar ner spel illegalt. Usch och fy. Mot piratbukten.
Har använt tjänsten och är riktigt nöjd. Har haft en del problem men supporten har varit den bästa jag fått i spelsammanhang. Mycket bättre än steams. Är det problem, kontakta deras livechatt, hur bra som helst.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-15, 13:32   #1377
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nu inne på 15e dagen av förkylning, det har gått lite fram och tillbaka men just nu mår jag värre än nånsin. Känns som om halsen ska brinna upp.

Antar att det blev för lite sömn och för mycket festa och dricka under studentveckan, så jag får väl skylla mig själv dock...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 17:56   #1378
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Försökte laga en repa på bilen, slutade med en stor ful fläck. Självklart på den mest synliga punkten på huven. Man ska aldrig pyssla med sånt man inte förstår sig på, borde börja lära mig vid det här laget
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 19:45   #1379
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Försökte laga en repa på bilen, slutade med en stor ful fläck. Självklart på den mest synliga punkten på huven. Man ska aldrig pyssla med sånt man inte förstår sig på, borde börja lära mig vid det här laget
Ajdå! En erfarenhet rikare fick du. Det blir bättre nästa gång.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 19:58   #1380
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Inne på min tredje vecka på sjukhuset, och det ser ut att bli åtminstone en vecka till.
Jag får iaf lite 3D arbete uträttat, det är väl på ett ungefär det enda positiva med det.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009