Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-03, 16:17   #1
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard Dovetail förlänger TSW till Mars

En ny developer diary lades upp tidigare idag där dom berättar om feedbacken dom fick under betan och även att spelet kommer att förlängas till Mars innan dom tänker släppa det.

Hela artikeln finns att läsa här : https://train-simulator.com/train-si...per-diaries-3/
Fippe besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 19:29   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Ja det var väntat att det skulle skjuta på lanseringen. Hoppas de nu löst alla problem. Det låter så på Matt.
Är själv orolig över fysiken i spelet. Det var så dåligt och de hade själv inte märkt det när de släppte betan.
Men de har ju gått ut hårt att nu ska fysiken vara rätt. Så man får hoppas på det bästa och är det fortfarande dåligt så har de ju möjlighet att fixa det senare.

Slutet på Mars ser man fram emot......
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 21:29   #3
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Matt skriver om TSW samt info om nya The GE AC4400CW – coming soon to Train Sim World

Well Received
One thing was clear from all the comments and feedback we received was that you were incredibly positive about Train Sim World

In-Game HUD
In Train Sim World, a new HUD was introduced that was radically different from what you had become accustomed to in Train Simulator.
What we found in the feedback was that everyone really liked the new HUD, which was fantastic!
Things like the next speed limit, the current speed limit and where the next signal is, are all in or are going in at this moment. We’re also going to add an option so that you can see what the state of the next signal is, whether it’s red or green. You won’t be forced into using this feature either, we’re going to make it so you can turn it off if you want.

In-Game Cameras
“In the existing Train Simulator, you have a thing called a boom camera on the number 2 and 3 keys which is where the camera stands out on an invisible pole and you can spin the camera around the focused rail vehicle. We didn’t have that in the Train Sim World Beta. We received a lot of feedback from people who missed that camera so we’ve added it in for the final release.”

In cab we’ve now added physics to the camera so as you go over bumps and joints and things, you’ll get a sense that the train is rocking around. It just makes you feel a little bit less attached to the train and looks quite realistic.”

Braking Physics
Finally, among the main concerns were lots of feedback about how the brakes were working on the trains and that they weren’t quite to your expectations. Ben, explains more about this:

“One of the problems that people were having was that the braking system was too powerful. The underlying physics were correct but the values we put into it were wrong. So, it was quite a simple job to fix it, which was good because it meant that we could see that the physics were working in the right way, it was just that we didn’t input the right values in the first place. The brakes now work more appropriately, we think this is a significant improvement and totally changes the way you drive the trains in that you have to think much further ahead.”

In Closing

I’ll be back with another update at the start of March where I’ll go into more detail about the release of Train Sim World: CSX Heavy Haul.
------------------------------------------------------------
Can’t wait for TSW.
Couple of Questions:
1. Has there already been a decision on whether or not Simugraph will be made available for 3rd party devs?
2. Will TSW be released as a pure “framework” product, without any driveable trains / routes? -> As much as I liked the Beta… North American Heavy Haul is probably my least favorite sort of “scenario” and I have never played any Route of that type more than once or twice before being bored with it^^
3. Can we expect information on plans for other TSW Routes / trains in the next Dev Diary or is that something that you guys will only really start working on once the game itself is released?
4. Is there some sort of roadmap for populating TSW with new content and putting the “world” in Train Sim World? �� Is the Partner Programme you have in place for TS2017 something you will continue in TSW?

TrainSim-Steve
Thanks for sharing your thoughts morbvs. To answer your questions:

1. SimuGraph is proprietary to, and part of, the Train Sim World software. It will be impossible to build add-on locomotives without being able to utilise this important component of the software. We are already discussing how third-party developers will be able to utilise this to bring their own add-on content, via our Partner Programme, to Train Sim World.
2. Train Sim World will not be released as a “Framework” product simply because there would be nothing for you to do without the CSX Heavy Haul experience.
3. With regard to further information on upcoming content, I do plan on sharing with you the road map for Train Sim World in the not-too-distant future. Whether this forms part of a Dev Diary update or a separate article has yet to be decided.


Nya Ge AC4400CW
Powered by what proved to be the final refinement of GE’s venerable 7FDL16 four-cycle diesel power plant rated at 4,400-horsepower, and typically weighing in at over 400,000 pounds
Länk

https://assets.train-simulator.com/a...92555/AC04.jpg
https://assets.train-simulator.com/a...92544/AC03.jpg
https://assets.train-simulator.com/a...92643/AC08.jpg
https://assets.train-simulator.com/a...92728/AC12.jpg
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 21:12   #4
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard Nu är det nära!

