Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-09, 02:03   #76
persune
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1
Standard

noget nyt mvh persune
persune besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 11:28   #77
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Har fått en del frågor om jag fortfarande jobbar på tåget. Ja det gör jag men jag har mycket utanför simulatorn just nu så jag har inte så mycket tid till Öresundståget.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 11:37   #78
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Ah, de där rackarna åker man ju nästan varje dag numera. Vore roligt att se den i TS, men förståeligt att du har mycket att göra i verkligheten också
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 19:47   #79
FingerDatPat
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Kastrup
Inlägg: 25
Standard

Hej er der noget nyt ? c:
FingerDatPat besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 21:15   #80
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Tyvärr, inte. Tiden räcker helt enkelt inte till. Har mycket i skolan nu och i sommar kommer jag jobba så jag har faktiskt ingen aning när jag kan jobba på tåget igen.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 21:51   #81
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Sådär ja en liten update. Har dåliga och bra nyheter. Började för nån vecka sedan att jobba på tåget igen. Fick dock börja om från början då jag inte hittade mina gamla filer. De ligger säkert på datorn någonstans men orkade inte spendera allt för mycket tid på att leta efter dem.

Så jag är nu nästan där jag var tidigare, om man räknar bort boggierna, dessa har jag inte börjar på än. Främst för att jag känner att jag Inter har tillräckligt med referensmaterial, men detta är enkelt löst. Bara att sticka ner till stationen och fota lite. Har även påbörjat UV-mapping lite smått och gjorde även ett snabbt texturtest på fronten. Har några småsaker som ska göras sedan tänkte jag påbörja mellanvagnen. Därefter är det detaljer på sidorna och taket som ska göras, samt fronten och kopplet. Sedan är det även boggierna kvar. Därefter ska UV-mappning, textur, normalmap och ambient occlusion-map göras. Tänkte baka in AO i texturen. Har märkt att det blir så mycket snyggare med detta. Sist tänkte jag göra animationer och därefter är utsidan klar och jag tänkte fokusera på att få tåget i simulatorn korrekt och kanske släppa en första version.

Hytt och insida blir ett senare projekt, men vill även få detta gjort så snart som möjligt efter första släppet. Men vill gärna få ett körbart ö-tåg till simulatorn så snart som möjligt.

Antalet polygoner vet jag inte vad som blir ett bra tal. Funderar på hur 40k blir. Den gamla versionen som jag har i simulatorn just nu, tror jag ligger på 80k och min per vagn. Har testat med 6st ihopkopplade och märker ingen större negativ effekt på min FPS. Men då har ju jag även en rätt biffig dator. Vet inte hur bra spelet är optimerat och hur det skulle klara av 120k per tågsett. Annars borde versionen till UE4 klara av det. Den kommer väl troligtvis klara av det.

Känner mig dock aningen oproduktiv. Finns en rätt stor perfektionist i mig som gör att mycket görs om när denne del av mig hittar något som inte är helt hundra. Detta kan väl både vara bra och dåligt, får ett mer verklighetstroget alster men det tar längre tid såklart.

Postar en bild när jag påbörjat mellanvagnen tänkte jag. Ha det gött i sommarvärmen.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 22:24   #82
FingerDatPat
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Kastrup
Inlägg: 25
Standard

Jeg er så glad for at høre at du er igang med at lave X31K !! :'D
FingerDatPat besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 18:45   #83
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Jättekul att du är igång igen!
__________________
//Hamp3

SJ InterCity (X31K)
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 22:55   #84
MikaL
Medlem
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Danmark
Inlägg: 4
Standard

Jeg ved ikke, om I svenske forstår mig ret, så for en sikkerheds skyld skriver jeg det på Engelsk herefter.

Men jeg har tænkt på, har du/I husket at sætte dørtrin under dørene?
Ifølge de billeder jeg kan se på forummet kan jeg ikke se dørtrinet. Har I husket det?

I'm not sure, if you understand me, so I'm writing this in English so you understand.

I have wondered if you have remembered to implement doorstep under each door? What I can see on the pictures I have seen on the forum, I can't see doorsteps. Have you remembered it?

Dørtrin / Doorstep

Senast redigerad av MikaL den 2015-07-26 klockan 22:56. Anledning: Stavefejl i teksten
MikaL besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 23:16   #85
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaL Visa inlägg
Jeg ved ikke, om I svenske forstår mig ret, så for en sikkerheds skyld skriver jeg det på Engelsk herefter.

Men jeg har tænkt på, har du/I husket at sætte dørtrin under dørene?
Ifølge de billeder jeg kan se på forummet kan jeg ikke se dørtrinet. Har I husket det?

I'm not sure, if you understand me, so I'm writing this in English so you understand.

I have wondered if you have remembered to implement doorstep under each door? What I can see on the pictures I have seen on the forum, I can't see doorsteps. Have you remembered it?

Dørtrin / Doorstep
The footstep isn't forgoten. I just didn't got that far on the model. The pictures that are posted so far aren't from the version I'm making know. I lost the files so I started from scratch.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 21:47   #86
MikaL
Medlem
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Danmark
Inlägg: 4
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlleDahlle Visa inlägg
The footstep isn't forgoten. I just didn't got that far on the model. The pictures that are posted so far aren't from the version I'm making know. I lost the files so I started from scratch.
So you're starting completely from the beginning?
MikaL besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 01:10   #87
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Hej Mikal

hvad AlleDahlle siger er, at han ikke er nået dertil på modellen endnu. Selve toget er et uhyrre stort og langvarigt projekt. Dørtrinene er et skridt mod selve færdiggørelsen af toget, og disse bliver implementeret på et ubestemt tidspunkt i fremtiden
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 12:23   #88
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaL Visa inlägg
So you're starting completely from the beginning?
Yeah I did start over a while ago.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 18:53   #89
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard Teaser

En liten teaser på vad som komma skall...
oresundstag_teaser.jpg

Men förvänta er inte att det blir klart inom en snart framtid, alldeles för lite fritd, för mycket som man vill få gjort.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 22:32   #90
NikoNissen
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Herning, Danmark
Inlägg: 28
Standard

Mycket Vacker! (det er nok det eneste svensk jeg kan)(that's probarbly the only swedish i know)
NikoNissen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009