Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-10, 22:04   #16
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Tror du verkligen 0.2Ghz mer än vad processorn har nu är meningsfullt? Kanske de andra hårdvarorna som gör susen, jag är inte kunning inom denna del av datorbranschen.
Du behöver inte ursäkta dig!

Processorn i båda paketen är inte på så mycket Ghz, men dom har dubbelkärna. Du får alltså ta 2.3GHz gånger två. OK, spelen måste stödja det också och än sålänge är det inte många som gör det.

Läste i nått forum att det fanns en patch nu till senaste Flight Simulator som gör att den stödjer dubbla kärnor. Och dom som testat säger att det blev som ett nytt spel. Flyter på otroligt bra...

Här är patchen: http://www.microsoft.com/games/fligh...downloads.html

Sen är det ju nya processorer med ny teknologi...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 22:07   #17
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av repairman
Tänk så här !!!

Vad vill jag göra med min dator ??
Vad vill jag spela mm mm.


Utifrån vad du själv vil och kan med din dator....

Ett bra ställe att börja med är t.ex. komplett,se .

Men som alltid... vad behöver jag och vad vil jag ha ............
Om man inte har så gott ställt, så måste...vad jag har råd med...också tyvärr vara med!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 22:10   #18
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Du behöver inte ursäkta dig!

Processorn i båda paketen är inte på så mycket Ghz, men dom har dubbelkärna. Du får alltså ta 2.3GHz gånger två. OK, spelen måste stödja det också och än sålänge är det inte många som gör det.

Läste i nått forum att det fanns en patch nu till senaste Flight Simulator som gör att den stödjer dubbla kärnor. Och dom som testat säger att det blev som ett nytt spel. Flyter på otroligt bra...

Här är patchen: http://www.microsoft.com/games/fligh...downloads.html

Sen är det ju nya processorer med ny teknologi...
Nåja. Räcker ju med grafikkortet till att börja med. Vill ju bara komma igång med KRS.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 22:20   #19
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Är GeForce 8500GT bra? Ligger på 256MB. Kanske kraschar om man ligger på nivån med sin processors RAM?
Vilket kort du ska handla beror på hur mycket du kan handla för. Ju dyrare kort desto bättre, men resten måste också vara bra då. Vad har du tänkt att använda 8500GT till?

Jag har AMD X2 4200+. Abit moderkort, 1024MB PC5300 minne (ska köpa ett till) och Geforce 8600GT (hade inte råd med ett 8600GTS). Detta funkar bra (för att vara budget-grejer) och jag fick 4516 poäng i 3dmark 06. Kommer nog köpa ett 8800GTS, när dom kommer ner i pris lite.

"Nåja. Räcker ju med grafikkortet till att börja med. Vill ju bara komma igång med KRS."
Om det är bara grafikkort du tänker köpa nu, så köp ett så bra du har råd med. Är väl ett AGP-kort du ska ha? Köp gärna mer minne också, 512MB är inte mycket!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-10-10 klockan 22:24.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 22:28   #20
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Vilket kort du ska handla beror på hur mycket du kan handla för. Ju dyrare kort desto bättre, men resten måste också vara bra då. Vad har du tänkt att använda 8500GT till?

Jag har AMD X2 4200+. Abit moderkort, 1024MB PC5300 minne (ska köpa ett till) och Geforce 8600GT (hade inte råd med ett 8600GTS). Detta funkar bra (för att vara budget-grejer) och jag fick 4516 poäng i 3dmark 06. Kommer nog köpa ett 8800GTS, när dom kommer ner i pris lite.

"Nåja. Räcker ju med grafikkortet till att börja med. Vill ju bara komma igång med KRS."
Om det är bara grafikkort du tänker köpa nu, så köp ett så bra du har råd med. Är väl ett AGP-kort du ska ha? Köp gärna mer minne också, 512MB är inte mycket!
Nej, men man kan inte ha mer än vad processorn klarar, eller hur menade du innan?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 22:37   #21
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Nej, men man kan inte ha mer än vad processorn klarar, eller hur menade du innan?
Din processor är på 2Ghz sa du och då kan du nog stoppa i det värsta AGP-kort du hittar. Hade din processor varit på t.ex. 500Mhz, så hade värsta kortet varit ett onödigt köp. Då har du ett grafikkort som du inte kan utnyttja till fullo!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 00:04   #22
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Din processor är på 2Ghz sa du och då kan du nog stoppa i det värsta AGP-kort du hittar. Hade din processor varit på t.ex. 500Mhz, så hade värsta kortet varit ett onödigt köp. Då har du ett grafikkort som du inte kan utnyttja till fullo!
Just det.

