Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Vem röstar du på?
Moderaterna 8 15.69%
Folkpartiet 1 1.96%
Centerpartiet 1 1.96%
Kristdemokraterna 4 7.84%
Socialdemokraterna 12 23.53%
Miljöpartiet 14 27.45%
Vänsterpartiet 1 1.96%
Sverigedemokraterna 7 13.73%
Piratpartiet 0 0%
Övrigt parti 0 0%
Röstar blankt 3 5.88%
Antal röster: 51. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-19, 21:47   #31
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wasso Visa inlägg
Hjälp! i skrivande stund (21.33) har ungefär hälften av alla distrikt "scannats", och SD har 6,4% Jag mår nästan illa
Tror den siffran kommer sjunka. Det är fortfarande de största distrikten kvar (tar längst tid att räkna). Men risken är tyvärr rätt stor att SD kommer få minst 4%
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 21:50   #32
Wasso
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 584
Skicka ett meddelande via Skype™ till Wasso
Standard

Jo, det känns så. Men att någon kan tycka som SD, det förstår inte jag...
__________________
Mvh Wasso
Wasso besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 21:58   #33
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Känns riktigt tråkigt att ett parti som SD, helt utan ett komplett, vettigt partiprogram, tar en plats i riksdagen.
Kan inte begripa att folk kan ha fått förtroende för ett gäng fjantiga typer, som ser ut som skalade potatisar med öron & marschkängor.
(Det sista är en gliring är det väl bäst att man tillägger, och Henke, inget personligt, valet är ju som sagt fritt).
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 21:59   #34
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

BRA! Nu har alliansen egen majoritet! Dock fortfarande en prognos, men det verkar lovande. Får alliansen majoritet gör det inte så stor skada att SD kommer in.

Är det någon av er som röstat på SD som vågar stå för det? Eller vill förklara varför ni röstar på dom?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Joel den 2010-09-22 klockan 23:12.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 23:18   #35
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik L Visa inlägg
Det är bra att SD kommer in i riksdagen!
Ni "får" tycka att jag är konstig, som säger så..
På vilket sätt är det bra? De kommer inte ens fylla alla sina stolar. Dessutom har de i stort sett bara en fråga de driver. Partier med medlemmar som vill förbjuda muslimer har inget i en demokratisk riksdag att göra, end of story.

Att så många svenskar var så inskränkta och rent ut sagt dumma i huvudet trodde jag inte.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 23:41   #36
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Hur ett parti som vill neka en stor del av svenska befolkningen, deras mänskliga rättigheter, kom in i riksdagen kommer jag aldrig att förstå, och jag kan inte heller förstå folk som stödjer det..

Det heter mänskliga rättigheter av den anledningen att det täcker alla, inte bara folk som är så jävla rädda att dom skiter ner sig så fort dom ser en person som är solbränd..

Sen förstår jag inte heller hur man kan ödsla sin röst på ett parti vars politiker knappt vågar stå för sina åsikter, eller kan ta fram sitt eget material, utan snor andras material för sin egen valkampanj..
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 00:05   #37
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Nej, nu är valet över. Känns förj*vligt att ha 20 platser i riksdagen upptagna av rasister.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 00:16   #38
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Nej, nu är valet över. Känns förj*vligt att ha 20 platser i riksdagen upptagna av rasister.
Helt otroligt i ett så pass upplyst land som Sverige...
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 08:48   #39
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Håller verkligen med!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 11:54   #40
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Finns verkligen inga vinnare i det här valet, de enda vinnarna är rasisterna och nazisterna som lyckats tagit sig in i våran riksdag....
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 14:03   #41
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Har de ikke kommunister i Sverige? Jeg vil ihvertfall stemme veldig venstre, om jeg kunne. Godt for personvernet og innvandringen. Jeg ser meg ikke at ufine folk med fremmedfrykt fra dette rasistiske Høyrepartiet som fikk 20 seter i valget får noe å si i det hele tatt. (Hvordan kunne Sverige tillate det) Som en utlending megselv, vil de nok finne meg "Un-Svensk"

Senast redigerad av Silverwolf den 2010-09-20 klockan 14:05.
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 16:36   #42
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Finns verkligen inga vinnare i det här valet, de enda vinnarna är rasisterna och nazisterna som lyckats tagit sig in i våran riksdag....
Tillsammans ska vi i Alliansen se till att rasisterna blir förlorare, trots sina tjugo mandat (som jag inte ens tror att de kommer att fylla). Ännu bättre blir det om vi kan få med oss MP, även om det ser mörkt ut för det i dagsläget.
Jag gläds som ni kanske förstår över Alliansens framgångar, men SD's framgångar ger mig en klump i magen som dämpar glädjen rätt rejält....
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 16:44   #43
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Silverwolf Visa inlägg
Har de ikke kommunister i Sverige? Jeg vil ihvertfall stemme veldig venstre, om jeg kunne. Godt for personvernet og innvandringen. Jeg ser meg ikke at ufine folk med fremmedfrykt fra dette rasistiske Høyrepartiet som fikk 20 seter i valget får noe å si i det hele tatt. (Hvordan kunne Sverige tillate det) Som en utlending megselv, vil de nok finne meg "Un-Svensk"
Nej, det finns inte längre något kommunistparti i Sverige. Vänsterpartiet sparkade ut sina kommunister på 60-talet och är nu på ungefär samma ställe där Socialdemokraterna var på 70-talet...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 16:50   #44
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Nej, det finns inte längre något kommunistparti i Sverige. Vänsterpartiet sparkade ut sina kommunister på 60-talet och är nu på ungefär samma ställe där Socialdemokraterna var på 70-talet...
60-talet? Läs på lite först (lämpligen här)! 1967 bytte nuvarande Vänsterpartiet namn från "Sveriges Kommunistiska Parti" (SKP) till "Vänsterpartiet Kommunisterna" (VPK).
Vänsterpartiet Kommunisterna (VPK) blev Vänsterpartiet (V) 1991, och deras nuvarande partiledare Lars Ohly kallade sig kommunist för max sju år sen. Sen tonade han ner det, då det kom ut i media och ogillades av allmänheten. Att tro att partiet blev ickekommunistiskt bara för en sådan sak är ingenting annat än naivt.

Det är förstås möjligt att V sparkade ut de värsta kommunisterna på 60-talet, men definitivt inte alla. Vänsterpartiet är och förblir ett kommunistiskt parti.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-20 klockan 16:57.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 17:01   #45
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Det är förstås möjligt att V sparkade ut de värsta kommunisterna på 60-talet, men definitivt inte alla. Vänsterpartiet är och förblir ett kommunistiskt parti.
Vänsterpartiet är ett kommunistparti precis lika lite som moderaterna är ett arbetareparti och vill stärka våran välfärd (När man utförsäkrat 45.000 "enskillda fall"), att tro något annat är bara naivt.

Kommunister talar om Vänsterpartiet som ett högerparti, så jag vill inte veta vad du kallar riktiga kommunister...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009