TSW finns nu på steam och inom kommande dagar så kommer vi få reda på den sista infon innan spelet släpps!

https://train-simulator.com/almost-ready-for-departure/

http://store.steampowered.com/app/530070/
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 19:37   #5
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

En ny developer diary lades upp tidigare idag.
Tar upp de olika tågen som rullar på Sandpatch.
Länk

Älskar bilderna på TSW, längtar till släppet....
Bild1
Bild2
Bild3
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 22:58   #6
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard Går nu att förhandsboka!

Dovetail har nu gått ut med att man kan förboka TSW för 29.99€ och spelet släpps Torsdag den 16 Mars!!! (20% rabatt för alla som redan äger en kopia av TS och om man förhandsbokar det)

https://train-simulator.com/all-aboard/

Senast redigerad av Fippe den 2017-03-02 klockan 23:04.
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 12:34   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Ja det var inte så dyrt. Men de räknar väl att tjäna in pengar senare på banor och tåg. Då har man om 2 veckor en kul helg framför sig.
För första gången fick man se lysena från ficklampa och lok strålkastare, det såg väldigt bra ut.
Nu är snart väntan slut (det har ju ryktas om denna simulator nu i 3-4 år).
Railworks 2009 Railworks2 trainsimulator 2012 och nu denna TSW.

Men det är egentligen till hösten som den blir komplett med europeiska rutter samt multiplayer.

Youtube

Undrar om man nu låser den till en Unreal version (dags dato) eller om man kommer att låta Unreal utveckling även vara med i TSW2 (kanske 1-2 år)

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-03 klockan 12:40.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 15:32   #8
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fippe Visa inlägg
Dovetail har nu gått ut med att man kan förboka TSW för 29.99€ och spelet släpps Torsdag den 16 Mars!!! (20% rabatt för alla som redan äger en kopia av TS och om man förhandsbokar det)

https://train-simulator.com/all-aboard/
Köpte det direkt när aviseringen dök upp när jag körde ATS
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 19:15   #9
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Har köpt spelet nu!

Vette tusan om jag kan spela det på min nuvarande PC egentligen... men då har jag spelet när jag har en ny PC, och förmodligen alla nya uppdateringar därtill...

Är bara ett spel kvar att köpa, vilket jag glömde bort idag, nya Zelda-spelet, dock Wii U-versionen av den!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 20:34   #10
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Har även köpt spelet, det ligger nu och väntar i Steam.....
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 22:18   #11
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Någon som vet om fler rutter kommer läggas till gratis under framtida uppdateringar eller kommer man behöva köpa dem separat?

Spelet ser riktigt grymt ut, men får nog vänta tills jag införskaffat mig en bättre dator först.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 22:20   #12
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Måste tyvärr vänta att köpa spelet trots all min hype, har tyvärr inte pengarna att köpa det för tillfället

Edit: Jag lyckades sälja lite saker från mitt Steam inventory och tjänade in 300kr, nu blir det att förboka

Senast redigerad av Fippe den 2017-03-04 klockan 01:32.
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 22:47   #13
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Någon som vet om fler rutter kommer läggas till gratis under framtida uppdateringar eller kommer man behöva köpa dem separat?

Spelet ser riktigt grymt ut, men får nog vänta tills jag införskaffat mig en bättre dator först.
Har inget direkt bra svar, Men Dovetail gör sällan något gratis.
Min gissning är att det även kommer att kosta i höst för att få multiplayer men då får man troligtvis även någon rutt på köpet. Men detta är ren spekulation från min sida.

Lite intressant info är att om man köper alla lok och alla rutter som finns i steam för Trainsimulator 2017 skulle det kosta över 35000 kr ......

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-03 klockan 23:02.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 22:47   #14
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Någon som vet om fler rutter kommer läggas till gratis under framtida uppdateringar eller kommer man behöva köpa dem separat?

Spelet ser riktigt grymt ut, men får nog vänta tills jag införskaffat mig en bättre dator först.
Tror att dom kommer gå för samma koncept som för RW, blir säkert en massa DLCs / Addons.
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 23:53   #15
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Tack för era svar, ja det verkar bli så tyvärr. Tycker att man åtminstone borde få fler "basic" rutter senare när de blir byggda. Men sen om allt går som planerat så borde vi lyckas få in svenska grejer också så det blir nog ändå riktigt bra oavsett.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
tsw

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009