Nu har jag beställt 8500GT på 256MB. Hoppas det räcker. Då lär väl MSTS funka bättre också.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 09:15   #23
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Med den burken du har nu så gissar jag att du inte har PCI-E, och kortet du köpt är Pci-e? För jag har inte sett att 8000serien finns i AGP?

Hur som helst, att tänka på vid köp av datorer: Den svagaste länken i datorn är den som gör Hur bra datorn kan bli. Alltså spelar det ingen roll om du har värsting processor och grafikkort om du inte har ett minne/moderkort som hänger med!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 09:23   #24
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Ni är inte ensamma om att inte få igång RS.
Sonen har givit upp efter att fått "the blue screen of death" ett antal gånger.
(Jo han har installerat om drivrutiner och annat som kan vara inblandat).
Nu har han kört lite på min dator och bestämt sig för att det inte är värt besväret att gå vidare.
Kanske om någon kan komma med några konstruktiva tips så kan han göra ett nytt försök men annars väntar han på en uppdatering från EA.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 14:54   #25
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Ni är inte ensamma om att inte få igång RS.
Sonen har givit upp efter att fått "the blue screen of death" ett antal gånger.
(Jo han har installerat om drivrutiner och annat som kan vara inblandat).
Nu har han kört lite på min dator och bestämt sig för att det inte är värt besväret att gå vidare.
Kanske om någon kan komma med några konstruktiva tips så kan han göra ett nytt försök men annars väntar han på en uppdatering från EA.
Jag skulle faktiskt ta och vänta på en patch. EA har _alltid_ släppt spel för tidigt i min mening. Visst, Kuju måste ju sagt att de var klara med spelet men efter att läst och uppleft alla de buggar som ännu är hittade så blir man besviken.
Hoppas dem släpper en patch ganska så omgående!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 19:16   #26
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Med den burken du har nu så gissar jag att du inte har PCI-E, och kortet du köpt är Pci-e? För jag har inte sett att 8000serien finns i AGP?

Hur som helst, att tänka på vid köp av datorer: Den svagaste länken i datorn är den som gör Hur bra datorn kan bli. Alltså spelar det ingen roll om du har värsting processor och grafikkort om du inte har ett minne/moderkort som hänger med!
Jodå, den har PCI-E.

Kolla själv.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=74266
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 19:39   #27
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Jag skulle faktiskt ta och vänta på en patch. EA har _alltid_ släppt spel för tidigt i min mening. Visst, Kuju måste ju sagt att de var klara med spelet men efter att läst och uppleft alla de buggar som ännu är hittade så blir man besviken.
Hoppas dem släpper en patch ganska så omgående!
Hej

Jag tycker detta äår ganska märkligt vad gäller ett spel från EA. Jag har tex hela serien av NHL och aldrig haft några problem med dom. Det enda som har strulat med EA:s spel är att de senaste NHL kräver en viss typ av Joystick.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 19:45   #28
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

Jag tycker detta äår ganska märkligt vad gäller ett spel från EA. Jag har tex hela serien av NHL och aldrig haft några problem med dom. Det enda som har strulat med EA:s spel är att de senaste NHL kräver en viss typ av Joystick.

MVH Kenneth
Jag har haft problem med FIFA04 och 05, det går att spela, men ljudet och grafiken är det något konstigt med. Visserligen kan det vara grafikkortet, men GeForce2 bör ha varit anpassad för dessa spel, som har ett par år på nacken.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 21:16   #29
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jodå, den har PCI-E.

Kolla själv.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=74266
Ja, det kortet är PCI-Express. Men har din dator det? Moderkortet måste ha PCI-E plats. Geforce2 är ju ett AGP-kort! Antingen avbeställa kortet och köpa ett AGP-kort eller köpa nytt moderkort...
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-10-11 klockan 21:18.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 22:12   #30
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jag har haft problem med FIFA04 och 05, det går att spela, men ljudet och grafiken är det något konstigt med. Visserligen kan det vara grafikkortet, men GeForce2 bör ha varit anpassad för dessa spel, som har ett par år på nacken.
Hej

Tyvärr kan jag inte säga något om FIFA, i varje fall inte de versionerna utan de spel i EA-serien jag har testat är NHL-spelen och något FIFA på någon annan burk men det har aldrig varit några problem för min del. Sen de äldre EA-spelen har inte så höga lägstakrav...

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009